Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:08

12
فروردین
فرمول تشخیص کرونا از آلرژی

فرمول تشخیص کرونا از آلرژی

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی به بیان توضیحاتی در خصوص علائم آلرژی فصل بهار و تفاوت آن با کرونا پرداخت. به گزارش ایلنا، نرگس اسلامی در خصوص علائم آلرژی فصل بهار و تفاوت آن با کرونا گفت: آلرژی بینی

تحریریه زندگی آنلاین : یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی به بیان توضیحاتی در خصوص علائم آلرژی فصل بهار و تفاوت آن با کرونا پرداخت. به گزارش ایلنا، نرگس اسلامی در خصوص علائم آلرژی فصل بهار و تفاوت آن با کرونا گفت: آلرژی بینی و سینوزیت که معمولاً در فصل بهار رخ می‌دهند، اغلب از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شوند و می‌توانند به شکل آبریزش بینی، عطسه، خارش چشم، گوش و گلو، گرفتگی بینی و آبریزش چشم بروز پیدا کنند؛ آلرژی‌ها همراه با تب و بدن درد نیستند و این امر می‌تواند تا حدی به افتراق آلرژی‌ها از کرونا کمک کند چرا که معمولاً در کووید، بیمار با تب و بدن درد مواجه است.  استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه البته گاهی ممکن است افرادی بدون داشتن علائمی نظیر تب و بدن درد به کرونا مبتلا شوند و بیماری به شکل عطسه و آبریزش بینی خودش را نشان دهد، افزود: اگر شخصی که دچار علائمی نظیر عطسه و آبریزش بینی شده است، قبلاً سابقه آلرژی‌های فصلی را داشته است و دوباره دچار همان علائم همیشگی شود و به درمان هم خوب پاسخ دهد، می‌توانیم تشخیص آلرژی فصلی را برای او بدهیم.  وی متذکر شد:، اما چنانچه بیماری در گذشته سابقه آلرژی‌های فصلی را نداشته و با فرد مشکوک به کرونا در تماس بوده است و یا به غیر از عطسه و آبریزش بینی با مشکلاتی نظیر تب، بدن درد و علائم گوارشی مواجه باشد، به کرونا مشکوک می‌شویم و باید به برای بیمار اقدامات تشخیصی و درمانی انجام شود. ‎

 بیشتربخوانید:

خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف ۹ ماده غذایی

آلرژی به بادمجان ؛ از علت تا درمان

 

 

 

چگونه عوارض ناشی از آلرژی‌ها را به حداقل برسانیم؟

وی در خصوص راهکار‌های کاهش عوارض آلرژی‌هایی که در فصل بهار بروز پیدا می‌کنند، ادامه داد: از آنجایی که دلیل بروز این آلرژی‌ها معمولاً گرده گیاهان و درختان است، به بیمارانی که با آلرژی فصلی مواجه هستند، توصیه می‌شود، مواجهات محیطی خود را به حداقل برسانند و از این رو بهتر است هنگامی که در خودرو نشسته‌اند و یا در منزل هستند، به ویژه زمان وقوع طوفان و باد پنجره‌ها ببندند و از حضور طولانی مدت در مکان‌هایی نظیر پارک که گیاه در آنجا زیاد است، خودداری کنند. 

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی ضمن اشاره به اینکه همچنین شست‌وشوی بینی با سرم شست‌وشو می‌توانند گرده‌ها را از داخل بینی پاک کند و سبب کاهش عوارض ناشی از آلرژی شود، اظهار کرد: سایر اقداماتی که برای به حداقل رساندن علائم آلرژی انجام می‌شود، اقدامات درمانی هستند و ممکن است لازم باشد که از دارو‌هایی نظیر آنتی هیستامین‌ها و مونته لوکاست برای بیماران استفاده شود.

 بیشتربخوانید:

سیتریزین را چه موقع باید استفاده کنیم؟ + عوارض

 

 

آلرژی‌های فصل بهار تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کنند؟

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در پاسخ به این سؤال که آلرژی‌هایی فصلی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کننند؟، توضیح داد: معمولاً آلرژی‌های فصل بهار ناشی از گرده درختان هستند و آغاز آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است، در یکسال زودتر گرده افشانی رخ دهد و در سال دیگر دیرتر و به طور کلی آغاز آلرژی فصل بهار به الگوی آب و هوا و آلاینده‌های جوی بستگی دارد، ولی اغلب این آلرژی از اسفند ماه شروع می‌شود و معمولاً تا اردیبهشت و گاهی هم تا خرداد طول می‌کشد. وی با بیان اینکه برخی از اشخاصی که آلرژی فصل بهار دارند، ممکن است به گرده‌هایی هم که در فصل تابستان است، حساسیت داشته باشند و آلرژی آن‌ها تا این فصل هم ادامه داشته باشد، عنوان کرد: به طور کلی زمان آلرژی‌ها از یک فرد به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

 بیشتربخوانید:

5 روش خانگی درمان رفلاکس معده

 

 

 

آلرژی‌های فصلی برای چه افرادی خطرناک است؟

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سؤال که آلرژی‌های فصلی برای چه افرادی خطرناک هستند؟، گفت: آلرژی‌ها معمولاً سابقه خانوادگی دارند و ممکن است در یک خانواده تعدادی از افراد دچار این عارضه باشند و همچنین ممکن است شخصی که دچار آلرژی شده است با سایر علامت‌های این عارضه نظیر اگزما، خشکی پوست، آسم و آلرژی‌های دیگر مواجه باشد؛ به طور کلی آلرژی‌های فصلی چندان خطرناک نیستند و ممکن است علائمی نظیر عطسه، آبریزش بینی و خارش فرد را آزار دهد، ولی شخص را با خطر جانی مواجه نمی‌کند.

وی بیان کرد: آلرژی‌های فصلی معمولاً به صورت آبریزش بینی و عطسه بروز پیدا می‌کنند، ولی ما به غیر از آلرژی‌های فصلی با آسم‌های فصلی هم مواجه هستیم و ممکن است شخصی در فصل بهار دچار آسم فصلی شود و علائمی نظیر سرفه، تنگی نفس و خس خس داشته باشد که این عارضه درمان‌های خاص خود را دارد و البته عدم مواجهه می‌تواند تا حدی به کاهش علائم کمک کند، ولی به طور کامل آن را رفع نمی‌کند.

برچسب ها: آلرژی فصلی، مشکلات گوارشی، آبریزش بینی، حساسیت فصلی، سینوزیت، ایمونولوژی، فصل بهار، آنتی هیستامین‌، عطسه، ویروس کرونا تعداد بازديد: 156 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز