Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:33

25
بهمن
واکسیناسیون مقابل کرونا باعث مصونیت در برابر سرماخوردگی می‌شود

واکسیناسیون مقابل کرونا باعث مصونیت در برابر سرماخوردگی می‌شود

عضو کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون کامل شامل دریافت سه دُز واکسن کرونا در ایجاد مصونیت نسبت به بیماری سرماخوردگی نیز موثر است.

ایرنا نوشت: عضو کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون کامل شامل دریافت سه دُز واکسن کرونا در ایجاد مصونیت نسبت به بیماری سرماخوردگی نیز موثر است.

دکتر ویدا وکیلی روز یکشنبه اظهار داشت: طبق پژوهش‌های انجام شده در آلمان، دریافت واکسن کرونا به کاهش شدت و حدت سرماخوردگی یا سرعت بهبودی آن کمک زیادی می‌کند.
دانشیار پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرایت بالای سویه اومیکرون و ایمنی حاصل از واکسیناسیون کامل کرونا بیان کرد: کودکان و جوانانی که واکسینه نشده‌اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که کودکان به فرم خفیف بیماری مبتلا می‌شوند و هر چه سن کودک پایین‌تر باشد، علائم آن خفیف تر است و کودکان مبتلا به سویه اومیکرون با سن بالاتر علائم بیشتری بروز می دهند. 
وی بیان کرد: قابلیت انتقال سویه اومیکرون ۱۰ برابر گونه دلتا است، اما شدت این سویه کمتر است، به طوری که علائم خفیف‌تر است و نیاز آن به بستری کم است و بهترین راه مقابله با این سویه تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر وکیلی علائم اومیکرون را شامل گرفتگی صدا، آبریزش بینی، گلودرد، تب و بدن درد عنوان کرد و افزود: در مدل اومیکرون، تب خفیف‌تر است و علائم تنفسی تحتانی و درگیری ریه و سرفه‌های خلط آور کمتر است.
این متخصص پزشکی اجتماعی اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به اومیکرون شامل حمایتی مثل مصرف مایعات و دمنوش بالا، درمانهای رایج سرماخوردگی و استراحت است و معمولا نیاز به دارو و درمان خاص و یا بستری در بیمارستان نیست.

برچسب ها: سرماخوردگی، آنفولانزا، واکسیناسیون، ویروس کرونا، واکسن کرونا، علائم اومیکرون تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز