Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:52

20
بهمن
چند ثانیه‌ای به اومیکرون مبتلا می‌شوید؟

چند ثانیه‌ای به اومیکرون مبتلا می‌شوید؟

افراد مبتلا به سویه اُمیکرون تنها در ۱۵ ثانیه افراد سالم را به ویروس کرونا آلوده می‌کنند.

ایسنا نوشت: افراد مبتلا به سویه اُمیکرون تنها در ۱۵ ثانیه افراد سالم را به ویروس کرونا آلوده می‌کنند.

دکتر جین جبور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عمان، اظهار کرد: فاصله‌ای که ۲ نفر در کنار هم ایستاده‌اند و با هم صحبت می‌کنند، در گسترش عفونت کووید بسیار مهم است. اگر یکی از آنان آلوده باشد و بیش از میزان توصیه شده به فرد سالم نزدیک شود ،خطر ابتلا به بیماری در فرد سالم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اگر در فاصله‌ای نزدیک قرار بگیریم که امکان برقراری ارتباط کلامی وجود داشته باشد، ممکن است طی ۱۵ ثانیه ویروس به فرد سالم منتقل شود. به همین دلیل است که ما اصرار داریم اقدامات بهداشت عمومی را رعایت کرده تا بتوانیم با ویروس و سویه‌های جهش‌یافته آن زندگی کنیم.

این نماینده گفت: وقتی صحبت از ویروس‌ها می‌شود، برای هر فردی مهم است که بداند چه سویه‌ها و جهش‌های مختلفی از آن وجود دارد و چه ویژگی‌ها، نحوه گسترش، عفونت و شدتی دارد. 

جبور تاکید کرد: سویه اُمیکرون مانند سویه دلتا به‌ عنوان سویه‌ای نگران‌کننده طبقه‌بندی می‌شود زیرا به سرعت گسترش می‌یابد و میزان ابتلا به عفونت با آن بالاست و در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز همه‌گیری کووید به پایان نرسیده است. علی‌رغم اینکه برخی افراد خلاف این تصور می‌کنند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی افزود: وقتی سویه‌ای با شیوع سریع وجود دارد، به این معنا نیست که ما در حال رسیدن به پایان همه‌گیری هستیم. خیلی زود است بگوییم اُمیکرون پایان همه‌گیری کووید ۱۹ است. این دیدگاه اشتباه است و همین باعث می‌شود جامعه اقدامات ساده بهداشتی را نادیده بگیرد. 

جبور می‌گوید: وقتی این اتفاق رخ دهد، تعداد مبتلایان دوباره افزایش می‌یابد؛ تعداد پذیرش‌ها در بیمارستان‌ها و پذیرش در بخش‌های مراقبت‌های ویژه صعودی شده و شاهد مرگ‌ومیر بیشتری خواهیم بود.

وی توصیه کرد: اقدامات بهداشتی را جدی بگیرید و آن را حتی در مجالس خانوادگی و نه فقط در مکان‌های تجاری یا مناطق عمومی به کار ببرید.

جبور افزود: همه اعضای خانواده به بیرون از منزل رفت و آمد دارند؛ بنابراین ما از میزان قرار گرفتن آن‌ها در معرض ویروس اطلاعی نداریم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در عمان اظهار کرد: رعایت اقدامات ساده مانند استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در خانه از ابتلای اعضای خانواده جلوگیری و به کاهش تعداد مبتلایان کمک می‌کند.

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 456 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز