Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:28

18
بهمن
علائم کرونا در مبتلایان به این اختلال شدیدتر است

علائم کرونا در مبتلایان به این اختلال شدیدتر است

دبیر انجمن پیشگیری و درمان اختلالات خواب گفت: علایم کرونا در افرادی که به اختلالات تنفسی خواب مبتلا هستند، شدیدتر است و می تواند منجر به سکته های قلبی و مغزی شود.

ایرنا نوشت: دبیر انجمن پیشگیری و درمان اختلالات خواب گفت: علایم کرونا در افرادی که به اختلالات تنفسی خواب مبتلا هستند، شدیدتر است و می تواند منجر به سکته های قلبی و مغزی شود.

خسرو صادق نیت افزود: اختلالات خواب بویژه خروپف و مشکلات قطع نفس از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند باعث بروز بیماری های قلبی، چاقی، فشار خون بالا و دیابت شود.

وی اظهار داشت: افرادی که به اختلالات خواب و بی خوابی دچار هستند، مطالعات نشان داده که علایم ابتلا به کرونا در آنها شدیدتر است و می تواند باعث بروز عارضه خطرناک تری در آنها شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: افرادی که دچار اختلالات خواب هستند باید برای درمان آن به فلوشیب های طب خواب و کلینیک های درمان خواب مراجعه کنند چون این بیماری باعث افزایش چاقی نیز می شود.  

صادق نیت با بیان اینکه ۱۰ درصد افراد جامعه دچار بی خوابی هستند، ادامه داد: خواب یک ضرورت برای سلامت بدن است و بیداری بیش از حد خواب طبیعی را مختل کرده و افراد باید هفت تا ۹ ساعت خواب مناسب بدون خروپف و مشکلات قطع نفس داشته باشند.

به گفته وی، در اختلالات خواب بیش از ۸۰ نوع اختلال شناسایی شده و ۳۰ درصد افراد جامعه سابقه جدی بی خوابی دارند و این عارضه می تواند روی فعالیت های روزمره افراد تاثیر گذاشته و کیفیت سلامت بدن را کاهش دهد.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان اختلالات خواب تصریح کرد: خروپف و مشکلات قطع نفس در مردان شایع تر است، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها بعد از ۴۰ سالگی دچار این عوارض می شوند و باید زودتر تشخیص داده شده و درمان شوند.

صادق نیت اظهار داشت: افرادی که بی خوابی دارند، خودسرانه و بدون اجازه پزشک میزان مصرف داروهای خود را افزایش می دهند در حالی که باید به دنبال درمان بی خوابی باشند.

برچسب ها: چاقی، فشار خون، مشکلات تنفسی، سکته، ویروس کرونا، علائم کرونا تعداد بازديد: 139 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز