Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:53

20
دی
۴ فایده ثابت شده بلندتر قرار دادن پا‌ها هنگام خواب

۴ فایده ثابت شده بلندتر قرار دادن پا‌ها هنگام خواب

در مطلب زیر از فواید بلندتر قرار دادن پا‌ها در زمان خواب برای شما گفته‌ایم.

به گزارش جام جم  - بسیاری از افراد که از درد‌های مزمن، آپنه خواب و سایر بیماری‌های آزاردهنده رنج می‌برند، از نعمت خواب خوب که یکی از قوانین اساسی سلامت است برخوردار نیستند و این به‌نوبه خود، خطر ابتلا به چند بیماری خطرناک را در آن‌ها افزایش می‌دهد. یک موقعیت خواب که اغلب نادیده گرفته می‌شود و مزایای فوق‌العاده‌ای برای افرادی که از برخی بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند دارد، بلندتر قرار دادن پا‌ها هنگام خواب است. موارد زیر از فواید خوابیدن به این حالت است:

تسکین کمردرد

اگر از هر نوع کمردردی رنج می‌برید، خوابیدن با پا‌های بالا می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. خوابیدن به پشت به‌طور کلی برای کمردرد مفید است، زیرا وزن بدن را تا حد امکان به‌طور مساوی تقسیم می‌کند و خطر فشرده شدن دیسک ستون فقرات را کاهش می‌دهد. برای تقویت انحنای طبیعی ستون فقرات و کاهش فشار بر آن، یک تکیه‌گاه یا بالش زیر زانو‌های خود قرار دهید. این حالت، امکان خواب راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند و باعث تسکین کمردرد می‌شود.

بهبود گردش خون

گردش خون ضعیف در پا‌ها غیرمعمول نیست و به‌طور چشمگیری خطر لخته شدن خون و شرایط بالقوه تهدید‌کننده زندگی مانند ترومبوز ورید عمقی و سکته را افزایش می‌دهد. قرار دادن پا‌ها ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر بالاتر از قلب، جریان خون را از پا‌ها به سمت قلب بهبود می‌بخشد و گردش خون را در اندام تحتانی تقویت می‌کند. درواقع بالاتر قرار دادن پا‌ها باعث می‌شود جاذبه زمین به جای این‌که علیه شما باشد، به نفع شما عمل کند و جریان خون را بهبود ببخشد. این وضعیت همچنین به این معنی است که قلب نیازی به پمپاژ زیاد ندارد، بنابراین بالا بردن پا‌ها برای سلامت قلب نیز مفید است.

کاهش ورم پا‌ها

بسیاری از بیماری‌ها، مانند بیماری‌های مزمن قلبی- عروقی یا ریوی، همچنین رژیم غذایی سرشار از نمک یا نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت، در ایجاد تورم در پا‌ها نقش داشته دارند. این وضعیت ممکن است بسیار دردناک باشد و خواب شما را مختل کند. بالا بردن پا‌ها می‌تواند به تخلیه مایعات جمع شده در آن‌ها کمک کند. اگر از ورم پا رنج می‌برید، این بهترین حالت خوابیدن برای شماست.

کاهش فشار

اگر مجبورید برای مدت طولانی بایستید یا بنشینید، ممکن است تخلیه خون از ورید‌های پایین بدن دشوار شود. خون جمع شده در پا‌ها به‌نوبه خود باعث ایجاد فشار اضافی در سیاهرگ‌ها و درد و تنش در پا‌ها می‌شود. بالا بردن پا‌ها هنگام شب، تسکین پا‌های خسته و کاهش فشار در قسمت پایین تنه را به همراه دارد.

برچسب ها: کمردرد، خواب، فشار خون تعداد بازديد: 177 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز