Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:33

9
آذر
اُمیکرون، باعث افت اکسیژن خون بیماران نمی‌شود

اُمیکرون، باعث افت اکسیژن خون بیماران نمی‌شود

ظهور سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون باعث ایجاد نگرانی جهانی درباره آینده همه گیری کووید ۱۹ شده است. سازمان جهانی بهداشت روز جمعه این سویه جدید را در دسته نگران کننده طبقه بندی کرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: یکی از پزشکان آفریقای جنوبی می‌گوید سویه اُمیکرون باعث افت اکسیژن خون بیماران نمی‌شود.

ظهور سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون باعث ایجاد نگرانی جهانی درباره آینده همه گیری کووید ۱۹ شده است. سازمان جهانی بهداشت روز جمعه این سویه جدید را در دسته نگران کننده طبقه بندی کرد.

گرچه شدت سرایت پذیری امیکرون نسبت به گونه‌های دیگر بیشتر است، اما هنوز درباره تاثیرگذاری جهش‌ها رخ داده در این سویه بر روی نرخ مرگ و میر و مقاومت آن در برابر واکسن‌های موجود در بازار اطلاعاتی ارائه نشده است.

آنجلیک کوتزه، یکی از پزشکان آفریقای جنوبی که از نخستین افرادی بود که امیکرون را کشف کرد، می‌گوید این سویه در بیماران باعث بروز علائم خفیف تا متوسط شده است. مشاهده شد که مبتلایان به این سویه می‌توانند بدون مراجعه به مراکز درمانی و با استراحت در منزل بهبود یابند.

وی می‌افزاید: در ۱۸ نوامبر در مطب خود شاهد افراد مبتلا به کرونایی بودم که علائم متفاوتی نسبت به سویه دلتا داشتند که البته این علائم بسیار خفیف بود. برای مثال یکی از مراجعه کنندگان از بی حالی شدید به مدت ۲ روز به همراه بدن درد و سردرد رنج می‌برد.

این متخصص بیماری‌های عفونی می‌افزاید: در گام نخست علائم بیماران بسیار شبیه به یک عفونت ساده ویروسی بود، اما از انجا که ما در ۸ هفته گذشته شاهد ابتلا به کرونا نبودیم از بیمار تست گرفتیم. روز بعد نیز شاهد مراجعه افراد دیگری با چنین علائمی بودیم و سپس در روزهای آتی ۲ تا ۳ نفر به طور روزانه به ما مراجعه می‌کردند.

وی تاکید می‌کند: ما در موج سوم همه گیری کرونا در آفریقای جنوبی مبتلایان زیادی به سویه دلتا را از نزدیک معاینه کرده بودیم، اما این سویه با آن متفاوت بود. ما شاهد بروز علائم بسیار بسیار ملایم در بیماران هستیم به طوری که آن‌ها می‌توانند در خانه بمانند و مراحل درمان را طی کنند.

برخلاف دلتا، سویه امیکرون باعث بروز علائمی همچون از دست دادن حس بویایی و چشایی در بیماران نمی‌شود و تاکنون شاهد افت اکسیژن خون این افراد نبوده ایم. در نهایت با آزمایش‌های انجام شده مرکز ملی بیماری‌های آفریقای جنوبی در ۲۵ نوامبر سویه جدید را به طور رسمی معرفی کرد.

سازمان جهانی بهداشت در حال انجام تحقیقات تکمیلی درباره این سویه است و احتمالاً تا دو هفته آتی گزارش خود را در این زمینه به کشورها ارائه می‌کند.

برچسب ها: ویروس کرونا، اکسیژن خون، سویه اُمیکرون تعداد بازديد: 185 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز