Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:29

10
مهر
افزایش خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی با دود دست دوم

افزایش خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی با دود دست دوم

افرادی که در معرض دود دست دوم سیگار قرار دارند بیشتر احتمال دارد که مبتلا به روماتیسم شوند

به گزارش خراسان : تاکنون درباره خطر دود دست دوم و ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته، مشکلات تنفسی و ... شنیده ایم اما کمتر درباره این که دود دست دوم  می تواند بر سلامت مفصل‌ها تاثیر منفی داشته باشد صحبت شده است. به تازگی محققان آمریکایی شواهدی دارند که نشان می‌دهد زنانی که در زمان کودکی والدین آن‌ها سیگار می‌کشیدند، ۷۵ درصد بیشتر از دیگر افراد ممکن است به روماتیسم مفصلی مبتلا شوند. همان‌طور که می دانید در آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی به مفاصل حمله می کند و به آن‌ها آسیب می‌رساند.


قرار گرفتن در معرض دود سیگار ممکن است ریه‌ها را تحریک کند  و باعث تشکیل پروتئین‌های غیر‌طبیعی شود. سیستم ایمنی بدن در تلاش برای حمله به چنین پروتئین‌های غیر‌طبیعی، آنتی‌بادی تولید می‌کند.  این واکنش ایمنی می‌تواند به دیگر نقاط بدن گسترش یابد و به بافت‌های طبیعی از جمله مفاصل حمله کند. مصرف سیگار همچنین منجر به بروز عفونت‌ها و تغییراتی در ژنوم می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد RA در افراد مستعد شود.  

بیشتربخوانید:

10 دلیل احساس درد مداوم در مفاصل

یک معجون گیاهی برای درمان طبیعی سینوزیت

خواص جالب میوه کاج برای سلامتی

شگفتی های غذایی و دارویی فلفل سبز

برچسب ها: سیگار، دردهای مفصلی، روماتیسم تعداد بازديد: 177 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز