Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 03:49

9
شهریور
نقطه ضعف تست های PCR کرونا

نقطه ضعف تست های PCR کرونا

تست های PCRمعمولا در زمانی که شک دارند به وجود کرونا انجام می شود که ممکن است گاهی کاذب باشد

باشگاه خبرنگاران: متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند اظهار کرد: «هم اکنون  به طور کلی دو نوع تست برای تشخیص کرونا وجود دارد یکی تست‌های سرولوژی و دیگری تست‌های PCR».


برای تشخیص اولیه کووید 19 در مواردی که شک به تشخیص داشته باشیم از تست PCR استفاده می‌شود اما استفاده از این تست همیشه رایج نیست. برای مثال در یک خانواده وقتی یک نفر PCR مثبت می‌شود، مورد قطعی به شمار می‌آید و در نهایت دیگر اعضای خانواده دچار علایم مشابه می‌شوند و دیگر لزومی به انجام تست PCR برای آن ها نیست، زیرا کاملا واضح است که سایر افراد هم به کووید19  مبتلا شده‌اند. نقطه ضعف تست PCR، فاصله از زمان شروع بیماری است، زیرا می‌تواند در روز‌های اول بیماری، منفی کاذب نشان دهد. نقطه ضعف دوم هم در روز‌های آخر بیماری به وجود می‌آید که نتیجه را مثبت کاذب نشان می دهد و مواردی بوده است که بیماران مراجعه و اظهار کردند که چند هفته قبل به کرونا مبتلا شده اند و با وجود مصرف دارو و طی کردن دوره بیماری در قرنطینه همچنان تست شان مثبت است و تشخیص ما این است که تست، مثبت کاذب است.


بیشتربخوانید:

احتمال ابتلا به کرونا دلتا با مشکلات گوارشی

تست تشخیصی کرونا رایگان شد

 

برچسب ها: ویروس کرونا، تست کرونا، تست PCR، تست پی سی آر تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز