Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:14

3
شهریور
شیوع ویروس لامبدا در مازندران صحت دارد؟

شیوع ویروس لامبدا در مازندران صحت دارد؟

سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،ضمن رد اخبار منتشره در مورد شیوع ویروس سویه لامبدا در مازندران گفت: هنوز آزمایش سیتولوژی در مورد ویروس لامبدا در مازندران نداشته‌ایم. باید در این مورد آزمایش‌های پی سی آر سیکوئنسینگ شود

ایلنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در مازندران کاهشی است، گفت: گزارشی از ویروس لامبدا در مازندران نداشته‌ایم.

سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،ضمن رد اخبار منتشره در مورد شیوع ویروس سویه لامبدا در مازندران گفت: هنوز آزمایش سیتولوژی در مورد ویروس لامبدا در مازندران نداشته‌ایم. باید در این مورد آزمایش‌های پی سی آر سیکوئنسینگ شود و براساس آن تشخیص داده شود که موردی در این ارتباط به ما گزارش نشده است.

موسوی در ارتباط با آخرین وضعیت کرونا در مازندران گفت: در حال‌حاضر وضعیت کرونا در مازندران به نسبت متفاوت است و احتمالا از پیک عبور کرده‌ایم. در برخی استان‌ها ممکن است روند ابتلا افزایشی باشد، اما برای ما به احتمال قوی کاهشی است. به دلیل کاهشی بودن ابتلا در مازندران در حال‌حاضر وضعیت بهتر است.

او درباره تاثیر واکسیناسیون بر میزان ابتلا و فوتی گفت: واکسیناسیون را از سنین بالا شروع کرده‌ایم که در آن سنین اثربخش بوده است. در این ارتباط مطالعه هم کرده‌ایم و اطلاعاتش را منتشر می‌کنیم. ابتلا به کرونا در حال‌حاضر بیشتر در گروه‌های سنی که واکسن نزده‌اند، اتفاق می‌افتد.

برچسب ها: ویروس کرونا، ویروس لامبدا تعداد بازديد: 243 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز