Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:53

20
مرداد
ویروس دلتا کرونا در کمین همگان حتی افراد واکسینه شده‌ است

ویروس دلتا کرونا در کمین همگان حتی افراد واکسینه شده‌ است

ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: همه در معرض خطر ابتلا به دلتا هستند، به عبارتی این ویروس در کمین همه حتی افراد واکسینه شده هم است.

به گزارش ایرنا،دکتر حسین کیوانی افزود: سرعت انتقال دلتا از همه ویروس های جهش یافته کرونا بسیار بیشتر است، لذا همه باید به شدت مراقب باشند.

وی ادامه داد: سرعت انتقال بیشتر ویروس جهش یافته دلتا به اثبات رسیده، اگر چه بعضی شواهد علمی موید بیماریزایی بیشتر این واریانت است، اما افزایش شدت بیماری زایی آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: سرعت انتقال بالای بیماری، سبب می شود افرادی بیشتری به بیماری کرونا مبتلا و در بیمارستان ها بستری شوند و در نتیجه افراد بیشتری فوت کنند.

 

این ویروس شناس ادامه داد: هنوز گزارشی از شدت علائم بیماری بر اثر ویروس دلتا منتشر نشده و موضوعی که دلایل محکم و متقن در این زمینه فراهم کند، ارایه نشده است.

 

رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین راهکار برای پیشگیری از کروناوی، یکی از مهمترین راهکار برای پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام و به مردم توصیه کرد که از ساده انگاری در این زمینه به شدت خودداری کنند.

 

کیوانی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

 

وی گفت: یکی از راه های جلوگیری از تردد غیر ضروری، بهره گیری از فضای مجازی برای انجام کارها به ویژه مراجعات ضروری مردم به ادارات دولتی است.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه زمینه بهره گیری از فضای مجازی باید گسترش پیدا کند، گفت: این کار در جلوگیری از تردد شهری و بین شهری مردم بسیار مهم است و در نتیجه از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می کند.

کیوانی ادامه داد: مردم در برخی مواقع حتی در شرایط قرمز کرونایی مجبور به حضور در ادارات و سازمان ها می شوند و به همین دلیل در برخی مجموعه های خدمت رسان شاهد وضعیت های نامناسب و پرازدحام هستیم.

 

وی تصریح کرد: تغییر چندانی در روند کارهای ادارای مردم، انجام نگرفته و آنان در این شرایط، نباید برای انجام کار خود را به ادارات و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند. ترتیبی اتخاذ شود که کارها به صورت مجازی انجام گیرد. این وظیفه دولتمردان است که متناسب با شرایط این کار را انجام دهند.

 

ماسک در جلوگیری از انتشار بیماری نقش بسزایی دارداستاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش ماسک در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اظهار داشت: ماسک های استاندارد سه لایه تا ۹۵ درصد از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می کنمد که متاسفانه برخی افراد به دلایل مختلف حتی در فضاهای بسته و پرازدحام هم از ماسک استفاده نمی کنند.

 

کیوانی افزود: فرد آلوده اگر چند دقیقه ماسک خود را بردارد، شرایط برای انتقال بیماری به دیگران فراهم می شود.

وی ادامه داد: فرد آلوده با سرفه، عطسه و حتی حرف زدن محیط خود را مملو از ویروس می کند و دیگران در معرض جدی ابتلا قرار می گیرند.

این ویروس شناس در پاسخ به این سوال که چه مدت طول می کشد تا افراد در معرض بیماری قرار گیرند؟ گفت: این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مراکز علمی اعلام کرده اند اگر فردی حدود نیم ساعت با فرد مبتلا در فضای بسته باشد، به احتمال فراوان به بیماری کرونا مبتلا می شود. ولی طبیعی است اگر فضا بسته و کوچک باشد یا افراد آلوده زیادی در این فضا تردد کنند سرعت انتقال بیشتر می شود.

 

کیوانی خاطرنشان کرد : اگر افراد اصول بهداشتی را رعایت نکنند و در فضای بسته قرار گیرند، در مدت حدود ۱۵ دقیقه هم می توانند به بیماری مبتلا شوند.

 

برچسب ها: ویروس کرونا، کرونای دلتا تعداد بازديد: 162 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز