Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:54

20
مرداد
سینوفارم در برابر گونه دلتا کرونا موثر است

سینوفارم در برابر گونه دلتا کرونا موثر است

تحقیقات نشان داده سینوفارم در برابر کرونای دلتا هم توانسته به خوبی عمل کند

باشگاه خبرنگاران : بر اساس نتایج مطالعه انجام شده ۹۵ درصد افرادی که دو دوز واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، آنتی بادی‌های یک فرد بهبود یافته از کرونا را دارند.

محققان معتقدند که سرعت انتقال پذیری این گونه از ویروس دو برابر گونه اصلی است و با سرعت بیشتری منتقل می‌شود. اکنون نتایج یک مطالعه که در یکی از دانشگاه‌های سریلانکا انجام شده است، نشان می‌دهد که واکسن سینوفارم کرونا ساخت چین در برابر گونه دلتا کرونا به اندازه زیادی موثر است.

در مطالعات بالینی، عوارض شدید با این واکسن گزارش نشده است. شایع‌ترین عارضه، درد در محل تزریق بوده است که بالاتر از ۱۰ درصد دریافت کنندگان واکسن این علایم را نشان داده اند و در مجموع بین یک تا ۱۰ درصد از دریافت کنندگان واکسن هم دیگر علایم مانند تب موقت، احساس ضعف، سردرد، اسهال، قرمزی، سفتی، تورم و خارش محل تزریق را داشتند.ضایعه پوستی در محل تزریق، تهوع و استفراغ، خارش در محل‌های غیر از تزریق، درد عضلانی، درد مفاصل، خواب آلودگی و گیجی از عوارض ناشایع بعد از تزریق واکسن بوده که حدود یک در هزار تا یک درصد دریافت کنندگان واکسن را شامل شده است.

برچسب ها: ویروس کرونا، واکسن کرونا، واکسن سینوفارم تعداد بازديد: 166 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز