Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:39

31
مرداد
باز شدن پای بخش خصوصی در واردات واکسن

باز شدن پای بخش خصوصی در واردات واکسن

افزایش یکباره تقاضا برای استفاده از اقلام بهداشتی سبب شد تا برخی کارخانجات برای تأمین ماسک، الکل و مواد ضدعفونی نسبت به تغییر خطوط تولید خود اقدام کنند برخی از شرکت‌های دانش بنیان نیز برای رفع نیازهای جامعه در زمینه مبارزه

به قلم : د کتر مهد ی کریمی تفرشی*

 

تحریریه زندگی آنلاین : افزایش یکباره تقاضا برای  استفاده از اقلام بهداشتی سبب شد تا برخی کارخانجات برای تأمین ماسک، الکل و مواد ضدعفونی نسبت به تغییر خطوط تولید خود اقدام کنند برخی از شرکت‌های دانش بنیان نیز برای رفع نیازهای جامعه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند.

استفاده از تونل ضوعفونی کننده، دستگاه ضدعفونی کننده دست، توزیع روزانه ماسک و دستکش و سایر اقلام بهداشتی در میان پرسنل و ضدعفونی کردن روزانه خطوط تولید و محیط‌های کاری از اقداماتی است که تولیدکنندگان به آن اهتمام ورزیده‌اند تا هم به سلامت نیروی کار کمک کرده و هم در ارائه محصولاتی با رعایت تمامی نکات بهداشتی متعهد باشند.

تست گیری کرونا در بسیاری از مجموعه‌ها و از جمله مجموعه گلها از تمامی پرسنل انجام شد و تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفت.

قطعاً تأمین نیازهای بهداشتی برای بنگاههای اقتصادی هزینه‌های زیادی در برداشته است که البته بسیار متغیر است و نمی‌توان عدد دقیقی برای آن ذکر کرد. ولی تا پایان این بحران همه گیر، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل ملزم به رعایت این پروتکل‌ها هستند تا انشالله به یاری خداوند از این بحران منحوس با کمترین خسارت بتوانیم عبور کنیم.

واردات واکسن توسط بخش خصوصی منتقدان بسیاری حتی در میان فعالان بخش خصوصی دارد، اما برخی اعتقاد دارند که واردات خصوصی واکسن می‌تواند به برنامه مقابله با کرونا کمک کند.

پس از چندین ماه تلاش و مذاکره، بخش خصوصی ایران موفق شد قرارداد خرید ۶ میلیون دوز واکسن کرونا را با طرف‌های خارجی امضا کند.  درتمام دنیا دولت‌ها مسئول تأمین و تزریق واکسن کرونا هستند و چندپارگی در واردات و تزریق به صلاح کشور نیست. بخش خصوصی می‌تواند به عنوان پیمانکار و بازوی کمکی دولت عمل کند.

در صورت ورود بخش خصوصی به حوزه واردات واکسن، بخش خصوصی واکسن را از منابع معتبر خریداری و وارد کند، اما هزینه‌ها و ارز آن را دولت اختصاص دهد.

باید مراقب باز شدن پای دلالان به حوزه واردات واکسن توسط بخش خصوصی و ایجاد بازار سیاه که قطعاً سلامت و جان مردم را نشانه می‌گیرد باشیم.

 

*  ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور، نائب رئیس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور، مشاور عالی در کمیته فناوری‌های نو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، کارآفرین برتر جهان اسلام

*  سفیر غذای سالم

بیشتربخوانید:

بهترین واکسن کرونا کدام است؟

توضیح درباره فوتی‌های پسا واکسن در ایران

واکسن ها چقدر جلوی مرگ را می‌گیرند؟

برچسب ها: واکسیناسیون، واکسن، ویروس کرونا، واردات واکسن تعداد بازديد: 332 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز