Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:52

10
مرداد
علایم کرونای دلتا به آنفلوآنزا و آبله مرغان شبیه است

علایم کرونای دلتا به آنفلوآنزا و آبله مرغان شبیه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ویژگی بارز کرونای دلتا گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویند شبیه آبله مرغان(از نظر واگیری) است

ایسنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ویژگی بارز کرونای دلتا گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویند شبیه آبله مرغان(از نظر واگیری) است که علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود و در برخی افراد خفیف بوده و ممکن است توجه نکنند و بیماری در کسانی که مستعد وخیم شدن بیماری هستند، شدت پیدا می کند و عمدتا دچار درگیری ریوی می شوند و بیماران را بدحال می کند.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" شامگاه ۹ مردادماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان اظهار کرد: در پی همه گیری ویرس کرونا در جنوب و شرق کشور و تاثیر کرمان از استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در حال حاضر ویروس دلتا همه کشور را درگیر کرده است.

وی افزود: اکنون کرمان یکی از بحرانی ترین استان هاست و پنجمین استان در بروز بیماری کرونا است که نسبت به دوره های قبل شاهد شدت بیماری بیشتر، تعداد بیماران بستری بیشتر و وخامت حال بیماران هستیم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: نسبت به پیک قبل در آذرماه ۹۹، بیش از ۳۰ درصد تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان افزایش یافته و تخت ها به شدت در حال اشغال شدن و بیماران بدحال تر هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه در استان کرمان مانند کشور، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته و شاید مردم خسته و بی تفاوت شده و عادی انگاری بیشتر جلب توجه می کند که امیدواریم مسائل فرهنگی بیشتر تبلیغ شود و مردم به خودشان بیایند و مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ویژگی بارز کرونای دلتا گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویند شبیه آبله مرغان است که علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود و در برخی افراد خفیف بوده و ممکن است توجه نکنند و بیماری در کسانی که مستعد وخیم شدن بیماری هستند، شدت پیدا می کند و عمدتا دچار درگیری ریوی می شوند و بیماران را بدحال می کند.

وی تاکید کرد: کسی که بخواهد دچار بیماری کرونا نشود، یکی از مسائل مهم پرهیز از تجمعات و مراقبت بر رعایت فاصله است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اصول اولیه پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله فیزیکی است که بین دو نفر باید فاصله رعایت شود. ضمن اینکه تهویه فضا باید صورت بگیرد و شست و شوی دست ها و بهداشت فردی و به ویژه زدن ماسک مسئله مهمی در پیشگیری از بیماری است زیرا بیماری که دچار کرونا شده از طریق مجازی تنفسی ویروس را می تواند منتقل کند و اگر این موارد رعایت شود، افراد کمتر درگیر می شوند.

وی بیان کرد: ما همت و همه امکانات را بسیج کردیم تا ظرفیت پذیرش بیمار را در بیمارستان های استان کرمان داشته باشیم و بقیه کار دست مردم است و درخواست داریم هم استانی ها به این مسئله توجه کنند و فکر بکنند که جانشان در خطر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره واکسیناسیون کرونا در استان عنوان کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا ابلاغ و واکسیناسیون از سنین بالا آغاز شده و در فازهای مختلف کار پیش می رود و اکنون در شش استان از جمله کرمان به لحاظ شدت بروز بیماری با پیگیری های انجام شده، سن واکسیناسیون به ۴۵ سال رسیده و از هفته قبل کار واکسیناسیون در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه متولدین سال ۱۳۵۵ به پایین را می توانیم واکسن بزنیم، افزود: ۵۵۰ هزار واکسن کرونا تاکنون وارد استان کرمان شده که نزدیک به ۳۶۰ هزار تزریق دوز اول و نزدیک به ۹۰ هزار دوز دوم هم انجام شده است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هزار واکسن نیز اکنون در استان موجود است و روزانه متقاضی تزریق هستند و تقاضایی از همه هم استانی ها داریم این است از فرصت واکسیناسیون استفاده و در سامانه سلامت ثبت نام کنند و استان کرمان را انتخاب نمایند.

وی بیان کرد: ظرفیت تزریق واکسن را در کل استان داریم و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان روزانه می توانیم ۱۲ هزار واکسن تزریق کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پیشنهاد دکتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اولویت واکسیناسیون اعضای خانواده کادر درمان عنوان کرد: باید در ستاد ملی کرونا یا در وزارت بهداشت این موضوع مصوب شود و در استان نمی توانیم چنین تصمیمی بگیریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در شهر کرمان هفت مرکز برای واکسیناسیون کرونا ایجاد شده و در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان چهار تیم حضور دارند و برای گروه های شغلی متفاوتی که از طریق وزارت بهداشت اعلام شده از جمله خبرنگاران، معلمان، اساتید دانشگاه، کارمندان بانک، فعالان حمل و نقل، قضات و ... نشست هایی داشتیم و مراکز در حال تجهیز است و در دو روز آینده نخستین گروه ها برای تزریق خواهند آمد که محل تزریق واکسن این گروه ها به جز مراکز تجمیعی است.

رشیدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت تخت های بیمارستانی در استان کرمان گفت: ۱۵۰۰ تخت بستری قبل از موج جدید در استان داشتیم و اکنون به ۲۰۰۰ تخت افزایش یافته و در سه روز اخیر ۱۵۰ تخت در شهر کرمان ظرفیت سازی شده که کار سختی است.

وی بیان کرد: از ظرفیت بیمارستان های نظامی، دانشگاهی و خصوصی استفاده شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند که حدود ۱۱۰۰ بیما در حوزه علوم پزشکی کرمان بستری است و ما ظرفیت سازی می کنیم تا بیماران در راهرو و یا روی برانکارد بستری نشوند.

برچسب ها: ویروس کرونا، علائم کرونای دلتا تعداد بازديد: 230 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز