Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:34

23
خرداد
بیانیـه سازمان نظام پرستاری درباره

بیانیـه سازمان نظام پرستاری درباره

سازمان نظام پرستاری اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی در این روزهای سخت کرونایی برخلاف قوانین مصوب مجلس و توافقات انجام شده در جلسه چندجانبه‌ای که با حضور وزیر کار، معاونان، هیئت ریسه تأمین اجتماعی و این سازمان، برگزار شد

تحریریه زندگی آنلاین : سازمان نظام پرستاری اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی در این روزهای سخت کرونایی برخلاف قوانین مصوب مجلس و توافقات انجام شده در جلسه چندجانبه‌ای که با حضور وزیر کار، معاونان، هیئت ریسه تأمین اجتماعی و این سازمان، برگزار شد، عمل می‌کند. شورای عالی سازمان نظام پرستاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور پرستاران، مبنی بر بازنشستگی پرستاران، بیش از 200 میلیون تومان طلب می‌کند و در موارد متعددی به طرز عجیبی، پاداش بازنشستگی این نیروهای زحمتکش را برای این منظور گرو می‌گیرد.

 

بی‌توجهی و مشکل‌آفرینی سازمان تأمین اجتماعی

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت مصوب سال 1388 و با گذشت حدود 12 سال از تصویب این قانون، سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای مفاد این قانون از جمله بازنشستگی پرستاران به‌عنوان شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور، اقدامات لازم را انجام نداده و اکنون برای بازنشستگی آنان، 200 تا 250 میلیون تومان طلب می‌کند و پاداش سال‌ها خدمت پرستاران را گرو می‌گیرد و برخلاف قوانین مصوب کشور دست به‌نوعی قانون فروشی زده و برخلاف انتظار عمومی جامعه اسباب بحران‌آفرینی و نارضایتی شدید را در بین پرستاران فراهم کنند.

بی‌توجهی و مشکل‌آفرینی سازمان تأمین اجتماعی جنبه‌ها و ابعاد مختلفی دارد. به‌طور نمونه یکی دیگر از این اقدامات، تعهد مسئولان این سازمان برای استخدام پرستار رسمی و پیمانی جهت رفع کمبود پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بود که آن‌هم در اقدامی غیر منتظره برخلاف وعده‌های تبلیغاتی، برگزاری آزمون و ... برای استخدام پرستاران اما امروزه ظاهراً قبول شدگان جز تعداد اندکی را به‌صورت شرکتی بکارگیری می‌کنند که اعتراض جوانان پرستار زیادی را برانگیخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما مساله مهم‌تر که در جامعه پرستاری نگرانی‌های جدی در پی دارد؛ رفتار غیر منطقی سازمان تأمین اجتماعی با پرستار آن‌هم در شروع و هم در پایان خدمت است، که منجر به شکل‌گیری دیدگاه‌های بد و قضاوت‌های بدتری در بین پرستاران جوان و تازه‌وارد به سازمان می‌شود. چرا که پرستارانی که می‌خواهند وارد این حرفه در سازمان تأمین اجتماعی شوند درهمین آغاز و شروع خدمت با بدقولی‌ها و تناقضات در تبلیغات، گفتار و عملکرد مسئولین خودشان روبرو می‌شوند. از طرفی هم‌زمان، این جوانان تازه‌وارد و تازه‌کار، شاهدند که پاداش بیش از ۲۰ سال خدمت و یک‌عمر کار سخت پرستاران که دارند بازنشسته می‌شوند تحت چه عناوین ناحق و غیر قانونی در واقع به یغما برده می‌شود. آیا کسانی که حداقل اطلاعات را در زمینه سرمایه انسانی و روابط انسانی در سازمان‌ها و نهادها دارند، روی آثار مستقیم و غیرمستقیم این‌گونه رفتارهای بد و ناپسند در استقبال و بدرقه پرستاران اندکی فکر کرده‌اند؟ برای قضاوت جوانان چه برنامه و چه جوابی دارند.

برچسب ها: بازنشستگی، ویروس کرونا، مدافعان سلامت، پرستاران تعداد بازديد: 276 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز