Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:13

26
اردیبهشت
راهکارهای تأمین مایعات بدن در زمان ابتلا به کرونا

راهکارهای تأمین مایعات بدن در زمان ابتلا به کرونا

هنگام کمبود آب بدن، ترشحات تنفسی غلیظ‌تر می‌شود و تمیز کردن آن‌ها از ریه‌ها دشوار بوده و نبود توانایی کافی در تمیز کردن ترشحات از ریه‌ها ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی

زندگی آنلاین : مصرف ۸-۶ لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات مانند آبمیوه‌های طبیعی به ‌عنوان بهترین نوشیدنی توصیه می‌‌شود.

شفیعی، تاکید کرد: هنگام کمبود آب بدن، ترشحات تنفسی غلیظ‌تر می‌شود و تمیز کردن آن‌ها از ریه‌ها دشوار بوده و نبود توانایی کافی در تمیز کردن ترشحات از ریه‌ها ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی و یا حتی افزایش استعداد ابتلا فرد به ذات‌الریه شود، بنابراین فرد باید مایعات بدن که از دست رفته را جایگزین کرده و ترشحات تنفسی خود را رقیق‌تر کند.

او، گفت: مقادیر زیاد مایعات مانند آب، آبمیوه طبیعی و آب سبزی‌‌های تازه، چای کم‌رنگ، آب گوشت یا آب مرغ به مقدار کافی برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی استفاده شود.

شفیعی، بیان کرد: مصرف انواع آبمیوه طبیعی علاوه بر افزایش تحمل برای دریافت بیشتر مایعات، سبب دریافت بیشتر مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها و تقویت سیستم ایمنی شده که باید هر ۱۵ دقیقه، ۶۰ تا ۱۲۰سی‌سی مایعات نوشیده شود.

بیشتربخوانید:

نکات تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، تصریح کرد: فرد باید خود را از نظر علائم کمبود آب بررسی کند.

او، ادامه داد: توصیه می‌شود مصرف مایعات خود را در صورت لزوم افزایش دهید تا اطمینان حاصل شود که هر چهار ساعت ادرار زرد کم رنگ وجود دارد.

شفیعی، افزود: مایعات باید در کنار تخت نگهداری و در طول شب نیز آب خورده شود.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، اضافه کرد: در هنگام استفراغ یا اسهال، اطمینان حاصل شود که یک محلول هیدراتاسیون خوراکی علاوه بر آب مصرف شود.

بیشتربخوانید:

بهترین نوشیدنی ها برای رفع تشنگی در تابستان

 

 

برچسب ها: کم آبی بدن، آب، ویروس کرونا تعداد بازديد: 252 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز