Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:02

31
فروردین
سردرد کرونایی سراغ چه بیمارانی می‌رود؟

سردرد کرونایی سراغ چه بیمارانی می‌رود؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس آمارها و مطالعات، در زمان ابتلا به کرونا ، سردرد بیشتر در زنان، جوانان و کسانی که سابقه قبلی سردرد دارند، بروز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر منصوره تقاء، استاد نورولوژی بیمارستان بیمارستان سینا افزود: سردرد در روزهای اول بیماری معمولا در کسانی که قرار است بیماری خفیفتری داشته باشند، دیده می شود. معمولا داشتن سردرد در روزهای اول بیماری نشانه خوبی است که حاکی از خفیف تر بودن بیماری است.

وی ادامه داد: داروهای معمول پیشگیری از میگرن تداخلی با درمان و داروهای تجویزی در بیماری کرونا ندارند و لازم است در دوران بیماری ادامه پیدا کنند، مگر شدت بیماری و شرایط خاص اجازه مصرف آنها را ندهد. قطع ناگهانی داروهای پیشگیری کننده خود باعث برگشت سردرد قدیمی است.

بیشتربخوانید:

نشانه جدید ابتلا به کرونا: استشمام بوهای عجیب!

 

 

تقاء به انواع سردردهای شایع در زمان ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: سردرد در روزهای اول ابتلا به ویروس مشابه ایجاد سردرد به علت آنفلوانزا یا سایر ویروس ها است در این زمان همراهی علائم گوارشی، اسهال و بی اشتهایی که منجر به کاهش آب بدن می شود احتمال بروز سردرد را بیشتر می کند، به همین منظور مراقبت از نظر دریافت مایعات کافی به بدن و تنظیم سطح سدیم و پتاسیم از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی اظهار داشت: گاهی سردرد قبل از بروز دیگر علائم ابتلا به عفونت کرونا بروز پیدا می کند و در موارد کمی تنها علامت بیماری است. لذا توصیه می شود اگر در فردی که در ارتباط با بیمار مبتلا به کرونا بوده، سردرد جدید یا شدیدی بروز کند، احتمال ابتلا به بیماری را در نظر داشته باشد و مراقبت های پیشگیرانه از نظر ابتلا دیگران را رعایت نماید.

استاد نورولوژی بیمارستان سینا بیان داشت: کسانی که سابقه سردرد میگرنی دارند، بیشتر احتمال دارد در صورت ابتلا به کرونا، سردرد بگیرند.

وی، اضطراب و ترس از کرونا را خود یکی از علل ایجاد سردرد در مبتلایان به بیماری اعلام کرد و گفت: با تلاش برای آرامش، اعتماد به کادر درمان و ارتباطات معنوی می توان بر آنها غلبه کرد. گاهی نیاز به مصرف داروی آرامبخش با تجویز پزشک است.

بیشتربخوانید:

معرفی علائم عجیب وغریب کرونا

علائم و عوارض کمتر گفته شده کووید۱۹ را بشناسید

ویروس کرونا با بدن چه می‌کند؟

 

 

برچسب ها: سردرد، کاهش قندخون، ویروس کرونا، عوارض کرونا تعداد بازديد: 219 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز