Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:56

29
فروردین
راه‌های تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو

راه‌های تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو

امکان دارد در طول ساعات روزه داری دچار سردرد یا احساس درد در نواحی دیگر بدن شوید، اما مصرف مسکن به دلیل روزه بودن ممکن نباشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، برخی از روزه داران در ساعات روزه داری احساس درد می‌کنند که دلیل آن عمدتا سردرد است و در عین حال فرد روزه دار نمی‌تواند در هنگام روزه داری از مسکن استفاده کند که در این حالت باید به روش‌هایی متوسل شود که به کاهش درد کمک کند.

 

به گزارش الکوثر،موارد زیادی مانند راه رفتن سبک، کشش یا تمرین یوگا وجود دارد که به فرد روزه دار کمک می‌کند تا درد خود را در ساعات روزه داری کاهش دهد؛ به گونه‌ای که همه این‌ها بدن را به آرامش می رساند و اگر درد ناشی از سردرد یا کشیدگی عضله باشد، این روش‌ها بسیار سودمند خواهند بود.

 

روزه داران همچنین می‌تواند در طول ماه رمضان به رعایت موارد مختلف از جمله پرهیز از ورزش‌های سنگین، از خود در برابر درد محافظت کنند؛ زیرا این کار‌ها ممکن است باعث خستگی عضلانی، پارگی یا سفت شدن آن شود که در نتیجه منجر به احساس درد در طی چند روز بدون امکان دستیابی به دارو‌های ضد درد می‌شود؛ بنابراین بهتر است در ماه رمضان تمریناتی ساده را انجام دهید و ورزش سخت را به بعد آن موکول کنید.

 بیشتربخوانید:

راه های مقابله با سردرد ناشی از روزه‌داری

همچنین، یکی از مواردی که بدن را از درد محافظت می‌کند، اجتناب از موقعیت‌های استرس زاست؛ استرس باعث بروز سردرد ناگهانی می‌شود. علاوه بر این از خشکی و کمبود آب بدن جلوگیری کنید؛ زیرا بر تمام بدن تاثیر می‌گذارد و باعث سردرد می‌شود، بنابراین باید به میزان کافی از مایعات استفاده کنید.

 

هنگام افطار و سحر نیز، از مصرف برخی از انواع غذا‌ها مانند غذا‌های سرخ شده یا غذا‌های سرشار از کربوهیدرات یا پر از قند خودداری شود، زیرا همه این موارد ناسالم هستند و باعث می‌شوند بدن مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند و درنتیجه منجر به سردرد و گاهی اوقات درد معده به دلیل عدم توانایی هضم آسان غذا شود.

 

برچسب ها: ماه رمضان، سردرد، روزه، تشنگی تعداد بازديد: 201 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز