Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:41

27
اسفند
علایم گول‌زننده کرونا را به‌هنگام تشخیص دهید

علایم گول‌زننده کرونا را به‌هنگام تشخیص دهید

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول‌زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ مردم باید دقت کنند که در زمان اپیدمی کرونا هر علامتی، علامت کرونا است و صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند.

ایسنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول‌زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ مردم باید دقت کنند که در زمان اپیدمی کرونا هر علامتی، علامت کرونا است و صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند.

قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز که امروز (۲۶ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول‌زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ مردم باید دقت کنند که در زمان اپیدمی کرونا هر علامتی، علامت کرونا است.

وی افزود: مردم صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند و اگر دچار علائم دیگری مانند شکم درد، تهوع و استفراغ مکرر و در سنین بالا خستگی و بی‌حالی شدند نیز توجه کنند که علائم کرونا هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایلی که گاه موجب مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان می‌شود همین نشناختن علائم و دیر متوجه شدن نسبت بیماری است. اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، امکان نجات اکثر بیماران وجود دارد. در این دوره همکاران ما مسلط‌تر هستند و شرایط را بهتر مدیریت کرده‌اند.

جان‌بابایی با اشاره به وقوع سه موج بیماری در خوزستان تصریح کرد: موج سنگین دیگری در تابستان در خوزستان رخ داده بود و موج جدید خوزستان هم بسیار سنگین و معادل موج تابستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان، جمعیت آلوده‌نشده زیادی داشت، وقوع چنین موج بیماری قابل پیش‌بینی بود و متاسفانه اکنون با این موج درگیر هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کند شدن روند بروز موارد بیماری سرپایی و بستری، گفت: با تلاش شبانه‌روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر همکاران در بخش بهداشت و درمان، موج کنترل شده است و اکنون میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد بستری نسبت به هفته گذشته مقداری کاهش یافته است. اگر این روند ادامه یابد در روزهای آینده مقداری از بار بیمارستان‌ها سبک‌تر خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: زیرساخت‌ها نیز با کمک وزارت بهداشت و خیرین و با همت دانشگاه علوم پزشکی اهواز توسعه داده شده و ۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان‌ها افزوده شده است تا در خصوص بستری بیماران در بخش ویژه مشکلی وجود نداشته باشد. وزارت بهداشت سه دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به خوزستان اختصاص داده است و چهارمین دستگاه نیز به زودی تحویل داده خواهد شد.

جان‌بابایی گفت: در حال حاضر تیم بهداشت و درمان و تیم‌های فعال طرح شهید سلیمانی  شامل بسیج و هلال احمر، در فرودگاه‌های خوزستان مستقر هستند و در حال نمونه‌برداری از مسافران هستند. تنها از مسافرانی که نتیجه تست منفی همراه خود داشته باشد، تست گرفته نمی‌شود و تنها به افرادی که جواب تست‌شان منفی است اجازه مسافرت داده می‌شود که این کار در جلوگیری از انتشار بیماری از خوزستان به نقاط دیگر بسیار تاثیرگذار است.

برچسب ها: تنگی نفس، ویروس کرونا، علائم کرونا، کرونای انگلیسی تعداد بازديد: 270 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز