Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:18

1
اسفند
زنجیره کرونا در ایران با واکسیناسیون چند نفر قطع می‌شود؟

زنجیره کرونا در ایران با واکسیناسیون چند نفر قطع می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: اگر ۶۰درصد افراد جامعه واکسینه شوند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

فارس نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: اگر ۶۰درصد افراد جامعه واکسینه شوند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

محمدحسین صومی در نشست با مدیران در خصوص تشریح آخرین وضعیت  بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک سال از شناسایی بیماری کرونا در کشور و استان می‌گذرد و استان ما فعلا در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار داشت: لازم می‌دانم از مدافعان سلامت که در این ایام در عرصه‌های بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرده و بر روح پاک شهدای مدافعان سلامت درود و صلوات بفرستیم و به خانواده‌های کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، تسلیت بگویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص روند واکسیناسیون در استان گفـت: واکسنی که اولین بار وارد ایران و همزمان با تهران و در سایر استان‌های کشور تزریق شد واکسن روسی بود که طبق پروتکل واکسیناسیون و سند ملی واکسیناسیون کشوری، اولین گروه دریافت‌کننده این واکسن، افرادی که مستقیما با بیماران در بخش‌های ویژه مرتبط بودند، می‌باشند.

وی تاکید کرد: تعداد ۳۷۰ مورد واکسنی که  به استان ما اختصاص داده شده بود، به همه همکارانی که در بخش‌های ویژه اعم از فوق تخصص ریه تا کادر خدماتی و در تمام بیمارستان‌های تبریز اعم از خصوصی و دولتی،دانشگاهی و غیردانشگاهی، نظامی و غیرنظامی تزریق شد.

صومی ادامه داد: از این ۳۷۰ نفر تنها ۱۵ نفر مشکل داشتند که آن هم بعد از پایان یک روز رفع شده است و دوز بعدی به همان ۳۷۰ نفر بعد از ۲۱ روز تزریق خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تزریق واکسن بعد از اتمام واکسیناسیون افراد در بخش‌های ویژه و مجموعه کادر درمان و بهداشت مرتبط با مدیریت بیماری کرونا، فاز بعدی به افراد بالای ۶۵ سال و بعد افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای می‌باشند، تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار امیدواری کرد که با واکسن‌های تولید داخل کشور ایران که از تیرماه وارد عرصه تزریق خواهند شد، بتواند با اتمام ۶۰ درصد واکسیناسیون تا مهر و آبان ماه، یک ایمنی جمعی ایجاد کرد.

صومی در ادامه سخنانش گفت: اگر ۶۰درصد افراد جامعه واکسینه شوند، ان‌شاءالله از انتشار ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اظهار اینکه کرونای انگلیسی در مرزهای استان به شدت در حال کنترل و مراقبت می‌باشد، متذکر شد: کسانی که از خارج از استان وارد استان آذربایجان‌شرقی می‌شوند، باید تست و آزمایشات مربوطه بر روی این افراد انجام بگیرد تا از انتشار ویروس کرونای انگلیسی جلوگیری شود.

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، واکسن کرونا تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز