Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:06

19
بهمن
خبرهای خوب و بد کرونایی

خبرهای خوب و بد کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران را اعلام کرد.

خبرآنلاین - الهه صالحی: به گفته دکتر سیما سادات لاری در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۷۶ نفر از هموطنانمان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادیم.

با احتساب آمار امروز تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا به ترتیب به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۰ نفر و ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتربخوانید:

عارضه جدید ویروس کرونا کشف شد

 

شهرهای نارنجی دوبرابر شدند

هرچند که آمارها هنوز در کمترین حد خود از زمان شیوع موج سوم هستند، متخصصان از خیز ملایم آمار در برخی شهرها خبر می‌دهند.

در همین رابطه امروز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: هنوز شهر با وضعیت قرمز نداریم، اما شهرهای نارنجی از ۱۸ شهر به ۳۶ شهر رسیده و این هشدار است. شهرهای زرد که ۱۳۰ مورد بود به ۱۷۸ مورد رسیده و از ۳۶۵ شهر با وضعیت آبی به ۲۳۴ شهر با وضعیت آبی رسیدیم.

وی ادامه داد: با مداخله موثر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و استفاده از ماسک و تهویه مناسب می‌توانیم از خیز شدید بیماری جلوگیری کنیم.

به گفته رئیسی استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، لرستان باید به دقت مراقب باشند. هفته گذشته در دو استان گیلان و مازندران فقط شهر نارنجی داشتیم، اما اکنون شهرهای نارنجی در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان و یزد است. یعنی شهرهایی که وضعیت زرد داشتند، با افزایش موارد ابتلا، یک درجه بالاتر رفته‌اند و وارد شهرهای با وضعیت نارنجی شده‌اند.

او ادامه داد: استان و شهر تهران و البرز نیز همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و نارنجی نشده اند، اما این وضعیت شکننده است و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران منع تردد دارند و در برخی شهرهایی که مسافر پذیر هستند مثل بندرعباس، قشم، کیش و بوشهر، شیراز و مشهد نیز منع تردد دارند.

در ادامه شرایط شکننده و حساس کرونایی حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با تاکید بر برگزاری رژه موتوری و خودرویی در ۲۲ بهمن گفت: هیچ گونه راهپیمایی مردمی در روز ۲۲ بهمن برگزار نمی شود.

گودرزی تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و نگرانی از شیوع پیک جدید به فرمانداران تاکید شد تا مصوبات ستاد کرونا را به دقت اجرا کنند تا از شیوع موج چهارم کرونا جلوگیری شود.

بیشتربخوانید:

نشانه جدید ابتلا به کرونا: استشمام بوهای عجیب!

 

 

خبر خوش روحانی: واکسیناسیون این هفته آغاز می‌شود

در روزی که گذشت حسن روحانی با حضور در ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه کرونا دیگر سن و سال نمی‌شناسد و دیدیم که اخیرا دو نفر از فوتبالیست‌ها را هم از ما گرفت.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، ادامه داد: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود. بخشی از محموله واکسن در ماه فوریه و بخشی دیگر در ماه مارس به دست ما خواهد رسید که امیدواریم تا اوایل فروردین این واکسیناسیون انجام شود.

او با تاکید بر اینکه امیدواریم که تا فصل بهار و تابستان واکسن‌های ایرانی هم آماده شوند و به دست عموم برسند، گفت: اما حتی اگر این واکسیناسیون انجام شود ما بازهم باید بدانیم که لازم است تا یک سال آینده پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنیم؛ چرا که تاثیرگذاری واکسن صدردصد نیست و همچنان باید مراقبت‌ها انجام شود.

علیرضا رییسی نیز در جلسه‌ای که امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، در این باره گفت: محموله‌های بعدی واکسن کرونا در هفته‌های آینده به دست ما می‌رسد. واکسنی که وارد کشور شده کاملا مورد تایید است و خیلی از کشورهای دیگر نیز خواهان دریافت این واکسن هستند. مقاله‌ای که در مجله معتبر «لنست» چاپ شد نیز تایید کرد که این واکسن ۹۱.۶ درصد اثربخشی دارد و یکی از بالاترین اثربخشی‌ها در میان واکسن‌های موجود است. همچنین برای گروه‌های سنی اولویت بندی شده قابل مصرف است. این واکسن بسیار ایمن و خوب است.

بیشتربخوانید:

دونوع علائم کرونا در کودکان

 

 وی ادامه داد: البته از کشورهای دیگر و همچنین از سبد کوواکس که سبدی از واکسن‌های مختلف است و کشورهای مختلف نیز عضو آن هستند نیز در حال پیگیری هستیم. همچنین واکسن تولید داخل نیز با موفقیت در حال طی مراحل است. امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده واکسن داخلی را نیز در اختیار داشته باشیم. یکی از واکسن‌های دیگر که مربوط به موسسه سرم سازی رازی است هم در روزهای آینده فاز انسانی را آغاز خواهد کرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم امروز با اشاره به اینکه دولت در هیچ مقطعی به دلیل گران بودن واکسن خارجی تأخیر در خرید واکسن انجام نداده است گفت: به ما گفتند هر دوز واکسن کشوری ۲۰ تا ۲۵ دلار است و بانک مرکزی برای تأمین منابع اعلام آمادگی کرد و جلساتی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و با وجود تمام فشارهای مالی برای تأمین واکسن به دلیل اهمیت سلامت مردم هیچ محدودیت مالی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقطع طولانی آمریکایی‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند و اجازه جابه‌جایی پول را نمی‌دادند و به محض بی‌اثر کردن این مزاحمت‌ها پول منتقل شد افزود: به همین دلیل توافق ما با خریداران عقب افتاد و امید داریم واکسن‌های معتبر مورد تأیید وزارت بهداشت به سرعت وارد و واکسیناسیون انجام شود.

برچسب ها: ویروس کرونا، واکسن کرونا تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز