Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:28

1
بهمن
واقعا معتادها کرونا نمی‌گیرند؟

واقعا معتادها کرونا نمی‌گیرند؟

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: تاکنون از لحاظ ابتلای معتادان متجاهر استان به بیماری کرونا موردی مشاهده نشده و از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده نیز هیچ‌گونه فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته‌ایم.

ایسنا نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: تاکنون از لحاظ ابتلای معتادان متجاهر استان به بیماری کرونا موردی مشاهده نشده و از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده نیز هیچ‌گونه فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته‌ایم.

فاطمه رضایی ظهر امروز (۳۰ دی‌ماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط زرد کرونایی استان، اقدامات لازم و عملی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اعم از تامین مرکز قرنطینه و مناطقی که از لحاظ تجمع حاد بود، توسط نیروی انتظامی استان بررسی و در ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه مرحله چهارم جمع‌آوری معتادان متجاهر استان انجام شد.

وی از جمع‌آوری ۱۰۰ معتاد مجاهر از مرکز استان و ۲۰ معتاد متجاهر نیز از شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره خبر داد و افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست سریع (رپید) کرونا و قرنطینه کردن افراد جمع‌آوری شده انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه پارسال تاکنون ۴۲۰ معتاد متجاهر آقا به مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان و ۱۱۱ نفر شاکی خانواده با دستور مقام قضایی به مرکز ویژه افراد شاکی خانواده و ۴۰ نفر خانم اعم از خودمعرف و دستگیری در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط پلیس به مرکز بانوان ارجاع داده شده‌اند، گفتنی است در مجموع ۵۷۱ معتاد متجاهر در استان ساماندهی شدند.

محمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه پذیرش در کمپ‌های ترک اعتیاد استان در شرایط کرونایی متناسب با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مناطق قرمز کرونا هیچ فرد معتادی در مراکز ترک اعتیاد پذیرش نمی‌شود و در مناطق نارنجی یک‌سوم پذیرش و در رنگ زرد نیز دو سوم افراد معتاد پذیرش می‌شود و کمپ‌ها فعال هستند و مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها: اعتیاد، معتاد، ویروس کرونا تعداد بازديد: 260 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز