Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:59

11
مهر
معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد: ابلاغ سند نقشه جامع پرستاری کشور در افق 1404

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد: ابلاغ سند نقشه جامع پرستاری کشور در افق 1404

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: این سند در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری کشور، در بهمن ماه سال 1398 با حضور وزیر بهداشت از آن رونمایی و به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

تحریریه زندگی آنلاین : معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: این سند در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری کشور، در بهمن ماه سال 1398 با حضور وزیر بهداشت از آن رونمایی و به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

 به گزارش زندگی آنلاین  به نقل وبدا، دکتر مریم حضرتی گفت: مأموریت نقشه‌راه پرستاری، ايجاد ديدگاه مشترک نسبت به اصول، چشم‌انداز و ارزش‌هاي جامعه‌ پرستاري، نقش‌ها، وظايف و شايستگي‌هاي مطلوب پرستاران در نظام سلامت، اقدامات بايسته‌ آموزشي، پژوهشي، نیروی انساني، مديريتي، نهادي در بين ذي‌نفعان پرستاري به طور خاص و نظام سلامت کشور به طور عام است. از تمامي دست اندركاران انتظار مي‌رود براي اجرايي نمودن سياست‌ها، اهداف و اقدامات طراحي شده در اين نقشه همكاري، و مساعدت نمایند و متناسب با سير تحولات، تغييرات و پیشرفت‌ها، تمامي همت و سعي خود را به‌کار‌گيرند.

دکتر حضرتی در تشریح روند تدوین، بازنگری تا ابلاغ  سند "نقشه جامع پرستاری ایران در افق 1404" گفت: در سال 1390، قائم ‌مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در امور پرستاري، تدوين نقشه جامع پرستاري در افق 1404 را در دستور کار خود قرار داد. به منظور تدوين اين نقشه‌ جامع، يک طرح مطالعاتي 4 ماهه کليد خورد و در سال 1391 به شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد و مجدداً در مهرماه 1397 بازنگری نقشه در دستور کار معاونت پرستاری، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرارگرفت.

معاون پرستاری وزرات بهداشت افزود: مسئولیت تشکیل کارگروه، بازنگری و تصویب نقشه راه پرستاری از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت به دکتر سیده فاطمه حق دوست اسکویی واگذار شد و جلسات بازنگری سند "نقشه جامع پرستاری ایران در افق 1404"با حضور صاحبنظران حوزه سلامت در حوزه خدمات مراقبتی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و سیاستگذاری، نمایندگان معاونت‌های وزارت بهداشت، نماینده دانشجویان پرستاری و با حضور 45 نفر از افراد مجرب و صاحبنظر در امر تدوین نقشه و سیاستگذاری در حوزه سلامت تشکیل شد.

برچسب ها: وزارت بهداشت، ویروس کرونا، دکتر سیده فاطمه حق دوست اسکویی تعداد بازديد: 225 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز