Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:36

3
مرداد
عادی‌انگاری کرونا باعث افزایش میزان بستری و مرگ می‌شود

عادی‌انگاری کرونا باعث افزایش میزان بستری و مرگ می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: عادی‌سازی و عادی پنداری در اثر کاهش میزان ترس نسبت به این ویروس باعث شیوع بالای این بیماری شده و میزان ابتلا، بستری و مرگ را افزایش خواهد داد.

تسنیم نوشت: معاون کل وزارت بهداشت گفت: عادی‌سازی و عادی پنداری در اثر کاهش میزان ترس نسبت به این ویروس باعث شیوع بالای این بیماری شده و میزان ابتلا، بستری و مرگ را افزایش خواهد داد.

دکتر ایرج حریرچی امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: مهم‌ترین خطر، نبود ترس از کروناست؛ وجود ترس در مقابله با این ویروس باعث حساسیت، پیشگیری و درنتیجه محافظت بیشتر از مردم می‌شود.

وی افزود: عادی‌سازی و عادی پنداری در اثر کاهش میزان ترس نسبت به این ویروس باعث شیوع بالای این بیماری شده و در نتیجه میزان ابتلا، بستری و مرگ را افزایش خواهد داد.

حریرچی با بیان اینکه به‌طور متوسط برای تولید یک واکسن ۷ سال زمان لازم است یادآور شد: هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند برای بیماری‌هایی مانند مالاریا و ایدز واکسنی را کشف کنند.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ گروه معتبر در دنیا بر روی تولید این واکسن در حال فعالیت هستند ولی تا زمان کشف این واکسن تمامی کشورها و مردم باید رفتارهای اجتماعی خود را تغییر دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مقابله وزارت بهداشت تا کشف این واکسن، تأخیر در ابتلای به بیماری است و بهترین، کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین راه‌حل برای رسیدن به این هدف، استفاده حداکثری از ماسک است، به‌طوری‌که از زمان خروج از منزل تا بازگشت از ماسک استفاده کنیم.

حریرچی با اظهار تأسف از افزایش میزان مرگ‌ومیر در اثر کرونا طی روزهای اخیر در خراسان شمالی خواستار تغییر رفتار اجتماعی مردم در تقابل با این ویروس شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروس‌هایی است که تاکنون بشریت به خود دیده است، چرا که علاوه بر سلامت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ را نیز در دنیا تغییر داده است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر رفتارها و مناسبات اجتماعی افراد، اظهار داشت: تاکنون رویکرد به‌گونه‌ای بوده است که در عین برقراری اقتصاد و معیشت مردم، حفظ سلامت آنها نیز در اولویت باشد.

حریرچی با تقدیر از تلاش‌های استاندار و مدیران خراسان شمالی و به خصوص کادر بهداشتی و درمانی خطاب به آنان یادآور شد: به‌رغم تمام محرومیت‌ها و مواصلاتی بودن استان، چهار ماه ابتدای شیوع این بیماری، بسیار عالی با این بیماری مقابله کردید و هدف از این سفر عرض تشکر و خدا قوت برای تمام فعالیت‌های انجام‌شده از سوی همه نهادها و مردم و بخصوص کارکنان بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان‌های پیشتاز در مدیریت این بیماری بوده است، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در این استان باوجود کم برخوردار بودن، به خوبی مدیریت شده است که این امر نتیجه اقدامات مناسب در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بوده است.

حریرچی میزان بستری در خراسان شمالی را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: میزان بستری در این استان ۶ در ۱۰۰ هزار است که برای کنترل این وضعیت به‌ویژه نسبت به چگونگی اجرای برنامه‌ها و مراسم در اعیاد پیش رو اقدامات لازم انجام شود.

وی از همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی خواست میزان غربالگری در استان را افزایش دهند تا با شناسایی سریع مبتلایان، بتوان در همان مراحل اولیه ابتلا بیماری را تشخیص و از سرایت به دیگران جلوگیری کرد.

او  همچنین خواهان افزایش میزان تست‌های تشخیصی در استان شد.

حریرچی با اشاره به وجود برخی از کمبودها و زیرساخت‌ها در استان آمادگی وزارت بهداشت را برای کمک به تأمین برخی از این کمبودها اعلام کرد.

برچسب ها: وزارت بهداشت، ویروس کرونا، واکسن کرونا، ایرج حریرچی تعداد بازديد: 220 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز