Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:09

22
خرداد
معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا به حدی است که باید همه ماسک بزنند

معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا به حدی است که باید همه ماسک بزنند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: شیوع بیماری کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.

دکتر قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان افزود: استفاده از ماسک، پیشتر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا این توصیه برداشته شده و در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، توصیه می‌کنیم همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان در هر مکانی که هستند ملزم به استفاده از آن باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا دارد، اظهار داشت: استفاده از ماسک به ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است.

جان‌بابایی اضافه کرد: در کنار تاکید بر استفاده از ماسک برای همگان باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه‌ای کرد.

 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، افزود: تداوم بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

وی با قدردانی از مشارکت غیرقابل توصیف خیران و مردم برای مقابله با این بیماری در کشور ادامه داد: کل جامعه در ماه های اخیر به میدان آمدند و توانستند با حضور در کنار کارکنان بهداشت و درمان آبروی نظام را در جهان به خوبی حفظ کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه مسوولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، اظهار داشت: متاسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین ها و مراسم‌ افزایش یافته و نیاز است تا مسوولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا برنامه‌ریزی خواهد شد تا حدود اختیارات مسوولان در استان‌ها و شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش پیدا کند تا در هر استان و منطقه‌ای مسوولان با توجه به میزان شیوع، قادر به اعمال این محدودیت‌ها باشند. 

معاون وزیر بهداشت به همراه هیات همراه در سفر به آذربایجان‌غربی، از بخش‌های مختلف بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مهاباد و بوکان بازدید کرد.

منبع : ایرنا

برچسب ها: وزارت بهداشت، ماسک، ویروس کرونا، کووید19، داروی کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد بازديد: 323 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز