Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:19

30
اردیبهشت
افزایش شمار مبتلایان کرونا به ۱۲۴۶۰۳ نفر

افزایش شمار مبتلایان کرونا به ۱۲۴۶۰۳ نفر

با شناسایی ۲۱۱۱ مورد جدید کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان این بیماری در کشور به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۲۱۱۱ مورد جدید کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان این بیماری در کشور به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید.

 دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با بیان این که حداکثر ۲۰ درصد موارد جدید کرونا از موارد بستری در بیمارستان ها هستند، تاکید کرد: از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی گفت:  ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته جهانپور، تا کنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، اما با توجه به اقدامات مناسب انجام شده و اعمال محدودیت ها، امیدواریم ظرف هفت تا ۱۰ روز آینده گزارش های مثبتی در این استان داشته باشیم.

جهانپور افزود: سایر استانها و از جمله استان هایی که قبلا هشدار اعلام شده بود، به دنبال اقدامات مناسب انجام شده وضعیت نسبتا پایداری دارند. طبیعتا تداوم این روند مستلزم استمرار در رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نیز گفت: لازم است مردم در همه استان ها سفر را از برنامه خود خارج کنند و امیدواریم در این روزهای تعطیل ترددهای غیرضرور نداشته باشیم.

منبع : ایسنا

برچسب ها: کرونا ویروس، ویروس کرونا، کرونا در ایران، کیانوش جهانپور، مبتلایان به کرونا، کووید19، آمار رسمی جان باختگان تعداد بازديد: 382 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز