Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:53

25
بهمن
کمبود امگا 3 عامل بروز اختلالات روانی و عاطفی

کمبود امگا 3 عامل بروز اختلالات روانی و عاطفی

آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است درمان خوبی برای عفونت‌های گوش میانی به‌شمار آیند در صورتی که عفونت گوش میانی به‌طور قطع تشخیص داده شود.

تحریریه پزشك امروز

 

 

بررسی پژوهشگران فرانسوی بر روی سطح امگا 3 در موش‌ها نشان داد: كمبود امگا3، پیامدهای مخربی بر عملکرد سیناپسی و رفتار عاطفی دارد.بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله Nature neuroscience منتشر شد، کمبود امگا 3 در ارتباطات نورونی اختلال ایجاد می‌کند و نقص در عملکرد عصبی نیز به نوبه خود به بروز نشانه‌های افسردگی در موش‌های دارای سوءتغذیه از لحاظ مصرف امگا 3 می‌انجامد.

پژوهشگران عقیده دارند برهم خوردن تناسب بین مصرف اسیدهای چرب غیراشباع چند پیوندی امگا 6، اسیدهای چرب غیراشباع چند پیوندی امگا 3 و اسید چرب امگا 3 در عصر جدید را شاید بتوان منشا بسیاری از اختلالات روانی محسوب کرد.

خطر کم‌شنوایی کودکان با ابتلا مادران به ویروس CMV

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد: 9 درصد از کودکانی مبتلا به درجات مختلف کم‌شنوایی در هنگام تولد به ویروس سیتومگال (CMV) آلوده می‌شوند. کاهش شنوایی در کودکان ممکن است با یک ویروس که نوزاد در دوران بارداری دریافت می‌کند مرتبط باشد.

در این باره دکتر استنماین مسیفو متخصص گوش از دانشگاه واندربیلف می‌گوید: CMV عامل مهمی درایجاد کاهش شنوایی در کودکان است. بر اساس این گزارش CMV یک ویروس شایع است که به طور نرمال موجب عفونت‌های بی‌ضرر می‌شود و این در حالی است که حتی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف نیز به راحتی به آن مبتلا شوند، البته شست‌وشوی دست‌ها به‌طور مرتب به خصوص بعد از ملاقات با بیمار یا انتقال‌دهنده به میزان قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به این عفونت جلوگیری کند.

بر پایه این گزارش برای زنانی که در قبل از بارداری به این ویروس مبتلا شده‌اند احتمال انتقال آن به کودک کم است اما احتمال انتقال از زنانی که در حین بارداری به این ویروس مبتلا شده‌اند بسیار بالاست.طبق این بررسی از هر هزار کودک یک نفر دچار نوعی کم شنوایی جدی است تا آنجا که حتی در مکالمات عادی روزمره خود نیز دچار مشکل می‌شود.

مداوای بهتر عفونت‌های گوش میانی با آنتی‌بیوتیک‌ها

مطالعه جدید نشان می‌دهد؛ برخلاف آنچه پزشکان هشدار می‌دادند، آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است درمان خوبی برای عفونت‌های گوش میانی به‌شمار آیند در صورتی که عفونت گوش میانی به‌طور قطع تشخیص داده شود. نتایج پژوهشی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد یک آنتی‌یوتیک خاص، زمان از بین رفتن نشانه‌های عفونت را کاهش می‌دهد.

در این رابطه دکتر اوکلین از دانشگاه بوستون گفت: یافته‌های جدید اطلاعات کافی را برای حل مساله که آیا آنتی‌یوتیک‌ها بهترین انتخاب در این مورد هستند یا نه را فراهم می‌کند که جواب این سئوال مثبت است.

بر پایه این گزارش کودکان بسیاری مبتلا به عفونت گوش میانی در صورت استفاده از این آنتی‌بیوتیک‌ها و عوامل آنتی‌میکروبیال قادر خواهند بود به سرعت درمان شوند. براساس این گزارش همچنین مشخص شد؛ پزشکانی که داروهای دیگری را برای درمان عفونت گوش کودکان تجویز کردند، بعد از 12 روز متوجه شدند هنوز عفونت‌هایی در این کودکان وجود دارد.

بهبودمشكل بی‌خوابی سالمندان با رفتاردرمانی

روانپزشكان توصیه می‌كنند كه با یك رفتار درمانی منحصر به روش حضوری و یا حتی تلفنی می‌توان تا حد زیادی مشكل بی‌خوابی در سالمندان را حل كرد.

دكتر دانیل بویسی روانپزشك و متخصص دانشكده پزشكی دانشگاه پیتزبورگ به همراه دستیاران خود در یك آزمایش بالینی تاثیر رفتار درمانی كوتاه‌مدت را روی 79 فرد سالمند با میانگین سنی حدود 72 سال كه به بی‌خوابی دچار بودند، ارزیابی كردند.

39 بیمار در گروه درمان چهار جلسه مشاوره رفتار درمانی فردی را از یك متخصص بالینی دریافت كردند. دو جلسه حضوری و دو جلسه با تلفن انجام گرفت40 نفر دیگر در گروه كنترل نیز فقط اطلاعات آموزشی عمومی درباره بی‌خوابی و عادات خواب را به صورت دفترچه راهنما دریافت كردند.

بررسی پاسخ‌نامه‌ها و یادداشت‌های روزانه مربوط به عادات خواب در هر دو گروه نشان داد كه اكثر بیماران در گروه رفتار درمانی از این شیوه معالجه در پایان دوره چهار هفته‌ای سود بردند. این تاثیر تا حدی بود كه در 55 درصد بیماران با رفتار درمانی مشكل بی‌خوابی كاملا درمان شد اما در گروه كنترل با روش آموزش عمومی فقط 13 بیمار بهبود پیدا كردند.

 

برچسب ها: مشکل بی خوابی سالمندان، مداوای عفونت های گوش میانی، خطر کم شنوایی کودکان، نشانه های افسردگی، آنتی‌میکروبیال تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز