Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 18:53

19
خرداد
پيامدهای ناشی از امواج الكترومغناطيسی

پيامدهای ناشی از امواج الكترومغناطيسی

به استناد پژوهش‌های بعمل آمده در كشورهای مختلف جهان استفاده دائمی از تلفن‌های همراه باعث كاهش سطح تعداد اسپرم‌های تولید شده به نحو چشمگیری می‌گردد.

دكتر سيد ضياءالدين مظهری؛ متخصص تغذيه، نائب رئيس انجمن علمی پيشگيری و درمان چاقی

 

مشغول نمودن كودكان خردسال، نوجوانان و جوانان با انواع وسایل الكترونیكی و الكترومغناطیسی یك اشتباه فاحش و جبران ناپذیر می‌باشد از خرد و كلان، پیر و جوان، دارا و ندار و كهتر و مهتر چنان مجذوب و معتاد انواع موبایل، تبلت، آیفون و آیپد گردیده‌اند كه حتی این وسایل خوشایند و مشغول كننده و تسهیل كننده ارتباطات دور و نزدیك را از آغاز پگاه تا شامگاه بمانند گوشواره‌ای جدا نشدنی به گوش خود چسبانیده‌اند یا همانند آینه‌ای چشم بدان دوخته‌اند و حتی در گردهمایی‌های خانوادگی كه متاسفانه روزبروز از میزان و دفعات آن نیز كاسته می‌شود، به جای هم‌اندیشی و رایزنی متقابل و یادآوری خاطر‌ه‌های مشترك و فردی با موبایل و تبلت خود ور می‌روند و خود را مشغول می‌دارند. وقتی دلبستگی‌های نوه‌های خردسال دوقلوی خودم یا سایر كودكان و نوجوانان و جوانان شركت كننده در محافل دوست و آشنای خویش و بیگانه را مشاهده می‌كنم آه سرد از دل پر دردم می‌كشم. چه سان فكر، اندیشه، صحت و سلامتی جسم و جان همه كودكان آینده‌سازمان را  مورد تهاجم و تخریب قرار داده شده‌اند و بطور خزنده‌ و بی‌سروصدا زیرساخت‌های ژنتیكی و استعدادهای ذاتی همه را رو به تخریب می‌برند و هیچكس هم عكس‌العملی از خود بروز نمی‌دهد. در گیر و دار این برداشت‌های خود بودم كه به طور تصادفی مطلبی را مطالعه نمودم كه مرا بر آن داشت تا قسمتی از هشدارهای مندرج در مقالات را با شما فرهیختگان و دلسوختگان كه دل در گرو مهر مردم و آرزوی سلامتی را  آنها دارند در میان بگذارم شاید با هم اندیشی و فرد جمعی راه گریزی از این هزار توی رها نشدنی پیدا گردد كه بطور باورنكردنی فكر و اندیشه آینده‌سازان كشور را به بیراهه سوق می‌دهد و آنها را از اندیشیدن و تعامل با تحولات محیط زندگی‌شان باز می‌دارند.

 

پیامدهای آلودگی محیط زیست ناشی از امواج الكترومغناطیس

 گرچه در حال حاضر آلودگی‌های ناشی از امواج الكترومغناطیس بیش از پیش گسترده‌تر می‌شود و هشدارهای اندیشمندان و پژوهشگران راه بجایی نمی‌برد و هر روز بیشتر از روز پیش صاحبان زر و زور و سودجویان سیری‌ناپذیر هر از گاهی با ترفند جدیدتر و تكنولوژی پیشرفته‌تری مجذوبان بیشتری را به سوی محصولات تولیدی خود جذب می‌نمایند از این رو است كه خانم كامیلا ریز (Camilla Reez) یكی از مشهورترین متخصصین آلودگی امواج مغناطیس در آمریكا مدتی است وقت و امكانات خود را وقف متوجه نمودن افراد جامعه نسبت به خطرات كوتاه و بلند مدت استفاده بجا و نابجا از وسایل الكترومغناطیس و پدیدار گردیدن مه الكتریكی یا (Electro smog) نموده است.
این اندیشمند انسان دوست در سخنرانی‌های متعدد خود چه در برابر نمایندگان كنگره آمریكا و یا سایر قانون‌گذاران، سیاست‌مداران و یا مسئولین و متخصصین بهداشت و تندرستی مردم و چه برای خانواده‌ها و پدر و مادر و فرزندان آنها در مدارس و دانشگاه‌ها سعی وافر و تلاش كافی می‌كند تا خطرات ناشی از قرار گرفتن در میدان‌های الكترومغناطیس یا Electro Magnetic Field) EMF) را به تصویر كشیده و سونامی به حركت در آمده را به نوعی متوقف و یا حركت تخریبی و خانه برانداز آن را تعدیل نماید. فعالیت‌ها و سخنرانی‌های این بانوی محقق رفته رفته دارد جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌كند به طوری كه مجله معروف Explore نیز نوشته‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی ایشان را چاپ و نشر نموده است. برحسب نوشته‌های این مجله احتمال داده می‌شود كه رابطه‌ای بین بیماری اوتیسم و قرار گرفتن در میدان‌های مغناطیسی وجود داشته باشد. از جمله مطالب مطروحه بر مبنای پژوهش‌های انجام شده احتمال داده می‌شود اثرات امواج تولیدی حتی بر اطلاعات ژنتیكی استقرار یافته بر روی DNA نیز تاثیر گذاشته و نسل‌های آیندة ما را نیز در معرض خطر حتمی قرار ‌دهد.
به استناد پژوهش‌های بعمل آمده در كشورهای مختلف جهان استفاده دائمی از تلفن‌های همراه باعث كاهش سطح تعداد اسپرم‌های تولید شده به نحو چشمگیری می‌گردد. گرچه عده كثیری از افراد جوامع مختلف ممكن است حتی واژه آلودگی مه الكتریكی (Electro Smog) را تاكنون نشنیده باشند ولی به طور قطع در آینده بسیار نزدیكی حتما این واژه به گوش‌شان خواهد رسید چرا كه خطرات غیر قابل تردید قرار گرفتن در حوزه‌ها و میادین مغناطیسی با Electro Magemtic Field یا به طور اختصار EMF روز بروز گسترده‌تر خواهد شد و توجه و نظرات آحاد جوامع مختلف را به خود جلب خواهد نمود. از این رو به شما نازنین همراهان ارجمند سایت  www.Electro magnetic Health.org   برای كسب اطلاعات گسترده‌تر معرفی می‌گردد تا در صورت علاقه شخصاً برای كسب اطلاعات جامع‌تر مراجعه فرمایید. 
 متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم میادین متعدد مغناطیسی همه ما را از بزرگ و كوچك در چنبره زیانبار خود گرفتار نموده است و در كوتاه یا بلندمدت اثرات بسیار زیانبار خود را عیان و بیان خواهند نمود. 

 

پس چرا هیچگونه سر و صدایی در این رابطه به گوش نمی‌رسد

متاسفانه چنین مطالبی آن طوری كه باید و شاید در اخبار، مجلات و روزنامه‌ها و رسانه‌های صوتی و تصویری قرار داده نمی‌شوند كه توجه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را جلب نكنند و توسط این بزرگواران، دولتمردان و سیاستگزاران زیر سوال برده نشوند.
چرا كه در مقابل نفوذ فوق‌العاده‌ قوی شركت‌ها و صنایع تلفنی در سطح بین‌المللی با هزینه‌های گزاف تبلیغاتی خود همواره طالبان جدید و بازارداغی را برای محصولات خود فراهم می‌سازند و با زرق و برق به كارگیری كلیه روش‌‌های روانشناسی تبلیغات محاسن متعددی را برای تولیدات خود برشمرده و خطرات ناشی از بكارگیری گسترده آنها را بسیار ناچیز قلمداد می‌نمایند و هرگونه حركت و آگاه‌سازی‌های ارایه شده توسط اندیشمندان و پژوهشگران را خنثی می‌سازند كه چه سان خطرات جدی سلامتی انسانها را از گستردگی به كارگیری تلفن‌های همراه و سیستم‌های بی‌سیم مورد تهدید قرار داده و می‌دهند لاپوشانی ‌نمایند. در حال حاضر آلودگی مه  الكتریكی یا Electro Smog كه بشر امروز را مورد تهدید و تهاجم دائمی خود قرار داده و می‌دهد در تاریخ بشریت بی‌سابقه می‌باشد. این قبیل آلودگی‌های فزاینده ناشی از بكارگیری بیش از حد انواع تلفن‌های همراه، رایانه‌های بی‌سیم، انواع و اقسام آنتن‌های مخابراتی،  و سیم‌كشی‌ها و شبكه‌های هوایی و داخل زمینی، كابل‌های دیواری مختلف و به كارگیری انواع وسایل الكتریكی كنترل از راه دور و چشم‌های الكترویكی، آژیر‌های خودكار و غیره، بطور تصاعدی هر روز افزون‌تر از روز پیش توسعه می‌یابند.
در جدول زیر قسمت ناچیزی از امراض كه تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض امواج و فیلترهای الكترومغناطیسی به وجود می‌آیند آورده شده است:
 

                                                        

 

نقش الكتریسیته كثیف

دكتر سام میلهام (Sam milham (Dr. اپیدمیولوژیست، اعتقاد دارد كه بیماری‌های عصر مدرنیسم هزاره سوم مانند اختلالات قلبی و عروقی، سرطان‌ها، بیماری قند و غیره به احتمال زیاد رابطه مستقیمی با گسترش شبكه‌های الكتریكی و مخابراتی دارند و معلوم نیست چرا این موضوع خطرناك در گستره گیتی مورد توجه و عنایت قرار داده نمی‌شود.
دكتر سام میلهام پس از تجزیه و تحلیل‌ داده‌های افراد جوامع مختلف به این نتیجه‌گیری رسیده است كه در هزاره دوم افراد كمتری نسبت به بعد از آغاز هزاره سوم دچار امراض ناشی از فیلدهای الكترونیكی بوده‌اند. بعبارت دیگر چنین نتیجه‌گیری شده است كه اكثریت قریب به اتفاق بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های خاص، اختلالات متابولیكی، روان‌پریشی و میل به خودكشی رابطه مستقیم با گسترش فیلدهای Electro smog دارند.
دكتر میلهام عقیده دارد موج اولیه گسترش فیلدهای الكترومغناطیسی كه از سال‌های 1900 آغاز گردیده بود بطور تصاعدی رو به گسترش نهاده و در 14 سال پس از آغاز قرن بیست‌ویكم موج فزاینده استفاده از تلفن‌های همراه، انواع و اقسام كامپیوتر‌های ریز و درشت، دستگاه‌های الكترونیكی، بی‌سیم، تبلت‌های جورواجور، لپ‌تاپ‌های گوناگون، آیپدهای رنگارنگ و غیره هر روز بیشتر از روز پیش به رشد تصاعدی خود ادامه می‌دهند. دكتر سام میلهام در یافته‌های مقایسه‌ای خود به این نتیجه اشاره می‌كند كه در سال 1956 شبكه‌های تولید امواج الكترومغناطیس در شمال ایالات آمریكا گسترش نیافته بود و آمار بیماری‌های پیش‌گفت بسیار كمتر از دهه‌های اخیر گزارش شده است.  متاسفانه مشكل بزرگی كه در مهار و محدود كردن این امواج وجود دارد در این موضوع نهفته است كه این امواج و اشعه‌های الكترومغناطیسی نه قابل رؤیت می‌باشند و نه لمس می‌گردند و احساس نیز نمی‌شوند لذا اجتناب كردن از اثرات آنها اگر محال و غیر ممكن نباشد بسیار سخت و دشوار است از این رو می‌باشد كه در حال حاضر افراد ساكن در اكثریت ابر‌شهرها و كشورهای مختلف دنیا به طور 24 ساعته و در تمام روزهای هفته، ماه و سال به شكل‌های مختلف تحت تاثیر و دائمی این امواج قرار دارند. پژوهش‌های دكتر توماس راو (Dr. Thomas Rau) رئیس یكی از بیمارستان‌های معروف كشور سوئیس نشان می‌دهد كه بین 3 تا 8 درصد از جمعیت كشورهای توسعه یافته حساسیت جدی به امواج الكترومغناطیسی پیدا كرده‌اند و حدود 35 درصد مردم ساكن این شهرها در حال حاضر، با حساسیت‌های نسبی روبرو شده‌اند كه با اختلالات تمركز، افكار و اندیشه، سردردهای گوناگون، كم‌خوابی‌های گسترده، اختلالات ضربان قلب، پاركینسون و غیره دست به گریبان شده‌اند.

 

برچسب ها: عوارض امواج الکترومغناطیس، کودک و وسایل الكترونیكی، عوارض تبلت، الكتریسیته كثیف، کودک و عوارض امواج الکترومغناطیس، اتیسم، کاهش باروری، کاهش تعداد اسپرم تعداد بازديد: 1255 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد عوارض امواج الکترومغناطیس چیست؟

فیلم روز
تصویر روز