Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:05

2
اسفند
لیفت ابروبرای چه کسانی مناسب است؟

لیفت ابروبرای چه کسانی مناسب است؟

با لیفت ابرو که به معنی بالا بردن ابرو است شما می‌توانید به چهره‌ای جوان تر، شاداب‌تر و جذاب‌تر دست پیدا کنید. لیفت ابرو یک عمل زیبایی به شمار می‌آید که باعث خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چشم‌ها و چهره و درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌گردد.

 لیفت ابرو به این دلیل که روشی امن و بدون درد است و نیاز به بستری شدن ندارد، روز به روز محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا می‌کند. به مرور زمان و با بالا رفتن سن به دلیل جاذبه ی زمین، کند شدن تولید کلاژن در پوست و آسیب های ناشی از نور خورشید، عضلات شل و دچار افتادگی می شوند. زیر ابروها و پیشانی به نسبت بقیه اجزای بدن بیشتر دچار چین و چروک می شوند. افتادگی ابروها باعث می شود که چهره پیر، ناراحت، خسته و عصبانی بنظر برسد و خطوط اخم باعث می شوند که چهره بیش از حد اخمو و جدی بنظر برسد. از آنجایی که چشم و ابرو بیشترین تاثیر را در زیبایی چهره دارند، امروزه با لیفت ابرو به سادگی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

با لیفت ابرو که به معنی بالا بردن ابرو است شما می توانید به چهره ای جوان تر، شاداب تر و جذاب تر دست پیدا کنید. لیفت ابرو یک عمل زیبایی به شمار می آید که باعث خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چشم ها و چهره و درشت تر شدن چشم ها می گردد. لیفت ابرو به این دلیل که روشی امن و بدون درد است و نیاز به بستری شدن ندارد، روز به روز محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا می کند.

بسیاری از افراد همراه عمل لیفت ابرو، لیفت پیشانی یا جراحی زیبایی پلک را نیز انجام می دهند و همراه با بالا بردن ابرو، پیشانی شان را هم صاف می کنند و یا پلک های پف کرده و پوست های چروک خورده و جمع شده در اطرف چشمشان را اصلاح می کنند. که البته آن بستگی به سلیقه و خواست شخص دارد.

از آنجایی که چشم و ابرو تاثیر قابل مشاهده ای در چهره دارد بسیار مهم است که یک جراح خوب و مجرب برای این کار پیدا کنید تا شما را دقیقا به چیزی که در ذهنتان است برساند.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت ابرو در سنین 40 تا 60 سالگی رایج تر است. با اینحال لیفت ابرو برای کسانی که ابروهای افتاده دارند بسیار مناسب است. لیفت ابرو همچنین برای افرادی که ابروهایی خسته، گرفته و اخمو دارند، افرادی که بدنبال لیفت زیبا و ظریفی در ناحیه ابرو هستند، افرادی که خطوط ناهماهنگی دور ابرو و بین دو ابرویشان ایجاد شده و پوست اضافی ابرویشان روی پلکشان قرار گرفته مناسب است.

لیفت ابرو چطور انجام می شود؟

لیفت ابرو نیاز به بیهوشی کامل یا بیهوشی موضعی دارد که انتخاب آن بستگی به تشخیص پزشکتان دارد. جراحی لیفت ابرو حدود یک الی سه ساعت طول می کشد.

لیفت ابرو به روش های مختلفی انجام می شود. انتخاب روش مناسب بستگی به هدف و نتیجه ای که شما خواهان آن هستید، ارتفاع پیشانی و چین و چروک بین ابروهایتان دارد.

انجام قطعی لیفت ابرو از طریق جراحی کلاسیک و جراحی آندوسکوپی قابل انجام است. لیفت ابرو بدون جراحی نیز انجام می شود، که راه هایی موقتی است مانند لیفت ابرو با نخ، لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت ابرو با لیزر و ... که به نسبت ارزان تر هستند و دوره ی ریکاوری کوتاه تری دارند.

برای افرادی که پیشانی بلندی ( بیش از 7 سانتی متر) دارند بهترین روش، لیفت ابرو از طریق برش Hairline (خط مو) است.

برای افرادی که ارتفاع پیشانی شان کمتر از 7 سانتی متر است و دارای چین و چروک های ناشی از اخم بین ابروها هستند بهترین روش، لیفت ابرو با استفاده از روش آندوسکوپیک است که با دوربین و برش های کوچک در محل رویش موها در پوست سر ایجاد می شود که علاوه بر لیفت ابرو، چین و چروک های ناشی از اخم نیز با این روش قابل از بین بردن است.

برای افرادی که ارتفاع پیشانی شان کمتر از 7 سانتی متر است و بین ابروهایشان چین و چروک ندارند، لیفت تیمورال (شقیقه) روش مناسبی است. در این روش در نواحی شقیقه در محل رویش موها دو برش داده می شود و لیفت قسمت خارجی ابروها انجام می شود و در محل بین ابروها تغییری ایجاد نمی شود.

انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط بدن و پوست شما و نظر پزشکتان دارد. در ادامه چند روش لیفت ابرو را به طور محتصر مرور می کنیم:

1- لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

توجه داشته باشید که این روش با بیهوشی کامل انجام می شود. بطور معمول برش بر روی خط مو یعنی خط بین پیشانی و محل شروع رویش موها انجام می شود. جراح، پوست را از عضله ی زیرین آزاد می کند، آن را می کشد و پوست اضافه را جدا می کند. در این مرحله ماهیچه هایی که باعث خطوط اخم می شوند نیز تضعیف می شوند، درنتیجه چین و چروک های بین دو ابرو ازبین می روند. در پایان برش ایجاد شده بخیه زده می شود.

 این روش برای چین و چروک های شدید بسیار مناسب است و پایداری آن از همه ی روش های دیگر بیشتر است ولی دوره ی ریکاوری آن طولانی تر است و برای آقایانی که طاسی دارند مناسب نیست.

2- لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی

در این روش لیفت ابرو هم از بیهوشی کامل در حین جراحی استفاده می کنند. چند برش کوچک در بالای پیشانی داده می شود و با استفاده از وسیله ای به نام آندوسکوپ محل های موردنظر برای ایجاد تغییرات مشخص می شود. آندوسکوپ وارد برش ها می شود و امواجی را به مانیتور می فرستد که به شکل تصویر قابل مشاهده است. سپس پوست پیشانی با ابزار ویژه ی این کار به سمت بالا کشیده می شود تا در محل مناسب قرار گیرد.

این روش برای افتادگی های ملایم و متوسط مناسب است و بدلیل اینکه برش های محدودی ایجاد می کند درنتیجه عوارض کمتر و دوره ی درمان کوتاهتری دارد. این روش علاوه بر بالا بردن ابروها، پوست اطراف ابروها و پیشانی را صاف تر می کند و چین و چروک هایشان را ازبین می برد.

3- لیفت ابرو با نخ

در این روش برش هایی در داخل موهای ابرو به قطر سه تا چهار میلی متر ایجاد می شود و نخ هایی از جنس نایلون در ابرو پیوند می خورد. این نخ ها غیرجذبی و بسیار مقاوم هستند. در این روش با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده و تحریک کلاژن ها در اطراف پوست ابرو، لیفت ابرو انجام می گیرد. این نخ ها باعث محو کردن افتادگی پوست می شوند و به جز ابرو در قسمت های مختلف مانند پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب، گردن و غبغب و ... استفاده می شوند.

در روش لیفت ابرو با نخ، ابروها درحد کم تا متوسط بالا کشیده می شوند و حالتی طبیعی دارد و چهره مصنوعی بنظر نمی رسد.

در این روش قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی بالا کشیده می شود. توجه داشته باشید که لیفت ابرو با نخ یک روش دائمی نیست و اثر آن بعد از 12 الی 18 ماه تجزیه می شود و ازبین می رود و شما باید مجددا لیفت ابرو را انجام دهید.

4- لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

در این روش ابتدا از یک کرم بی حس کننده استفاده می شود و سپس بوتاکس در داخل یا اطراف ماهیچه های موردنظر تزریق می شود.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس حدود چند دقیقه طول می کشد و به مدت 3 الی 5 ماه ماندگاری دارد. این روش می تواند با روش های دیگر لیفت ابرو ترکیب شود و نتیجه ی بیشتری بدهد. این روش برای ازبین بردن چین و چروک های پیشانی و دور چشم و خطوط اخم مناسب است، پوست را شاداب و صاف می کند و حتی روند رشد چین و چروک های جدید را کندتر می کند. این روش هزینه و عوارض کمی دارد، دوره ی ریکاوری آن بسیار سریع و آسان است و شما بعد از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

5- لیفت ابرو با لیزر

در این روش بخصوص لیفت ابرو، هدف تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست با انرژی لیزر است تا روند کلاژن سازی شدت و سرعت بیابد. پس در لیفت ابرو با لیزر متخصص لیزر طرحی شبکه ای از پالس های کوچک نوری را روی پوست پیشانی متمرکز می کند. توجه داشته باشید که در طی برخورد هر کدام از این پالس های کوچک با سطح پوست، حجم زیادی از انرژی به لایه ی میانی پوست نفوذ می کند و در نهایت منجر به تحریک پوست پیشانی و کلاژن سازی می گردد. ادامه ی این پروسه، روند طبیعی پوست ماست.

کلاژن بیشتر باعث بالا کشیده شدن و صاف و یک دست شدن پوست پیشانی می شود و چین و چروک ها را از بین می برد و بالا کشیده شدن پوست پیشانی خود به خود باعث لیفت ابرو می گردد. لیفت ابرو با لیزر نسبت به روش های دیگر ذکر شده مزایا و معایبی دارد. برای نمونه در این روش خبری از تزریق ژل یا مواد دیگر به پوست نیست در نتیجه بدن شما از واکنش نامناسب به مواد تزریقی در امان خواهد بود اما از طرفی به خاطر لزوم ایجاد برش در ناحیه ی مورد نظر امکان و احتمال عفونت وجود دارد. در نهایت با وجود دقت بالا و بهره وری مناسب این روش، لیفت ابرو با لیزر نسبت به دیگر روش ها، روشی گران تر است و با توجه به اینکه عموما چند جلسه لیزر درمانی برای لیفت ابرو نیاز است، این هزینه بیشتر هم خواهد شد.

آمادگی قبل از عمل لیفت ابرو

با وجود اینکه به ساده بودن عمل لیفت ابرو اشاره شد اما فراموش نکنید که این عمل در هر صورت نوعی جراحیست و با توجه به ناحیه ای که قرار است تحت جراحی قرار گیرد حتی یک اشتباه ممکن است صدماتی جبران ناپذیر به زیبایی و سلامتی شما وارد کند.

1- برای عمل لیفت ابرو باید از سلامتی کامل برخوردار باشید.

2- دو هفته قبل از جراحی و چهار هفته بعد از جراحی سیگار نکشید.

3- ممکن است مجبور به اجتناب از الکل و برخی داروها باشید. مثلا اگر آسپرین یا سایر داروهای ضد التهابی استفاده می کنید جراح از شما می خواهد که برای مدت مشخصی آن ها را نخورید. زیرا این داروها خونریزی را افزایش می دهند.

4- اگر موهای بلندی دارید که برای عمل مزاحمت ایجاد می کند ممکن است مجبور شوید آن ها را کوتاه کنید.

5- افرادی که پوست کلوئیدی دارند حتما باید قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنند.

مراقبت های پس از عمل لیفت ابرو

1- بعد از عمل لیفت ابرو باید از محل عمل و سرتان به خوبی مراقبت کنید و از انجام فعالیت هایی که به سرتان فشار می آورد دوری کنید.

2- . بهتر است سرتان در سطح بالاتری از بدنتان قرار بگیرد و ترجیحا از دو بالش استفاده کنید.

3- یخ یا کیسه ی آب گرم را روی زخمتان نگذارید و فقط از پمادها و داروهایی که پزشکتان تجویز کرده استفاده کنید.

4- حدود یک هفته بعد از عمل، برای جدا کردن بخیه به پزشکتان مراجعه کنید.

5- بعد از آن می توانید به فعالیت های معمولتان برگردید و فقط کمی کبودی به جا می ماند که بتدریج ازبین می رود.

6- توجه داشته باشید که باید فعالیت های روزانه ی سنگین یا تمرینات سنگین ورزشی را به دست کم 3 ماه پس از انجام عمل موکول کنید.

عوارض احتمالی عمل لیفت ابرو

*فراموش نکنید که انجام این عمل نیاز به تخصص دارد و صورت خود را به دست هر مدعی متخصص زیبایی نسپرید.

*کبودی و تورم اطراف چشم از عوارض طبیعی عمل لیفت ابرو است و طی یکی دو هفته ی ابتدایی بعد از عمل بر طرف می شود.

*فراموش نکنید با توجه به واکنش صورت، معمولا در ماه اول ابرو های شما تا حد غیر طبیعی بالا تر از حالت معمول به نظر می رسد (مشابه حالت تعجب). جای نگرانی نیست و با وارد شدن به ماه دوم صورت شما به فرم طبیعی باز می گردد.

*علاوه بر موارد ذکر شده بسته به چگونه پیش رفتن روند جراحی ممکن است دچار بعضی از این عوارض شوید: باقی ماندن جای زخم، تشکیل لخته خون زیر پوست، بروز اشکال در بازسازی پوست، حساسیت به مواد بی حس کننده، آسیب به عصب های صورت در حین عمل و یا بروز عفونت پس از عمل.

 

منبع : برترینها

بیشتر بخوانید:

حقایقی درباره جراحی کاشت مو

آیا حلزون تراپی واقعا پوست را جوان می کند؟!

خداحافظی با چین و چروک های دور چشم

آیا ریزش مو ارثی قابل درمان است؟

برچسب ها: عمل زیبایی، جراحی ترمیمی، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، بوتاکس، لیزر درمانی، تزریق ژل، لمینیت، لیف ابرو، زاویه سازی صورت، لیفت ابرو با نخ، افتادگی عضلات صورت، لیفت صورت، لیفت پیشانی، جراحی پف پلک، روش آندوسکوپیک، لیفت تیمورال، جراحی کلاسیک، تحریک کلاژن های پوست، برجسته سازی گونه و لب، لیفت ابرو با لیزر تعداد بازديد: 1383 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز