Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:46

23
اردیبهشت
هیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوست

هیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوست

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین‌وچروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند.

به قلم : دکتر لادن ناظمی - پوست مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین‌وچروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید، مؤثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. هیالورونیک اسید می‌تواند در قالب یک درمان موضعی (مستقیماً بر روی پوست)، مکمل یا از طریق تزریق استفاده شود.

 تزریق هیالورونیک اسید فوراً نتایج قابل مشاهده‌ای را ایجاد می‌کند، درصورتی‌که برای دیدن نتایج قابل مشاهده در مصرف مکمل‌ها ممکن است بیشتر به طول بکشد. اگر می‌خواهید چین‌وچروک صورتتان را کاهش دهید، فیلر هیالورونیک اسید انتخاب خوبی به عنوان تزریق فیلر است؛ زیرا با بدن انسان سازگاری دارد. هیالورونیک اسید ماده بسیار ارزشمند برای جوانی پوست است که پزشکان پوست، ارزش آن را می‌دانند و استفاده‌های زیادی در بازیابی زیبایی افراد از آن می‌کنند.

هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که به طور گسترده در ماتریکس خارجی سلول و بافت‌های بدن از جمله پوست، استخوان‌ها، چشم و غضروف وجود دارد. به دلیل ویژگی اتصال به آب، هیالورونیک اسید، فضای بین فیبرهای متصل کننده کلاژن و الاستین را پر می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که هیالورونیک اسید بهترین ماده برای آبرسانی به پوست است. هیالورونیک توانایی آن را دارد که تا ۸ برابر وزن خود، آب درون خودش نگه دارد. به همین جهت، بهترین درمان پوست‌های خشک و کم آب می‌باشد. پوستی که آب خود را از دست بدهد، چروک می‌شود و در واقع پوست پیر محسوب می‌شود. هیالورونیک اسید آب از دست رفته پوست را به آن باز می‌گرداند و به همین دلیل چروک‌های پوست را باز می‌کند. اسید هیالورونیک یک «ماده مغذی هوشمند» است. این بدین معنا است که اسید هیالورونیک می‌تواند با در نظر گرفتن شرایطی مانند رطوبت هوا، مقدار رطوبت مجذوب را تنظیم کند. به‌طور مثال در شرایط آب و هوایی مرطوب که پوست به آبرسانی کمتری نیاز دارد، مقدار متناسب مورد نیاز آب برای پوست جذب می‌کند.

بیشتربخوانید:

اسیدی مفید برای پوست

 

 

 

مراحل تزریق هیالورونیک اسید

تزریق هیالورونیک اسید به این صورت است که به وسیله سوزن‌های بسیار ظریف، تزریق می‌شود. کل تزریق کمتر از سی دقیقه می‌باشد.

ابتدا پزشک، صورت شما را ارزیابی می‌کند. سپس نقاطی را روی صورت شما علامت‌گذاری می‌کند.

سپس محل تزریق به وسیله عامل آنتی باکتری پاک می‌شود و بعد از آن بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. در برخی از انواع هیالورونیک اسید، بی‌حسی داخل خود فیلر نیز وجود دارد.

پس از تزریق، علامت‌ها پاک می‌شوند و پزشک از کمپرس یخ استفاده می‌کند.

بیشتربخوانید:

زیبایی بیشتر با ماسک‌های طبیعی

 

 

مزایای هیالورونیک اسید برای پوست

-اسید هیالورونیک به طور طبیعی رطوبت را در بدن ذخیره می‌کند و بنابراین به بازیابی کشش پوست، به ویژه برای افراد بالای ۳۵ سال کمک می‌کند.

-این ماده به پر شدن فضای خالی پوست کمک می‌کند، بنابراین باعث کاهش چین‌وچروک و خطوط می‌شود.

-اسید هیالورونیک به لایه‌های بالایی پوست نفوذ کرده و به درم زیر کلاژن می‌رسد، به همین دلیل یکی از بهترین مرطوب‌کننده های عمیق پوست محسوب می‌شود.

-سلول‌های بنیادی توسط اسید هیالورونیک تحریک می‌شوند و سلول‌های جدید و جوان‌تری تولید می‌کنند؛ بنابراین هرچه مقدار بیشتری کلاژن در پوست باشد آن را جوان‌تر نگه می‌دارد.

-با کمک به سنتز پروتئین‌ها به تغذیه‌ی سلولی کمک می‌کند؛ بنابراین سلول‌های پوست را از طریق مویرگ‌ها تغذیه کند.

-از این ماده برای مرطوب‌سازی پوست استفاده می‌شود؛ زیرا نه تنها به پوست نفوذ می‌کند، بلکه قرارگیری آن در نزدیکی لایه خارجی پوست باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و صاف و سالم نگه داشتن پوست می‌شود.

-نتایج آن فوری است و بخصوص در طی جلسات تزریق به سرعت قابل مشاهده است.

-از پوست در برابر اشعه UVB خورشید و همچنین از رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

-در افراد مسن و پیر به ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

-درصد کلاژن در بافت‌های همبند را افزایش می‌دهد.

-یک روش درمانی مؤثر برای جلوگیری از درماتوفیت ها در سطح پوست است.

-این ماده به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نقش مؤثری دارد؛ زیرا رادیکال‌های آزاد را که منجر به پیری پوست می‌شوند، مسدود می‌کند.

بیشتربخوانید:

کاربرد اکوپانکچر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زیبایی صورت

 

 

برچسب ها: پوست، چین و چروک، مراقبت از پوست، جوانسازی پوست، کلاژن سازی، آبرسانی پوست، دکتر لادن ناظمی تعداد بازديد: 120 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز