Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:14

10
بهمن
راهکارهای جراحی در زیبایی چانه

راهکارهای جراحی در زیبایی چانه

جراحی چانه به دو صورت استئوتومی استخوان چانه ( Genioplasty ) و جاگذاری پروتز انجام می‌شود . گذاشتن پروتز تنها در صورت رشد کم چانه قابل‌استفاده است ولی تکنیک استئوتومی در افزایش رشد یا کاهش رشد

به قلم : دکتر بهنام خرمی -  متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : جراحی چانه به دو صورت استئوتومی استخوان چانه ( Genioplasty ) و جاگذاری پروتز انجام می‌شود . گذاشتن پروتز تنها در صورت رشد کم چانه قابل‌استفاده است ولی تکنیک استئوتومی در افزایش رشد یا کاهش رشد در تمام ابعاد و همچنین درمان عدم تقارن کاربرد دارد . در مطالعات انجام‌شده درصد رضایت بیماران از نتایج استئوتومی بیشتر از پروتز چانه بوده است .

 

 

 

نقش و موقعیت چانه در صورت

چانه نقش مهمی در تناسب و زیبایی دارد . نمای ایده آل چانه باید به‌گونه‌ای باشد که فاصله برجستگی آن تا گردن حدود 5 cm و درعین‌حال رابطه متناسبی با لب پایین و یا 2 mm عقب‌تر باشد . شیار بین لب و چانه ( Mento labial fold ) باید به‌صورت فرورفتگی مناسب و نه خیلی عمیق باشد . در افرادی که چانه عقب‌رفته دارند این شیار محو می‌شود و درعین‌حال لب پایین به‌صورت کاذب برجسته و بیرون زده احساس می‌شود . در برجستگی بیش‌ازحد چانه این وضعیت برعکس می‌شود . در نمای روبرو در نمای ایده آل ازنظر ارتفاع فاصله بین نقطه تماس لب‌ها تا زیر چانه دو برابر طول بالا یعنی حدود 45 تا 50 میلی‌متر است ، این مورد وابسته به طول لب بالا و جنسیت فرد کمی متفاوت است . لازم به ذکر است جراحی چانه به‌تنهایی زمانی توصیه می‌شود که موقعیت فک پایین و رابطه دندان‌های دو فک با یکدیگر ایده آل باشد . در غیر این صورت انجام جراحی کل فک توصیه می‌شود .

 بیشتر بخوانید:

کربوکسی تراپی چیست؟

 

 

 

مزایای جراحی چانه :

بزرگ‌ترین مزیت جراحی چانه به دست آوردن تغییرات قابل‌توجه در صورت از طریق یک جراحی نسبتاً سبک است . این جراحی به‌آسانی همراه با جراحی زیبایی بینی قابل انجام است . تناسب چانه به زیبایی لب‌ها ، بینی و درعین‌حال سایر اعضای صورت کمک می‌کند .شیوع بیشتر نیازمند به این جراحی در کشور ایران ، عقب بودن چانه است .

 

Genioplasty چیست ؟

جی نو پلاستی یک تکنیک جراحی سبک با نتایج کاملاً قابل پیش‌بینی است . این جراحی با بی‌هوشی کامل انجام می‌شود . برش بافت نرم داخل دهان پشت لب پایین جلوتر از لثه دندانه‌ای پایین انجام می‌شود . بنابراین هیچ‌گونه نگرانی ازلحاظ ایجاد خط برش بر روی صورت وجود ندارد . پس از برش ، بافت نرم‌استخوان زیر آن جدا می‌شود و استخوان چانه برحسب نیاز به تغییر شکل و افزایش یا کاهش در هر بعد بریده می‌شود (برش استخوانی تحت عنوان استئوتومی گفته می‌شود .) این برش باید به‌گونه‌ای باشد که باعث آسیب به دندان‌ها و اعصاب حسی ناحیه نشود.پس از برش ، استخوان چانه در موقعیت جدید توسط پیچ و پلاک فکی ثابت سازی می‌شود و زخم جراحی توسط بخیه‌های قابل‌جذب بسته می‌شود.

 بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره میکرو نیدلینگ صورت

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

 

 

 

دوره بهبودی پس از جراحی به چه صورت است ؟

پس از جراحی لازم است بیمار به مدت یک هفته الی ده روز از غذای نرم استفاده کند . تورم جراحی به‌طور عمده پس از چند هفته و به‌طور کامل پس از چند ماه برطرف می‌شود . بی‌حسی لب پایین و دندانه‌ای جلو ممکن است تا چند ماه باقی بماند . به‌طورکلی عوارض خاصی در جراحی چانه وجود ندارد و موارد مذکور بالا تماماً پس مدتی برطرف می‌شوند .

بیشتر بخوانید:

رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

 

برچسب ها: جراحی، جراحی فک و صورت، جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک، پروتز، جراحی چانه تعداد بازديد: 125 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز