Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:32

28
بهمن
رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

امروزه یکی از عمل‌های رایجی که برای زیبایی بینی انجام می‌شود رینوپلاستی است، این کلمه ترکیبی در واقع از ریشه رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای تغییر شکل گرفته شده است .

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی‌هایی است که بیشترین متقاضی را در کشور ما دارد و افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود آن را انجام می‌دهند.

امروزه یکی از عمل‌های رایجی که برای زیبایی بینی انجام می‌شود رینوپلاستی است، این کلمه ترکیبی در واقع از ریشه رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای تغییر شکل گرفته شده است و به طوری که تنفس فرد را دچار اختلال نکند ظاهر کلی بینی را اصلاح می‌نماید تا با توجه به ترکیب صورت هر فرد مناسب‌تر به نظر بیاید و ایراد‌های ظاهری آن از بین برود و قدمی برای زیباتر شدن چهره افراد باشد.

در مورد این عمل تبلیغات فراوان، چه بر له یا علیه آن می‌شود، اما حقیقت آن است که اگر فردی که جهت عمل کاندیدا می‌شود به خوبی معاینه شود و موارد احتمالی آن بررسی و تکنیک مناسب انتخاب شود، این عمل عارضه مهمی در پی نخواهد داشت.

در مورد عمل رینوپلاستی تبلیغات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. ولی در واقع اگر فرد متقاضی این جراحی به‌درستی و توسط پزشک متخصص معاینه شود و به روش مناسب جراحی شود، این عمل خطرساز نخواهد بود. در مورد این عمل تبلیغات فراوان، چه بر له یا علیه آن می‌شود، اما حقیقت آن است که اگر فردی که جهت عمل کاندیدا می‌شود به خوبی معاینه شود و موارد احتمالی آن بررسی و تکنیک مناسب انتخاب شود، این عمل عارضه مهمی در پی نخواهد داشت.

در مورد عمل رینوپلاستی تبلیغات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. ولی در واقع اگر فرد متقاضی این جراحی به‌درستی و توسط پزشک متخصص معاینه شود و به روش مناسب جراحی شود، این عمل خطرساز نخواهد بود.

رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جهت انجام رینوپلاستی به چه متخصصانی مراجعه کنیم؟

این جراحی معمولا توسط یک جراح گوش و حلق و بینی، جراح فک و صورت و یا جراح پلاستیک انجام می‌شود و ایرداتی که می‌تواند با این جراحی برطرف گردد عبارتند از:

  • بزرگ بودن اندازه بینی
  • قوزدار بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی یا کم بودن زوایه بینی و لب
  • پهن بودن بینی
  • بزرگی سواخ‌های بینی
  • جعبه‌ای شکل بودن نوک بینی
  • زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
  • در رفتگی تیغه بینی و غیرقرینه بودن
  • دوشاخه بودن نوک بینی
  • دماغ زین اسبی متعاقب ضربه‌های قبلی
  • دفورمیتی (بدشکلی)‌های بعد از عمل جراحی

شیوه عمل رینوپلاستی

رینوپلاستی معمولاً یک تا دو ساعت زمان می‌برد و گاه بیشتر نیز طول می‌کشد. در این روش احتمال بروز تورم و کبودی اطراف چشم نیز دیده می‌شود. وجود سردرد‌های طولانی به همراه خونریزی امری طبیعی بوده و در نهایت احتمال خشکی بینی نیز وجود دارد.

رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض رینوپلاستی بینی

در صورتی که این جراحی توسط پزشک متخصص انجام نشود، علاوه بر فرم نامناسب بینی ممکن است در حس بویایی و تنفس فرد نیز تاثیر مخرب بگذارد.

کسانی که بخواهند جراحی مجدد بر روی بینی خود انجام دهند باید حتما با پزشک متخصص مشاوره کنند، زیرا ساختار بینی بسیار ظریف و شکننده می‏ باشد.

آیا عمل رینوپلاستی خطر دارد؟

در مورد این عمل تبلیغات فراوان، چه بر له یا علیه آن می‌شود، اما حقیقت آن است که اگر فردی که جهت عمل کاندیدا می‌شود به خوبی معاینه شود و موارد احتمالی آن بررسی و تکنیک مناسب انتخاب شود، این عمل عارضه مهمی در پی نخواهد داشت.

سن عمل رینوپلاستی

در بچه‌ها محدودیت‌های مشخصی وجود دارد که مانع از جراحی بینی قبل از بلوغ کامل می‌شود اغلب دختران در پایان ۱۶ سالگی و پسر‌ها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند.

هزینه رینوپلاستی

هزینه این جراحی توسط پزشک جراح تعیین می‌شود. پزشک جراح تمامی هزینه‌های عمل را برآورد می‌کند و در طی یک جلسه مشاوره به بیمار اعلام می‌کند تا بیمار تصمیم خود را برای عمل بتواند بگیرد.

همانطور که می‌دانید رینوپلاستی مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های آن برطرف کردن مشکلات تنفسی و آسان کردن تنفس است. در کنار این موضوع با این جراحی بینی اصلاح می‌شود، برآمدگی بینی برداشته می‌شود، نوک بینی تغییر داده می‌شود و حفره‌های بینی به اندازه نرمال و طبیعی رسانده می‌شود.

رینو‌پلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مراقبت‌های بعد از رینوپلاستی

اگر نوع عمل شما به صورتی بود که نیاز به محافظ داشت می‌توان از گچ بینی که با نام اسپلینت عنوان می‌شود استفاده نمود. جمع شدن خون در زیر پوست اگر طبیعی باشد مشکلی به همراه نخواهد داشت. واکنش‌های طبیعی نسبت به بیهوشی امری طبیعی است.

اگر سیگاری هستید تا زمان بهبودی کامل عمل رینوپلاستی از سیگار کشیدن بپرهیزید. گاه دیده می‌شود که تورم ماه‌ها طول می‌کشد اندکی صبر تأثیر گذار است. بلند کردن جسم سخت می‌بایست تا مدت طولانی کنار گذاشته شود. ورزش‌های سنگین نیز تا دو ماه اول می‌بایست کنار گذاشته شود. اگر در بویایی خود دچار مشکل شدید می‌بایست در ابتدا با پزشک مشورت نمایید، اما چنین حسی اغلب گذرا می‌باشد.

تفاوت‌های رینوپلاستی باز و بسته

اگر تغییرات به صورتی انجام شود که تنها برش‏‌هایی از داخل بینی ایجاد شود به آن رینو پلاستی بسته می‏ گویند. اما اگر برش ‏های کوچکی بر روی بینی ایجاد شود رینوپلاستی باز می ‏باشد. در رینوپلاستی بسته هیچ‏ گونه زخم خارجی به وجود نمی ‏آید. مدت زمان بهبودی رینوپلاستی باز طولانی‏‌تر است.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: جراحی بینی، جراحی زیبایی، رینوپلاستی، رینو پلاستی چیست؟، عمل رینو پلاستی، رینو پلاستی بینی تعداد بازديد: 573 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز