Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:42

14
شهریور
تأثیر میکرونیدلینگ بر جوانسازی

تأثیر میکرونیدلینگ بر جوانسازی

میکرونیدلینگ نوعی درمان برای ترمیم صدمات پوست است که باعث بازسازی پوست آسیب‌دیده می‌شود. هدف از درمان با میکرونیدلینگ بهبود ظاهر و عملکرد پوست است. طی انجام عمل میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز

دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده - متخصص پوست و مو

 

تحریریه زندگی آنلاین : میکرونیدلینگ نوعی درمان برای ترمیم صدمات پوست است که باعث بازسازی پوست آسیب‌دیده می‌شود. هدف از درمان با میکرونیدلینگ بهبود ظاهر و عملکرد پوست است. طی انجام عمل میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، تعداد خیلی زیادی کانال‌های عمودی بسیار کوچک در پوست ایجاد می‌گردد. وارد کردن سوزن‌ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از سلول‌های پوستی و خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد می‌گردد. این پدیده موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

سلول‌های لایه سطحی پوست نیز به محل سوراخ‌ها منتقل شده و در آنجا تکثیر می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت پوست می‌گردند. در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می‌بایست به حدی باشد که خونریزی‌های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد. در میکرونیدلینگ لایه سطحی پوست سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین پوست در مدت‌زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

هرآنچه درباره لیزر مو‌های زائدباید بدانید

 

 

مزایای تکنیک میکرونیدلینگ

 کاهش ریسک ایجاد لکه بعد از انجام کار در مقایسه با لیزر

 قابل استفاده برای تیپ‌های پوستی متفاوت

 بسته شدن سریع کانال‌های ایجاد شده و ریسک پایین

 دوره نقاهت کوتاه مدت

 افزایش ضخامت پوست

 افزایش فاکتورهای رشد، کلاژن، الاستین

 

انواع میکرونیدلینگ بر اساس عمق نفوذ سوزن

میکرونیدلینگ سطحی (جهت جوانسازی اولیه و حداکثر تا عمق ۰٫۵ میلی‌متر) روی لایه سطحی پوست کانال‌های بسیار ریزی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود فاکتورهای رشد از سلول‌ها آزاد شده و فعالیت آنها در پوست افزایش یابد. میکرونیدلینگ عمقی (جهت جوانسازی پیشرفته، اسکارها، استریا … از عمق ۰٫۵ تا حداکثر ۳ میلی‌متر) فرایند بهبود زخم موجب می‌شود سلول‌های سطحی و عمقی پوست تحریک گردند، که نتیجه آن افزایش رشد سلول‌های پوست و الیاف کلاژن، الاستین و ماده زمینه‌ای پوست می‌باشد. معمولاً ظاهر شدن نتایج میکرونیدلینگ نیاز به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد.

 

عوارض میکرونیدلینگ

همانند تمام درمان‌ها، میکرونیدلینگ نیز ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد، اما این عوارض معمولاً ۷۲ ساعت پس از درمان رفع خواهند شد. این عوارض عبارتند از:

 

بیشتر بخوانید:

مزوتراپی غبغب چیست ؟چه فواید و عوارضی دارد؟

 

 

 

قرمزی و تورم: در طول روزهای اول پس از درمان ممکن است تورم و قرمزی در پوست ایجاد شود. دلیل این امر آن است که نفوذ سوزن به داخل پوست باعث ایجاد کانال‌های بسیار ریز در پوست شده که طی فرایند بهبود پس از درمان برطرف خواهند شد. زخم‌های کوچک ایجاد شده بلافاصله بسته شده و حدود ۳ ساعت پس از درمان می‌توان از لوازم آرایشی استاندارد استفاده نمود.

 

لک پوستی: در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از درمان، ممکن است لک ایجاد شود، اگرچه احتمال آن بسیار کم است. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

 

تبخال: درصورتی‌که بیمار سابقه تبخال داشته باشد انجام میکرونیدلینگ ممکن است باعث ایجاد این ضایعه شود. استفاده از داروهای پیشگیری کننده (ضد تبخال) می‌تواند در جلوگیری از بروز آن مؤثر باشد.

 هماتوم (کبودی)

 التهاب

 خارش و درد خفیف

 

  میزان اثر بخشی میکرونیدلینگ

باید توجه داشت که در حال حاضر روشی که بتواند اسکار رو به‌طور کامل و صد درصد درمان کند وجود ندارد. میزان اثر بخشی میکرونیدلینگ نیز نسبی است.

اسکارها بر اساس نوع و شکل آنها با روش‌های مختلفی درمان می‌شوند. برای حصول حداکثر نتیجه (که این نتیجه حداکثری به معنای بهبودی صد درصد نیست) معمولاً از ترکیبی از روش‌های مختلف مانند تزریق، سابسیژن، لیزر، آراف سوزنی، پیلینگ، میکرونیدلینگ، تراش پوستی، برداشتن اسکار توسط جراحی و پانچ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی جدیدترین روش های لیفت ابرو

راهکارهایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

پارافین ترابی چیست و چه فوایدی برای صورت دارد؟

 

برچسب ها: لیزر، جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ تعداد بازديد: 382 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز