Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:30

15
دی
هرآنچه درباره لیزر مو‌های زائدباید بدانید

هرآنچه درباره لیزر مو‌های زائدباید بدانید

اگر از هیچ یک از روش های اصلاح مو راضی نیستید می توانید لیزر مو را امتحان کنید. لیزر موهای زائد یکی از معمول ترین روش های آرایشی در کل دنیا است. در این روش پرتوهای نور با شدت و متمرکز به فولیکول های مو برخورد می کنند.

اگر از هیچ یک از روش‌های اصلاح مو راضی نیستید می‌توانید لیزر مو را امتحان کنید. لیزر مو‌های زائد یکی از معمول‌ترین روش‌های آرایشی در کل دنیا است. در این روش پرتو‌های نور با شدت و متمرکز به فولیکول‌های مو برخورد می‌کنند. رنگدانه‌ها در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کند. در اثر این اتفاق مو از بین می‌رود. در این مقاله بطور کامل لیزر مو‌های زائد شرح داده شده است:

لیزر مو‌های زائد چگونه کار می‌کند؟

اصل کلیدی در لیزر مو مطابقت طول موج‌های خاصی از نور و مدت زمان پالس با یک هدف خاص (ملانین در فولیکول مو که از بافت اطراف دور می‌شود) است. ملانین رنگدانه طبیعی در پوست و مو است. لیزر مو‌های زائد یک روش پزشکی است که از پرتو متمرکز نور (لیزر) برای حذف مو‌های زائد استفاده می‌کند.

در طول لیزر مو‌های زائد، لیزر نور را منتشر می‌کند که توسط رنگدانه (ملانین) در مو جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که باعث آسیب رساندن به کیسه‌های لوله‌ای داخل پوست (فولیکول‌های مو) که مو‌ها را تولید می‌کنند، می‌شود. این آسیب باعث جلوگیری یا تاخیر در رشد مو می‌شود.

لیزر مو‌های زائد؛ انواع، عوارض و هرآنچه باید بدانید!

اگر چه لیزر مو‌ها به مدت طولانی موجب تاخیر در رشد مو می‌شود، اما معمولا باعث حذف دائمی مو نمی‌شود؛ بنابراین نیاز به چند بار لیزر برای حذف مو‌های اولیه است. لیزر مو‌های زائد برای افرادی که پوست روشن و مو‌های تیره دارند موثرتر است.

کدام نوع لیزر برای هر نیاز خوب است؟

سه نوع محبوب لیزر عبارتند از:

۱. لیزر دیود:

لیزر دیود برای پوست روشن و تیره بسیار موثر است. نکته کلیدی در لیزر دایود، موفقیت در انتقال انرژی بالا به پوست است. انرژی توسط ملانین اطراف فولیکول مو جذب می‌شود، اما به بافت اطراف تاثیر نمی‌گذارد. لیزر دایود از یک طول موج نور استفاده می‌کند که دارای نرخ جذب بالای ملانین می‌باشد. همانطور که ملانین گرم می‌شود، ریشه و جریان خون به فولیکول‌ها را از بین می‌برد و رشد مو را به صورت دائمی متوقف می‌کند.

لیزر دایود فرکانس بالا و پالس کم ارائه می‌کند و برای انواع پوست استفاده می‌شود. لیزر دایود برای پوست‌های تیره‌تر موثرتر است. این لیزر برای مو‌های نازک‌تر و روشن‌تر کمتر تاثیر دارد. این لیزر نرخ تکرار سریعی دارد و مناطق بزرگی را پوشش می‌دهد و به درمان سریع مناطق بزرگتر می‌پردازد.

۲. الکساندریت:

این لیزر سریع‌ترین نوع لیزر است و برای درمان مناطق بزرگتر در میان بیمارانی که لکه‌های سبز زیتونی دارند موثر است. این لیزر سریع‌ترین نوع لیزر است. این لیزر برای حذف مو از مناطق بزرگتر بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌های حذف مو است.

۳. Nd YAG:

این لیزر پالس بلند را می‌توان با خیال راحت برای تمام انواع پوست، از جمله برنزه استفاده کرد. این لیزر در مقایسه با انواع دیگر لیزر‌ها برای مو‌های نازک یا روشن کمتر تاثیر دارد.

۴. لیزر IPL

تکنولوژی IPL (نور پالسی شدید) به طور فنی درمان لیزری نیست. این تکنولوژی از طیف گسترده‌ای از نور با طول موج‌های متفاوت استفاده می‌کند که منجر به انرژی غیرمتمرکز در اطراف مو و پوست می‌شود. در نتیجه انرژی زیاد و جذب کمتر در فولیکول منجر به تخریب موثر مو می‌شود. استفاده از نور باعث افزایش احتمال عوارض جانبی مانند سوختگی یا تغییر رنگ پوست می‌شود. IPL‌ها معمولا برای انواع پوست‌های نازک‌تر مناسب هستند.

آیا IPL دائمی است؟ بر خلاف آنچه که اغلب ادعا می‌شود، IPL روش دائمی حذف موی نیست بلکه یک روش دائمی در کاهش مو است. اگر چه IPL به طور دائم مو‌های بدن را کاهش می‌دهد، اما به طور دائمی باعث از بین رفتن مو‌ها نمی‌شود.

آیا IPL مانند لیزر مو‌های زائد است؟ اغلب IPL و لیزر اشتباه گرفته می‌شوند. IPL یک نور پالسی شدید است که با استفاده از طیف کامل نور با طول موج‌های مختلف عمل می‌کند، در حالی که لیزر از یک طول موج خاص نور استفاده می‌کند.... هدف رنگ فولیکول مو است.

لیزر مو‌های زائد؛ انواع، عوارض و هرآنچه باید بدانید!

تفاوت بین لیزر دایود و IPL چیست؟

تکنولوژی IPL نیاز به درمان منظم و طولانی مدت برای کاهش مو دارد. لیزر دایود به طور موثر با ناراحتی کمتر و درمان بیشتر پوست و مو نسبت به IPL عمل می‌کند.

فواید لیزر مو‌های زائد چیست؟

لیزر برای از بین بردن مو‌های ناخواسته صورت، پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و دیگر مناطق مفید است. فواید لیزر مو‌های زائد عبارتند از:

۱- دقت. لیزر می‌تواند به طور انتخابی مو‌های تیره و درشت را هدف قرار دهد و پوست اطراف را بدون آسیب می‌گذارد.

۲- سرعت. هر پالس لیزر یک ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند مو‌های بسیاری را به صورت همان زمان تحت تاثیر قرار دهد. مناطق کوچک مانند بالای لب را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و درمان مناطق بزرگ مانند پشت و یا پا‌ها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

۳- پیش بینی پذیری. اکثر بیماران معمولا پس از سه تا هفت جلسه حذف دائمی مو را مشاهده می‌کنند.

مراقبت‌های قبل، زمان انجام و بعد از لیزر مو‌های زائد

چگونگی آماده شدن برای لیزر مو‌های زائد

لیزر مو‌های زائد یک روش پزشکی است که نیاز به آموزش برای انجام و ریسک بالقوه دارد. قبل از لیزر مو‌های زائد باید مدارک پزشک یا تکنسین را بررسی کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای لیزر مو‌های زائد هستید، باید از شش هفته قبل از لیزر از سایر روش‌ها مانند اپیلاسیون، و الکترولیز استفاده نکنید. لیزر ریشه‌های مو را هدف قرار می‌دهد که به طور موقت با استفاده از روش وکس یا موچین از بین می‌رود.

همچنین شش هفته قبل و بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. قرار گرفتن در معرض تابش خورشید، لیزر مو‌های زائد را بی تاثیر می‌کند و پس از لیزر عوارض را بیشتر می‌کند. اگر علاقه‌مند به لیزر مو‌های زائد هستید، دکتری را انتخاب کنید که گواهی تخصصی مانند پوست و زیبایی داشته باشد و در زمینه لیزر نیز تجربه داشته باشد. اگر دستیار پزشک یا پرستار مجرب این کار را انجام می‌دهد، مطمئن شوید که یک پزشک در طول درمان کار را تحت نظارت دارد و در محل حضور دارد.

قبل از لیزر مو‌های زائد، با پزشک مشورت کنید تا تعیین کند آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر. پزشک به احتمال زیاد کار‌های زیر را انجام می‌دهد:

  • سابقه پزشکی خود را مرور کنید، از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا زخم، و روش‌های از بین بردن مو‌های زائد
  • در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله مواردی که لیزر می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد بحث کنید
  • قبل و بعد از لیزر عکس بگیرید تا برای ارزیابی و بررسی‌های طولانی مدت استفاده شود
  • در جلسات مشاوره، در مورد یک طرح درمان و هزینه‌های مربوطه بحث کنید.

دکتر همچنین دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای آماده سازی برای لیزر مو‌های زائد ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها شامل موارد زیر است:

  • در معرض خورشید قرار نگیرید. از توصیه‌های پزشک در خصوص قرار نگرفتن در معرض آفتاب تا شش هفته قبل از درمان پیروی کنید و روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • روشن کردن پوست. از کرم‌های ضد آفتاب که پوست شما را تیره می‌کند اجتناب کنید. اگر اخیرا برنزه کرده باشید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست تجویز کند.
  • اجتناب از روش‌های دیگر حذف مو. موچین، وکس و الکترولیز می‌تواند فولیکول مو را مختل کند و باید حداقل چهار هفته قبل از درمان از استفاده از آن‌ها اجتناب کنید.
  • اجتناب از دارو‌های رقیق کننده خون. از پزشک خود در مورد دارو‌هایی مانند آسپیرین یا دارو‌های ضد التهاب که باید قبل از لیزر اجتناب شود سوال کنید.
  • اصلاح منطقه لیزر. روز قبل از لیزر، اصلاح منطقه توصیه می‌شود. اصلاح مو‌های روی سطح پوست را از بین می‌برد، اما ریشه زیر پوست باقی می‌ماند. در صورت اصلاح نکردن، مو‌های روی سطح پوست در اثر لیزر می‌سوزد و باعث آسیب پوستی می‌شود.

لیزر مو‌های زائد؛ انواع، عوارض و هرآنچه باید بدانید!

آیا می‌توان قبل از لیزر از وکس استفاده کرد؟

حداقل چهار هفته قبل از لیزر مو، از وکس استفاده نکنید. مو هدف اصلی تمام دستگاه‌های لیزر است، و اپیلاسیون / وکس و بند انداختن مو را از پوست حذف می‌کند. بهترین راه پیش از لیزر استفاده از تیغ می‌باشد.

آنچه در طول لیزر مو‌های زائد انتظار می‌رود:

تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت و و رنگ پوست شما تنظیم می‌شود. بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ مناسب چشم استفاده کنید. همچنین لازم است لایه بیرونی پوست خود را با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه محافظت کنید. این کار به نفوذ لیزر به پوست کمک می‌کند. بسته به نوع لیزر، یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک ممکن است برای محافظت از پوست شما و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود.

هنگامی که دکتر لیزر را فعال می‌کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول‌های مو منتقل می‌شود. گرمای شدید از پرتو لیزر باعث آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود که مانع رشد مو می‌شود. درمان ناحیه کوچک مانند بالای لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. درمان منطقه بزرگتر، مانند پشت، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

سپس، تکنسین یک پالس نور را به منطقه درمان می‌فرستد و چندین دقیقه منطقه را نگاه می‌کند تا اطمینان حاصل کند بهترین تنظیمات برای بررسی واکنش‌های بد انجام شده است. هنگامی که لیزر درمانی کامل شود، پک‌های یخ، کرم ضد التهاب یا لوسیون، یا آب سرد برای کاهش هر گونه ناراحتی به شما داده می‌شود. جلسه بعدی معمولا چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی می‌شود. جلسات درمان تا زمان متوقف شدن رشد مو ادامه می‌یابد.

بعد از انجام لیزر موی زائد

لیزر مو‌های زائد معمولا نیاز به یک سری دو تا شش جلسه‌ای درمان دارد. فاصله بین درمان‌ها بسته به موقعیت متفاوت است. در مناطقی که مو‌ها به سرعت رشد می‌کنند، مانند بالای لب، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی که رشد مو‌ها آهسته است مانند پشت، درمان ممکن است هر ۱۲ تا ۱۶ هفته انجام شود.

برای هر درمان عینک ایمنی ویژه برای محافظت چشم در برابر پرتو لیزر استفاده می‌کنید. دستیار ممکن است در صورت لزوم دوباره محل را اصلاح کند. پزشک ممکن است بی حسی موضعی به پوست شما اعمال کند تا هر گونه ناراحتی در طول درمان کاهش یابد.

ممکن است پس از لیزر مو‌های زائد، قرمزی و تورم تا چند ساعت مشاهده کنید.

برای کاهش هر گونه ناراحتی، در منطقه تحت درمان یخ قرار دهید. در صورت بروز واکنش پوستی بلافاصله بعد از لیزر، پزشک ممکن است کرم استروئید را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کند.
پس از لیزر مو و بین درمان‌های برنامه ریزی شده، برای شش هفته از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید اجتناب کنید. روزانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نتایج

مو‌ها فورا از بین نمی‌روند، اما طی یک دوره چند روزه تا هفته‌ای می‌ریزند. ممکن است رشد مو ادامه داشته باشد. درمان‌های مکرر معمولا ضروری است، زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی به صورت چرخه‌ای اتفاق می‌افتد و درمان لیزر با فولیکول‌های مو در مرحله رشد جدید بهتر عمل می‌کند.

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آن‌ها دشوار است. در اکثر مردم لیزر مو‌های زائد ماه‌ها طول می‌کشد و ممکن است سال‌ها طول بکشد، اما لیزر مو‌های زائد از بین رفتن دائمی مو را تضمین نمی‌کند. هنگامی که مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، معمولا روشن‌تر و نازک‌تر هستند.

خطرات انجام لیزر مو‌های زائد

خطرات عوارض جانبی بسته به نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمان و پیوستگی به پیش درمان و مراقبت پس از درمان متفاوت است. شایع‌ترین عوارض ناشی از لیزر مو‌های زائد عبارتند از:

سوزش پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر مو‌های زائد دیده می‌شود. علائم و نشانه‌ها معمولا ظرف چند ساعت ناپدید می‌شوند.

تغییرات رنگدانه. ممکن است لیزر مو‌های زائد به طور موقت پوست را تیره یا روشن کند. روشن شدن پوست در افرادی دیده می‌شود (برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟) که قبل و بعد از درمان در معرض خورشید قرار گرفته اند و یا پوست تیره‌ای دارند.

لیزر مو‌های زائد برای پلک ها، ابرو‌ها و مناطق اطراف آن توصیه نمی‌شود، زیرا احتمال آسیب شدید به چشم وجود دارد.

برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تحت درمان تا یک ماه آینده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

یک یا دو روز بعد از لیزر، منطقه تحت درمان پوست شما مانند آفتاب سوختگی می‌باشد. کمپرس سرد و مرطوب کننده ممکن است کمک کند. اگر صورت شما درمان شده باشد، روز بعد می‌توانید آرایش کنید، مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.

به ندرت لیزر مو‌های زائد موجب زخم شدن، تاول زدن و سایر تغییرات در بافت پوست می‌شود. دیگر عوارض جانبی نادر عبارتند از خاکستری شدن مو‌ها یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست تیره تر.

احتمال ایجاد تاول بسیار کم است، اما در افرادی که دارای لکه‌های تیره‌تر هستند بیشتر دیده می‌شود. سایر عوارض جانبی بالقوه تورم، قرمزی و زخم است. آلرژی دائمی (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) یا تغییرات در رنگ پوست نادر است.

هزینه‌های لیزر مو‌های زائد

هزینه‌ها متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • اندازه محل مورد درمان و زمان لازم برای درمان
  • تعداد درمان‌های مورد نیاز
  • آیا لیزر توسط پزشک انجام می‌شود یا خیر؟
  • محلی که لیزر را انجام می‌دهید

لیزر مو‌های زائد؛ انواع، عوارض و هرآنچه باید بدانید!

سوالات رایج شما درباره لیزر مو‌های زائد

۱- لیزر مو‌های زائد بر روی کدام قسمت‌های بدن بهتر اثر می‌کند؟

لیزر مو‌های زائد می‌تواند بر روی تمام بدن مورد استفاده قرار گیرد، اما در مناطق بیکینی، لب، چانه و زیر بغل موثرتر است.

۲- لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی بهتر هستند؟

اگر مو‌های تیره، ضخیم و درشت داشته باشد لیزر بهتر اثر می‌کند (ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟).

۳- کدام دارو‌ها را باید قبل از لیزر متوقف کنید؟

مانند اپیلاسیون، این درمان نیز با برخی از دارو‌ها ناسازگار است. هر گونه داروئی که حساسیت به نور داشته باشد باید حداقل یک هفته قبل از درمان متوقف شود. همچنین اکثر آنتی بیوتیک‌ها حساسیت به نور دارند، بنابراین اگر عفونت دارید، باید چند هفته طول قبل از لیزر، آنتی بیوتیک را متوقف کنید. بیماران نباید از مراقبت‌های پوستی با فعالان قوی مانند رتینوئید و اسید‌های هیدروکسیل استفاده کنند. " این ترکیبات می‌توانند باعث افزایش گردش سلول‌های پوستی، آسیب پذیر شدن پوست در برابر خورشید و تحریک در طول دوره درمان شوند. اگر مطمئن نیستید که داروی شما می‌تواند با لیزر تداخل داشته باشد، با دکتر خود مشورت کنید.

۴- چه مدت طول می‌کشد تا لیزر اثر کند؟

افراد متفاوت هستند، بنابراین تعداد جلسات هر فرد نیز متفاوت است. او توضیح می‌دهد که " لیزر مو‌های زائد زمانی اثر می‌کند که مو در سرعت رشد فعال خود قرار دارد. " قسمت‌های مختلف بدن دارای نرخ‌های رشد متفاوت هستند و بنابراین بسته به اینکه شما کدام منطقه را درمان می‌کنید ممکن است زمان درمان طولانی یا کوتاه باشد، اما اکثر مشتریان به طور متوسط ۶ تا ۸ درمان نیاز دارند.

۵- آیا واقعا نیاز به حضور در تمام جلسات دارید؟

بله دکتر لولیس هشدار می‌دهد: "یکی از بزرگترین اشتباهات مردم این است که در تمام جلسات شرکت نمی‌کنند. " "هنگامی که رشد مو‌ها کاهش می‌یابد، بیماران جلسات بعدی را شرکت نمی‌کنند. "

۶- آیا پس از لیزر امکان برگشت و رشد دوباره مو وجود دارد؟

حتی پس از لیزر، گاهی مو‌ها دوباره رشد می‌کنند. اما معمولا پس از شش تا هشت بار لیزر، کاهش قابل توجهی در رشد مو دیده می‌شود. هر گونه رشد دوباره می‌تواند با هر ۶ تا ۱۲ ماه لیزر، مدیریت شود.

۷- آیا می‌توانید به صورت دائمی از مو‌ها خلاص شوید؟

پس از آسیب رسیدن به فولیکول ها، امکان رشد مو‌های جدید وجود ندارد. با این حال، حتی الکترولیز ۱۰۰ ٪ دائمی نیست. به این ترتیب، لیزر یک بار دیگر مو را می‌سوزاند.

۸- آیا لیزر مو‌های زائد دائمی است؟

دائمی به معنای همیشه است. هنگامی که به حذف دائمی مو‌ها اشاره میکنیم، به معنی عدم رشد دوباره مو می‌باشد. به طور متوسط، لیزر مو‌های زائد ۷۰ ٪ تا ۹۰ ٪ باعث کاهش دائمی مو در مناطق تحت درمان می‌شود.

۹- جلسه لیزر مو‌های زائد چه مدت طول می‌کشد؟

زمان درمان به اندازه منطقه درمان و روش مورد استفاده بستگی دارد. ناحیه کوچکی مانند بالای لب ممکن است پنج دقیقه طول بکشد، در حالی که یک منطقه بزرگ مانند پشت یا پا‌ها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

۱۰- چندین جلسه برای لیزر مو‌های زائد مورد نیاز است؟

معمولا ۴-۶ جلسه برای لیزر مو‌های زائد مورد نیاز است. در این جلسات حدود ۸۰ درصد از مو‌های فعال از بین می‌روند. سپس هر ۴-۶ هفته، بسته به منطقه تحت درمان، باید لیزر انجام شود.

۱۱- لیزر مو‌های زائد هر چند وقت باید انجام شود؟

برای تاثیر لیزر مو‌های زائد، لیزر باید در طول مرحله فعال رشد انجام شود. انجام لیزر هر ۴-۶ هفته باعث می‌شود شانس درمان فولیکول‌های مو در منطقه در طول مرحله فعال بیشتر شود.

۱۲- آیا لیزر مو‌های زائد درد دارد؟

اکثر بیماران درد لیزر را مانند درد سوزن توصیف می‌کنند. به عنوان مثال، لیزر مو‌های زائد در ناحیه پشت و صورت درد بیشتری دارد و منطقه زیر بغل نیز منطقه حساسی است.

۱۳- آیا لازم است قبل از لیزر مو‌های زائد، بدن را اصلاح کنید؟

اگر سریع عصبانی می‌شوید، باید ۲۴ ساعت قبل از جلسه لیزر از مصرف کافئین اجتناب کنید. روز قبل از درمان باید منطقه را با یک تیغ تمیز و جدید اصلاح کنید. اصلاح باعث می‌شود لیزر بتواند فولیکول‌ها را پیدا کند.

۱۴- آیا لیزر مو‌های زائد عوارض دارد؟

برخی مو‌ها به لیزر مقاوم هستند یا دوباره پس از درمان رشد می‌کنند - هرچند مو‌های جدید ممکن است ظریف‌تر و روشن‌تر باشند. عوارض جانبی رایج لیزر عبارتند از: التهاب پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر امکان پذیر است.

۱۵- نتایج لیزر مو‌های زائد از چه زمانی دیده می‌شود؟

اکثر بیماران به چهار تا هفت جلسه درمان نیاز دارند که بین جلسات باید سه تا شش هفته فاصله باشد تا تمام فولیکول‌های مو در منطقه مورد هدف قرار گیرند. با توجه به اندازه منطقه درمان، نتایج طی چند ماه دیده می‌شوند.

۱۶- آیا امکان سرطان پوست پس از لیزر مو‌های زائد وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ تحقیقی ایجاد سرطان در اثر لیزر را نشان نداده است. اما برخی از خطرات مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ در منطقه تحت درمان وجود دارد (آیا سرطان پوست درمان دارد؟).

۱۷- بعد از لیزر مو‌های زائد چه قدر زمان نیاز دارید تا بتوانید اصلاح کنید؟

پس از لیزر، باید ۱۰ روز صبر کنید سپس اصلاح کنید.

۱۸- آیا لیزر مو‌های زائد صدمه‌ای ایجاد می‌کند؟

لیزر مو‌های زائد به اندازه اپیلاسیون آسیب نمی‌زند و سریعتر عمل می‌کند.

۱۹- آیا لیزر مو‌های زائد باعث ناباروری می‌شود؟

لیزر مو‌های زائد در منطقه بیکینی باعث ناباروری نمی‌شود. " لیزر مورد استفاده کمتر از یک میلیمتر به داخل پوست نفوذ می‌کند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان‌ها وجود ندارد، اما حتی اگر به تخمدان‌ها برسند (البته هرگز به هیچ وجه نمی‌رسند) هیچ آسیبی به تخمدان وارد نمی‌شود.

۲۰- آیا لیزر مو‌های زائد باعث سفید شدن مو میشود؟

اگر خیلی بدشانس باشید بله لیزر ممکنه باعث از بین رفتن رنگدانه‌های مو شود و مو‌های زائد را سفید کند.

 

منبع : وب سایت اوما

برچسب ها: موهای زائد، لیزر، موهای زائد صورت، اپلاسیون، اصلاح موهای زائد، وکس تعداد بازديد: 428 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز