Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:00

29
فروردین
توصیه‌های کاربردی در کاشت مو

توصیه‌های کاربردی در کاشت مو

امروزه کاشت مو به یک روش درمانی متداول در بین مردم تبدیل شده است و پیشرفت‌های علمی پزشکی شیوه‌های نوینی را در درمان افرادی که از نداشتن مو رنج می‌برند فراهم کرده است.

دکتر امیرهوشنگ احسانی - متخصص پوست و مو زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : امروزه کاشت مو به یک روش درمانی متداول در بین مردم تبدیل شده است و پیشرفت‌های  علمی پزشکی  شیوه‌های نوینی را در درمان افرادی که از نداشتن مو رنج می‌برند فراهم کرده است. در این مقاله به برخی توصیه‌های مهم در فرایند کاشت مو و مراقبت‌های پس از آن می‌پردازیم.

 

بیشتربخوانید:

پس از کاشت مو چه کنیم؟!

 

  ملاحظات قبل از کاشت مو

 10روی قبل از عمل از مصرف آسپیرین، مسکن‌های پروفن، ایبوپروفن، ژلوفن، مفامیک اسید، ایندومتاسین، دیکلوفناک و ترکیبات آنتی‌هیستامین خودداری نمایید.  در صورت وجود هرگونه سابقه بیماری‌های داخلی – قلبی از قبیل دیابت – فشارخون بالا، تشنج و... به پزشک خود اطلاع دهید.  در صورت وجود هرگونه سابقه حساسیت داروئی به پزشک معالج خود اطلاع دهید.  در صورت ابتلاء‌ به بیماریهای عفونی مانند هپاتیت، ایدز و... به پزشک معالج خود اطلاع دهید.  در صورت ابتلاء‌ به بیماری‌های خون و اختلالات انعقادی مانند لوسمی، تالاسمی، هموفیلی و... به پزشک معالج خود اطلاع بدهید.  روز قبل از عمل حمام کنید و سر، موهای خود را کاملا با شامپوی ملایم شستشو دهید.  نیاز به کوتاه کردن موهای سر نیست. این کار در اتاق عمل و با نظر پزشک معالج انجام خواهد شد.  در صورت استفاده از ماینوکسیدیل بهتر است یک هفته قبل از عمل آن را قطع نمایید.  چنانچه اغلب موهای سر سفید است رنگ کردن آن کمک کننده است.  روز عمل یک پیراهن مردانه دکمه‌دار بپوشید.  بعد از عمل از رانندگی خودداری کنید. بنابراین برای بازگشت به منزل لطفا برنامه‌ریزی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

کاشت مو در افراد میانسال و مسن

 

 

 مراقبت‌های بعد از کاشت مو

 روز بعد از عمل به منظور برداشتن پانسمان و کنترل بعد از عمل به کلینیک مراجعه نمایید.  پانسمان و بانداژ سر را از 48 ساعت بعد باز کنید. برای این کار از آب ولرم که با کاسه و به آرامی روی سر ریخته می‌شود استفاده نمایید. موها را به آرامی و با مخلوط شامپو بچه و بتادین شستشو دهید. مخلوط بتادین و شامپو بچه را به مدت چند دقیقه روی سر بگذارید و بعد به آرامی روی سر بریزید.  تاکید می‌شود با حرکت ماساژ و چرخشی سر را نشوئید و به مدت دو هفته زیر دوش مستقیم نروید. از شستن سر با آب سرد و گرم پرهیز نمائید.  به مدت 5 روز دو مرتبه (صبح و بعدازظهر) سر خود را با محلول رقیق شده آب اکسیژنه شستشو دهید (100 سی‌سی اکسیژنه 3 درصد + 300 سی سی سرم نمکی قابل شستشو)

 داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج را طبق دستور مصرف کنید.  از سشوار با حرارت بالا و سرعت زیاد استفاده نکنید.  طی 72 ساعت اول بعد از عمل استراحت نمائید. وضعیت نیمه نشسته با زاویه 45 درجه بهتر است.  از روز اول بعد از عمل فعالیت سبک و راه رفتن توصیه می‌شود.  دردهای معمول پس از عمل با مصرف مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن کنترل می‌شود.  طی روز دوم تا سوم بعد از عمل ممکن است پلک‌ها و پیشانی دچار تورم شوند. این تورم ناشی از تزریق ماده بی‌حسی به پوست سر است معمولا تا یک هفته بعد برطرف می‌شود برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس سرد روی این نواحی استفاده کنید.  بعد از برداشتن پانسمان جهت محافظت سر می‌توانید از کلاه تمیز استفاده نمایید.  تا زمانی که پلک‌ها متورم هستند از رانندگی و کار با ابزار و دستگاه‌هایی که به دقت و احتیاط نیاز دارند خودداری نمایید.  طی دو هفته بعد از عمل سیگار نکشید.  طی دو هفته اول از فعالیت‌های شدید ورزش‌های سنگین مخصوصا ورزش‌های رزمی پرهیز کنید.  طی سه هفته اول از آفتاب و حرارت بالا اجتناب کنید.  طی دو هفته اول از خم و راست کردن زیاد سر و کردن جابجا کردن، هل دادن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 

بیشتربخوانید:

حقایقی درباره جراحی کاشت مو

  بخیه‌های پشت سر 10 تا 14 روز بعد از عمل کشیده شود.  دلمه‌های کوچک اطراف موهای کاشته شده طی 10 روز اول بعد از عمل می‌ریزند. تعداد کمی از موهای کاشته شده نیز هم‌زمان دچار ریزش می‌شوند. ولی ریشه‌های آنها در پوست سر حفظ شده و رشد خواهند کرد.

 بعد از 15 روز از ماینوکسیدیل 5 درصد روزانه دوبار و به مدت حداقل 6 تا 15 ماه استفاده نمایید.  در صورت التهاب پوست سر مصرف ماینوکسیدیل را چند روز قطع کرده و سپس ماینوکسیدیل 2 درصد استفاده نمایید. در صورت ادامه التهاب پوست دارو را قطع و به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

 موهای کاشته شده بعد از 90 تا 120 روز رشد خواهد کرد.  نتیجه نهائی کاشت مو یک سال بعد مشخص خواهد شد.  جهت محافظت بیشتر 6 تا 8 هفته بعد از عمل از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.

 

برچسب ها: کاشت مو، کاشت ابرو، دکتر امیرهوشنگ احسانی، انواع کاشت مو تعداد بازديد: 302 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز