Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:31

8
مرداد
هر آنچه درباره تزریق به بینی باید بدانید

هر آنچه درباره تزریق به بینی باید بدانید

روش اصلاح فرم بینی از طریق تزریق به بینی مناسب کسانی است که روی بینی خود برآمدگی‌هایی دارند و به دنبال راهی ساده و کم دردسر برای از بین بردن این برآمدگی‌ها یا کمتر دیده شدن آن‌ها هستند.

برترین‌ها: تزریق به بینی یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راهکار‌ها برای اصلاح و بهبود فرم بینی بدون جراحی و دوران نقاهت بعد از عمل به حساب می‌آید. بسیاری تزریق به بینی را با نام‌های «جراحی بینی ۱۵ دقیقه‌ای» و یا «بدون جراحی» نیز می‌شناسند. در این روش تزریق فیلر به دماغ موجب اصلاح و بهبود فرم آن شده و تا ۶ ماه دوام دارد.

رینوپلاستی

 

روش اصلاح فرم بینی از طریق تزریق به بینی مناسب کسانی است که روی بینی خود برآمدگی‌هایی دارند و به دنبال راهی ساده و کم دردسر برای از بین بردن این برآمدگی‌ها یا کمتر دیده شدن آن‌ها هستند. تزریق به بینی به دلیل سادگی و نداشتن دوره نقاهت بهترین راهکار برای کسانی است که قصد انجام جراحی بینی را دارند، اما آمادگی انجام آن را نداشته و یا نگران ریسک‌های بعد از انجام جراحی هستند.

 

بیشتر بخوانید:

تزریق ژل لب چقدر ماندگاری دارد؟

 

تزریق به بینی و هر آنچه باید بدانید

طبیعتا اصلاح فرم بینی از طریق تزریق فیلر به مراتب ساده‌تر از رفتن زیر تیغ جراحی می‌باشد، اما فراموش نکنید هیچ روش درمانی بدون ریسک نیست. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات کافی در ارتباط با تزریق به بینی، مزایا و معایب آن، هزینه آن و مراقبت‌های لازم پس از انجام آن را با شما در میان بگذاریم.

 

تزریق به بینی چگونه انجام می‌شود؟

در روش تزریق به بینی، ماده‌ای ژل مانند، که معمولا از هیالورونیک اسید ساخته می‌شود، به قسمت‌هایی از بینی شما که میخواهید هموارتر شده و یا حجم بگیرد، تزریق می‌شود. گاهی اوقات از بوتاکس نیز برای تزریق استفاده می‌شود. فیلر تزریق شده به بینی شما به لایه‌های زیرین پوست شما نفوذ کرده و باعث تغییر فرم آن می‌شود. این تغییر فرم بسته به نوع پوست شما، ناحیه تزریقی و فیلر استفاده شده می‌تواند از ۴ ماه تا ۳ سال ماندگاری داشته باشد.

این جراحی به صورت سرپایی انجام شده و با هیچگونه دردی همراه نیست. پیش از تزریق به بینی پزشکتان بینی شما را کاملا بی حس می‌کند تا دردی ناشی از فرو رفتن سرنگ احساس نکنید. پس از اینکه بینی شما به طور کامل بی حس شد، پزشک فیلر را به اطراف بینی و روی بینی‌تان تزریق می‌کند.

تمام مراحل گفته شده بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه انجام می‌شود. تزریق به بینی می‌تواند با حجم‌دهی به قسمت‌های مختلف بینی از جمله روی آن، نوک آن و کناره‌های آن، منجر به اصلاح و بهبود فرم و ظاهر بینی شما شود.

 

بیشتر بخوانید:

سایه روشن‌های تزریق ژل

 

تزریق به بینی مناسب چه کسانی است؟

از آن‌جایی که تزریق بینی بسیار ساده و سریع انجام می‌شود و همچنین دوران نقاهت نیز ندارد، می‌تواند برای تمام افراد مناسب باشد. اما پیش از اقدام به تزریق به بینی این سوال را از خودتان بپرسید که دقیقا چه انتظاری از آن دارید.
به طور کلی تزریق به بینی برای اهداف زیر به کار گرفته می‌شود:

  • هموار کردن فرورفتگی‌های روی بینی

لیفت نوک بینی

حجم‌دهی به بینی

برجسته‌سازی نوک بینی

البته اگر بینی شما قوز ملایمی داشته باشد نیز تزریق به بینی می‌تواند باعث پنهان شدن آن شده و بینی شما را هموارتر نشان دهد. اگر می‌خواهید بینی‌تان کوچکتر شود و یا فرورفتگی عمیق بیابد، تزریق به بینی راهکار خوبی برای شما نیست.

تزریق به بینی و هر آنچه باید بدانید

عوارض بعد از انجام تزریق به بینی

بسیاری از افرادی که تزریق به بینی انجام داده‌اند فقط ۱ تا دو روز بعد از انجام آن مقدار کمی التهاب و قرمزی در اطراف ناحیه تزریق شده خود دارند. برخی از دیگر عوارض تزریق به بینی می‌توانند به شرح زیر باشند:

  • کبودی در ناحیه تزریق به بینی

ورم در ناحیه تزریق بینی

حرکت فیلر به قسمت‌های دیگر صورت از جمله زیر چشم‌ها

حالت تهوع

 

بیشتر بخوانید:

هرآنچه که درباره تزریق ژل لب باید بدانید!

 

 

به طور کلی تزریق به بینی به لحاظ نزدیک بودن بینی به چشم‌ها و داشتن رگ‌های خونی، کمی حساس‌تر از تزریق به سایر قسمت‌های صورت و یا بدن است. به همین خاطر بهتر است انجام تزریق فقط نزد پزشک متخصص در این زمینه انجام پذیرد تا عوارض پس از انجام تزریق به بینی تا حد امکان به حداقل برسد.

طی مطالعات و تحقیقاتی که در زمینه تزریق به بینی انجام شد، عوارض بعد از انجام تزریق به بینی توسط فرد نامتخصص می‌تواندد به مراتب بیشتر از عوارض گفته شده باشند. عوارضی خطرناک مانند:

بافت مردگی

آسیب به رگ‌‎‌های خونی

از دست دادن بینایی

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ بین ۱۵۰ نفر از کسانی که تزریق به بینی انجام داده بودند در کشور آمریکا گردآوری شد، تنها ۱.۸۲ درصد از آن‌ها آسیب‌های شدید دیده بودند. پس این روش روشی نسبتا ایمن به حساب می‌آید و می‌توانید با انتخاب یک پزشک متخصص بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

مزایای اصلاح فرم بینی با تزریق به بینی

تزریق به بینی بدون هرگونه بیهوشی

بهبود سریع

بازگشت به کار و فعالیت روزانه پس از نهایتا یک روز

نتیجه کار دائمی نیست و می‌توانید پس از گذشت مدتی آن را مجددا تغییر دهید.

هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به جراحی بینی به روش سنتی

تزریق به بینی و هر آنچه باید بدانید

معایب اصلاح فرم بینی با تزریق به بینی

اگر به دنبال راهی برای اصلاح فرم بسیار برجسته‌ی بینی خود هستید این راه مناسب نیست.

عوارض بعد از انجام تزریق به بینی. مانند تورم و التهاب

تزریق به یک نقطه‌ی اشتباه در اطراف چشم می‌تواند موجب از دست دادن بینایی شود.

این روش، روشی نسبتا جدید به حساب می‌آید و هنوز مطالعاتی در ارتباط با عوارض بلند مدت آن شکل نگرفته است.

هزینه‌های تزریق به بینی نمی‌توانند تحت پوشش بیمه باشند.

 

بیشتر بخوانید:

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

کوچک کردن بینی با تزریق ژل ممکن است؟

 

 

هزینه تزریق به بینی

طبیعتا اصلاح و بهبود فرم بینی با روش تزریق به بینی هزینه بسیار کمتری نسبت به جراحی بینی سنتی خواهد داشت. هزینه تزریق به بینی به عواملی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

نوع فیلر تزریقی

پزشک متخصص شما

مکان مطب پزشک متخصص

تعداد نقاطی که قصد تزریق به آن‌ها را دارید

میزان تزریق فیلر

قسمت تزریق شده

هزینه تزریق فیلر یا ژل به بینی حداقل یک میلیون تومان خواهد بود و به نسبت عوامل گفته شده می‌تواند بیشتر باشد. استفاده از فیلر‌های نامناسب، انتخاب پزشک نامتخصص می‌تواند هزینه‌های کمتری نیز داشته باشد که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از افزایش هزینه تزریق به بینی فیلر‌های ارزان قیمت را انتخلب می‌کنند که این فیلر‌ها علاوه بر اینکه ماندگاری بسیار کمتری دارند، می‌توانند صدمات جبران ناپذیری نیز به پوست و صورت وارد کنند.

تزریق به بینی و هر آنچه باید بدانید

نکته مهم دیگر انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه است. کسی که در زمینه تزریق به بینی تجربه داشته باشد می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه و مورد انتظارتان رسانده و ریسک‌های تزریق به بینی را به حداقل برساند. پس هرگز برای کاهش هزینه‌ها به سراغ افراد نامتخصص در این زمینه نروید.

برچسب ها: عمل زیبایی، تزریق فیلر، تزریق ژل، رینوپلاستی، تزریق به بینی، فرم دهی به بینی، تزریق ژل به بینی تعداد بازديد: 361 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز