Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:40

23
مهر
لیفتینگ با نخ و جوانسازی پوست

لیفتینگ با نخ و جوانسازی پوست

لیفتینگ با نخ روشی بسیار کم تهاجم است که به پزشک شما اجازه می‌دهد با هنری ویژه، پوستتان را فقط در 30 دقیقه بالا بکشد. این تکنولوژِی خارق‌العاده اما واقعی بوده و پنجره‌ای تازه را در علم زیبایی رو به شما باز نموده است.

دکتر عباس خیرخواه؛ جراح و متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر

 

لیفتینگ با نخ روشی بسیار کم تهاجم است که به پزشک شما اجازه می‌دهد با هنری ویژه، پوستتان را فقط در 30 دقیقه بالا بکشد.

این تکنولوژِی خارق‌العاده اما واقعی بوده و پنجره‌ای تازه را در علم زیبایی رو به شما باز نموده است.

این تکنیک هیچ گونه اسکاری بر جای نگذاشته و به شکلی موفقیت آمیز در تمام نواحی صورت و گردن قابل استفاده بوده و ظاهری جوانتر به فرد می‌دهد مدت زمان بهبود ناچیز بوده و بیمار سریعاً به زندگی اجتماعی خود باز می‌گردد.

لیفتینگ با نخ مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته بسیاری ازافراد دوست دارند که لیفتینگ در ناحیه صورت خود انجام دهند تا جوانتر شوند.

شاید برخی به علت زمان طولانی جهت بهبود پس از انجام عمل جراحی لیفتینگ استاندارد از این کار صرف نظر می‌کنند. امروزه لیفتینگ با نخ یا سوچور لیفت ابزار سودمندی است که در لیفت در محور عمودی صورت کمک کننده است.

مواردی که برای لیفتینگ با نخ باید در نظر گرفت

روند پیری پوست زمانی است که بافت زیر پوستی از دست رفته و پوست دچار افتادگی چروک و شلی می‌شود به دنبال یائسگی این امر تشدید می‌شود و کلاژن که یک پروتین ساختاری در پوست است قدرت کشسانی و جوانی پوست بر عهده آن است کاهش می‌یابد با افزایش سن کلاژن کاهش یافته چربی پوست کاهش یافته و پوست دچار پیری می‌شود.

امروزه راه حل جوانی با نمای طبیعی توسط نخ‌های سوچور لیفت ایجاد شد در گذشته تزریق فیلر و استفاده از جراحی‌های تهاجمی از جمله روش‌های جوانسازی بود.

افراد کاندید برای لیفت با نخ 

ایده آل‌ترین افراد برای اینکار افرادی هستند که نشانه‌های پیری اندکی در صورتشان ایجاد شده و نیاز به لیفتینگ مختصر دارند.

اغلب اینکار در بین زنان با مینگین سنی 35 - 45 سال دیده می‌شود.

این افراد به علت افتادگی پوست در ناحیه فک در قسمت میانی صورت یا به علت تورم زیر چشم‌ها یا ناحیه گردن اینکار را انجام می‌دهند.

افراد پیر از این روش به جای جراحی‌های سنگین استفاده می‌کنند که یک پشتیبان برای نواحی افتاده پوست خود قرار دهند تا پوست بالاتر رود.

از دیگر کاندیدهای این روش افرادی هستند که لیفتینگ صورت و گردن به روش جراحی روتین انجام دادند و اکنون دچار مختصری افتادگی پوست شدند.

بسیاری از پزشکان از این روش در کنار سایر روشهای درمانی استفاده می‌کنند که شامل لیفتینگ چانه گردن یا ابرو و غیره است.

در صورتی که تمایل به انجام این کار دارید باید از عوارض و خطرات این کار نیز آگاه باشید.

در این روش نخ‌های مخصوص وارد پوست نواحی افتاده صورت شامل ابرو –چین نازولبیال یا خط خنده –یا گردن شده و آنها را بالا می‌کشد.

به طور خلاصه سوچور لیفت جهت لیفت ابرو، لیفت قسمت میانی صورت و افتادگی نیمه پایین صورت کاربرد دارد.

پروسه عمل

ممکن است پزشک توصیه کند از نیمه شب قبل چیزی نخورید و براساس شرایط فرد ممکن است آنتی‌بیوتیک خوراکی قبل از عمل تجویز شود.

در این روش در نقاط تعیین شده‌ای جراح سوراخ‌های کوچکی ایجادکرده و سوزن نخ لیفتینگ را از این سوراخ‌ها وارد و وارد بافت می‌کند.

قسمت انتهایی نخ در نواحی بافتی گیر افتاده و به صورت قلاب شده و ناحیه را بالا می‌کشد.

در این روش از برش پوست و لوازم جراحی چون قیچی خبری نیست لذا هیچ گونه اسکاری به جا نمی‌گذارد و به لیفتینگ مرسوم صورت کمک شایانی می‌کند.

مکانیسم عملکرد سوچور لیفت

صفحه‌ای برای تقویت و محافظت از پوست و تقویت آن ایجاد می‌کند و ایجاد صفحه محافظ در زیر درم برای تقویت کلاژن سازی می‌باشد.

دو روش مرسوم برای این عمل وجود دارد:

 Counter thread liftead- تفاوت عمده دو نوع نخ در نحوه طراحی آنها است که نوع اول یک جهته بوده و در یک جهت لیفتینگ انجام می‌دهد.

Aptos Thread lift- دو جهته است.

نخ از جنس پلی پروپیلن شفاف است که سالیان سال با اهداف متفاوتی درطب کاربرد داشته است.

در طول نخ دندانه‌های کوچکی دارد که موجب گیر کردن آن در بافت شده وبه جراح کمک می‌کند تا راحت‌تر پوست افتاده را بالا بکشد و لیفت کند.

APTOS- در این نوع در تمام طول نخ دندانه‌هایی وجود دارد که در لیفتینگ گونه‌ها به بالا کشیدن بافت گونه کمک شایانی می‌کند.

این نخ‌ها در سال 2004 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأییدیه جهت لیفت قسمت میانی صورت و ابرو وگردن دریافت کرد. روش‌های گوناگونی برای این عمل وجود دارد که روش بسته از دیگر روش‌ها بهتر است و در نواحی گوناگونی پوست ثابت می‌شود تا به آخرین ناحیه مورد نظر برسد.

در روش باز جراح از لوازمی جهت آماده کردن مسیر لیفتینگ در زیر پوست استفاده کرده لذا پس از بالا کشیدن نخ نتیجه ماندگارتر خواهد بود.

برخی از جراحان از تلفیقی از دو روش برای لیفتینگ استفاده می‌کنند براساس سن و میزان افتادگی از 2-20 نخ لیفتینگ ممکن است به کار برند.

ممکن است پروسه در کلینیک سرپایی یا گاه بیمارستان انجام شود و تهاجم اندکی دارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست. گاه داروی ضد اضطراب خوراکی قبل عمل تجویز می‌شود.

زمان بهبود

جراح تمامی پروسه بعد عمل را برای شما توضیح می‌دهد و عرض 24 ساعت به فعالیت‌های عادی و روزانه بر می‌گردید 7 روز بایستی از غذاهای نرم ستفاده شود.

برای کنترل درد می‌توان از استامینوفن استفاده کرد و بدلیل احتمال ایجاد کبودی نبایستی از بروفن استفاده شود.

بهتر است سر در 24 ساعت اول بالاتر از تنه باشد تا از ایجاد ورم جلوگیری کند. از 24 ساعت پس از عمل می‌توان فعایت روزانه و نه فعالیت‌های سنگین را شروع کرد. 

فعالیت دوباره‌سازی کلاژن

زمانی که از نخ استفاده می‌شود فعالیت کلاژن سازی مجدد به شکل تدریجی رخ داده لذا نتایج طبیعی خواهد داشت.

امروزه بازسازی مثلث جوانی صورت بدون نیاز به جراحی تهاجمی از طریق حجم دهی و تحریک ساخت مجدد کلاژن با استفاده از این تکنولوژی امکان‌پذیر شده است. 

عوارض احتمالی

* یک خطر این است که ممکن است فرد هیچگونه بهبودی را رویت نکند در این حالت از روش لیفتینگ ابرو یا صورت به روش مرسوم یعنی جراحی بایستی بهره برد.

* در افراد با پوست نازک ممکن است مدت کوتاهی پس از عمل نخ‌ها از روی پوست دیده شود.

جراحان ماهر علت را تبحر ناکافی یا انتخاب نامناسب بیمار می‌دانند در صورتی که فرد بیماری طبی خاصی دارد که عروق وی نازک و شکننده است برای این روش انتخاب مناسبی نیست.

* عفونت عارضه نادری است و در صورت ایجاد با آنتی بیوتیک کنترل می‌شود بندرت ممکن است نیاز به تخلیه عفونت باشد و در نتیجه ایجاد اسکار شود.

* بندرت ممکن است نخ‌ها در پوست صورت مهاجرت کرده و چهره‌ای غیر قرینه را ایجاد کنند در صورت بریدن نخ وارد کردن نخ جدید می‌تواند کمک کننده باشد.

* ممکن است احساس بی حسی یا سوزن سوزن شدن در ناحیه لیفتینگ کنید که عرض چند هفته رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کاربرد هایفو در جوانسازی

 

برچسب ها: زیبایی، زندگی آنلاین، لیفتینگ با نخ، پروسه عمل لیفتینگ با نخ، مکانیسم عملکرد سوچور لیفت، زمان بهبود لیفتینگ با نخ، فعالیت دوباره سازی کلاژن، عوارض احتمالی لیفتینگ با نخ تعداد بازديد: 476 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز