Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:58

6
فروردین
تهیه 3 ماسک فوق‌العاده با موز

تهیه 3 ماسک فوق‌العاده با موز

موز ماده‌ای پر خاصیت است و شما می‌توانید با تهیه ماسک‌های طبیعی با آن، پوستتان را از خواص بی‌نظیرش بهره‌مند سازید. در ادامه ما طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده از چند ماسک خانگی فوق‌العاده با موز را برایتان به اشتراک گداشته‌ایم.

خواص موز برای پوست

مرطوب کننده طبیعی پوست: موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست محسوب می شود. ویتامین A موجود در موز برای درمان خشکی پوست مفید است.

 ضد آفتاب طبیعی: موز حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

 ضد چروک: موز در واقع یک ابر غذا برای پوست است زیرا سرشار از ویتامین B6 و B12 است که آن را به یک سیستم دفاعی عالی در برابر چین و چروک، خطوط و افتادگی پوست تبدیل می‌کند.

 درمان آکنه: پوست موز برای درمان آکنه و جوش تاثیرگذاری بی‌نظیری دارد.

 تهیه 3 ماسک خانگی با موز

ماسک شماره 1

مواد لازم:

- موز (1 عدد)

- زردچوبه (نصف قاشق غذاخوری)

- جوش شیرین (نصف قاشق غذاخوری)

 طرز تهیه: یک موز رسیده را له کرده و با جوش شیری و زدچوبه به میزان ذکر شده ترکیب کنید. می‌توانید برای روان شدن ماسکتان از کمی آب در این ترکیب استفاده کنید.

 نحوه استفاده: ترکیب به دسته آمده را به کمک یک براش به خوب روی پوستتان پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم و بدون مواد شوینده پوستتان را شست و شو دهید.

 • این ماسک برای درمان آکنه و لکه‌های پوستی بسیار موثر بوده و با استفاد مداوم از این ماسکشفافیت و درخشندگی را ب پوستتان هدیه کنید.

 ماسک شماره 2

مواد لازم:

- موز ( یک عدد)

- روغن نارگیل (یک قاشق غذاخوری)

 طرز تهیه: روغن نارگیل را روی اجاق پاز و یا با مایکروفر رقیق کنید. موز را له کرده و با آن مخلوط کنید. کمی صبر کنید تا دمای ترکیب پایین بیاید.

 نحوه‌ی استفاده: ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهیذ تا نیم ساعت روی پوستتان بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

 • این ماسک یک مرطوب کننده عالی محسوب می‌شود. همچنین ترکیب موز با لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، می‌توانید باکتری‌های مولد آکنه‌ را از بین ببرید.

 ماسک شماره 3

مواد لازم:

- عسل (۱ قاشق چایخوری)

- آبلیمو (۱ قاشق چایخوری)

-  موز (۱ عدد)

 طرز تهیه: یک عدد موز رسیده را با قاشق له کنید. عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.

 نحوه‌ی استفاده: قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، بهتر است پوستتان را با شوینده مناسب تمییز کنید. ماسک را به آرامی روی پوست بمالید. برای نفوذ عمیق‌تر آن در پوست می‌توانید یک لایه دیگر نیز بگذارید. اجازه دهید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

 • این ماسک صورت، برای کاهش لکه‌های تیره و جوش‌های پوستی مناسب است. وجود عسل در این ماسک، به روشن شدن پوست کمک کرده و باکتری‌های عامل جوش یا آکنه را رفع می‌کند. علاوه بر این، این ماسک، پوست را مرطوب می‌کند نه چرب. آبلیمو نیز رنگ پوست را متعادل کرده و پوست تیره را روشن می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

ماسک هایی برای از بین بردن منافذ باز پوست

با مصرف این خوراکی ها همیشه جوان بمانید

ماسک کاهو و خواص بی نظیر آن برای پوست

زیبایی و شادابی پوست با ماسک لبو

برچسب ها: درمان آکنه، ماسک خانگی، ماسک لایه بردار، ماسک موز، ماسک ضد چروک، ماسک های گیاهی، ماسک های آبرسان، از بین بدن جای جوش، فواید روغن نارگیل برای پوست تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز