Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 03:46

17
مهر
فوايد ماساژ پوست صورت

فوايد ماساژ پوست صورت

ماساژ پوست صورت، یکی از لذت بخش‌ترین کارها محسوب مي‌‌شود. اما لذت...

فوايد ماساژ پوست صورت

 

 

ماساژ پوست صورت، یکی از لذت بخش‌ترین کارها محسوب می‌‌شود. اما لذت بردن تنها فایده ماساژ نیست. ماساژ صورت اگر به‌درستی و براساس اصول صورت گیرد می‌‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند و ماهیچه‌های صورت را تقویت کند. ماساژ پوست اگر در محیطی مرطوب و به همراه روغن‌ها یا ژل‌های خاص انجام گیرد می‌‌تواند در بهبود گردش خون زیر پوست تاثیر بسیاری داشته باشد. باز شدن رگ‌های خونی و پرزهای پوست از فواید افزایش جریان خون زیر پوست هستند. افزایش گردش خون زیر پوست باعث می‌‌شود اکسیژن و مواد مغذی بهتر به پوست برسند و در نتیجه سلول‌های جدید بیشتری رشد کنند. البته افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند باید حتما پیش از انجام این‌گونه ماساژها با پرشک خود مشورت کنند.

 

ماساژ پوست و كاهش استرس

کاهش استرس یکی دیگر از فواید ماساژ پوست صورت است. استرس یکی از پدیده‌های قرن جدید است که متاسفانه آثار مخرب آن سلامت بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است. افزایش فشارخون یکی از این آثار نامطلوب است. هورمون‌هایی که بدن در شرایط استرس‌زا از خود ترشح می‌‌کند در افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون و افزایش احتمال سکته‌های قلبی و مغزی موثرند. کاهش استرس و تنش از مشکلات قلبی و عروقی تا حد زیادی جلوگیری می‌‌کند. به همین دلیل است که به افرادی که در زندگی روزمره خود متحمل استرس زیادی می‌‌شوند پیشنهاد می‌‌شود از ماساژ پوست صورت غافل نشوند. اگر این ماساژ توسط یک متخصص انجام شود، فرد می‌‌تواند آرامش خود را بازیابد و عضلات صورت خود را از تنش رها سازد. ماساژ صورت به کاهش سردرد‌های شدید، از جمله سردردهای میگرنی کمک زیادی می‌‌کند.

 

ماساژ پوست و تشدید آكنه

ماساژ برای آکنه، التهابات پوستی و خشکی پوست بسیار مفید است. آکنه مانند یک زخم برای پوست عمل می‌‌کند. به همین دلیل هم افزایش جریان خونرسانی به این قسمت به بهبود سریع‌تر آن کمک می‌‌کند. البته در برخی موارد پیشنهاد می‌‌شود بیمارانی که پوست‌شان مبتلا به آکنه است از ماساژ پوست پرهیز کنند، زیرا ممکن است ماساژ باعث تحریک جوش‌ها شود. البته این نگرانی به جاست اما عمدتاً مربوط به روش‌های سنتی ماساژ است. با روش‌ها و متدهای جدید که سبک‌تر از روش‌های پیشین هستند و باعث بهبود اکسیژن رسانی به پوست می‌‌شوند، احتمال تحریک آکنه کاهش می‌‌یابد. البته توجه داشته باشید که افرادی که مبتلا به آکنه یا سایر التهابات پوستی هستند نباید پوست صورت خود را به پیش از 10 دقیقه ماساژ دهند.

 

 مراكز ماساژ درمانی

برای ماساژ پوست صورت تکنیک‌ها و حرکات گوناگونی وجود دارد. معمولا این روش‌ها بر نقاط حساس صورت تاکید دارند. استاندارد زمانی ماساژ صورت از 40 - 20 دقیقه است و ممکن است ماساژ صورت شامل قسمت‌هایی از گردن نیز بشود. می‌‌توان ماساژ را در حالت نشسته یا دراز کشیده انجام داد. برخی مراکز ماساژ درمانی از سنگ‌های خاص هنگام ماساژ استفاده می‌‌کنند اما اکثراً از کرم‌ها، روغن‌ها و ژل‌ها استفاده می‌‌کنند. ماساژ صورت بسیار آرام و لذت‌بخش است و بسیاری از افراد هنگام ماساژ یا پس از آن خوبشان می‌‌برد. با وجود همه فوایدی که برای ماساژ ذکر شد، انجام این کار نه تنها برای همه افراد مفید نیست، بلکه ممکن است برای برخی مضر و خطرناک نیز باشد. از جمله این افراد کسانی هستند که دچار مشکلات حاد پوستی هستند و کسانی که افزایش گردش خون برای آنها خطرناک است. پیش از انجام این ماساژ صورت باید کاملا از مواد آرایش پاک شود تا فرد دچار التهابات پوستی نشود. کرم و روغن برای افرادی که حساسیت پوستی دارند نباید استفاده شود. همچنین به دلیل فشاری که ممکن است به پوست صورت وارد شود، در اکثر موارد ماساژ پوست صورت نباید بیش از 30 دقیقه طول بکشد.

 

مبارزه با چروک‌های پوست

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که در سالن‌های زیبایی توسط متخصص خدمات ماساژ صورت دریافت کرده‌اید. ماساژ حس خوبی دارد. اما علاوه بر این حس خوب، ماساژ صحیح می‌‌تواند برای سلامت پوست نیز بسیار مفید باشد. البته ماساژ پوست صورت کاری است که شما در خانه نیز می‌‌توانید انجام دهید. با افزایش سن، پوست سفتی و شادابی خود را از دست می‌‌دهد. ماساژ روند پیری پوست را کند نمی‌‌کند اما می‌‌تواند جریان خون را افزایش دهد و در نتیجه به سلامت بیشتر پوست و ماهیچه‌ها کمک کند. همچنین می‌‌تواند به از بین رفتن مواد مضر و آلاینده که بر روی پوست ما وجود دارند کمک زیادی کند. تقویت عضلات صورت و سفت نگه داشتن آنها از دیگر آثار مثبت ماساژ صورت است. حال برای بهره‌گیری از فواید این کار مفید، پیشنهاد می‌‌شود روزانه 5 دقیقه را پس از استفاده از مرطوب کننده روزانه، به ماساژ دادن پوست خود اختصاص دهید. چند بار اول شاید لازم باشد چشمان خود را باز نگهدارید و مدام به دستور‌العمل نگاه کنید اما پس از چند بار انجام این حرکات می‌‌توانید با چشمان بسته نیز صورت خود را ماساژ دهید.

1 – چشمان خود را ببندید. انگشت چهارم هر دو دست خود (انگشت حلقه ازدواج) را بر قسمت بالای تاج ابروی خود، نزدیک به وسط پیشانی، قرار دهید. حال با تکان‌هایی آرام و دایره‌وار انگشتان خود را به سمت چشمان خود و سپس به از اطراف صورت به سمت چانه‌ها ببرید.

2 – انگشتان اشاره خود را بر روی گونه‌ها قرار دهید. به آرامی‌‌انگشتان را با ضربات ریز به سمت بیرون گونه‌ها بکشید. مراقب باشید که پوست‌تان کشیده نشود. باید با ضربات آهسته و کوچک این کار را انجام دهید. حال انگشتان خود را بردارید و کمی ‌‌آنطرف‌تر به نزدیک گوش‌هایتان قرار دهید و همین حرکت را دوباره تکرار کنید. با فشار خیلی کم این حرکت را بر سر تا سر گونه‌های خود انجام دهید.

3 – انگشتان شست خود را بر روی پره‌های بینی قرار دهید و باقی انگشتان را بر روی پیشانی خود بگذارید. حال انگشتان شست را به سمت گوش‌هایتان بکشید. این حرکت را سه بار انجام دهید ولی هر بار انگشت شست را بیشتر به سمت بینی خود قرار دهید. هنگام کشیدن پوست مراقب باشید پوست اطراف چشمان‌تان کشیده نشود.

4 – تمام انگشتان خود را بر روی گونه‌هایتان قرار دهید و انگشتان شست را نیز بر زیر چانه‌هایتان بگذارید. با حرکات چرخشی و آرام، در حالی‌که انگشتان شست از جای خود تکان نمی‌‌خورند، چهار انگشت خود را به سمت پایین بکشید. این حرکت را سه بار تکرار کنید، اما هر بار پیش از شروع حرکت چهار انگشت خود را بیشتر به گوش‌هایتان نزدیک کنید.

5 – با پشت دستان خود به آرامی ‌‌بر زیر چانه خود ضربات ریزی بزنید. این حرکت را چندین بار انجام دهید.

6 – با نوک انگشتان خود ضربات آرام و ریزی بر کل صورت خود وارد کنید. با اینکار، درخشندگی پوست شما افزایش می‌‌یابد. سعی کنید حرکات‌تان آرام، سریع و جهشی باشد. گونه‌ها، بینی و پیشانی بهترین قسمت‌ها برای این ضربات هستند. می‌‌توانید در صورت تمایل این ضربات را به گوش‌های خود نیز وارد کنید.

7 – در نهایت کار خود را با کشیدن پوست گردن از سینه‌ها به سمت چانه به اتمام برسانید. برای این حرکت، هر دو دست باید به شکلی مداوم و آرام پوست گردن را به سمت چانه‌ها بکشند.

 

ماساژ برای رفع خستگی صورت

خستگی و ناآرامی‌‌عضلات صورت عوارض گوناگونی از جمله سردرد و چشم درد را با خود به همراه دارد و می‌‌تواند شما را پیرتر از سن‌تان نشان دهد. این حرکات به آرامش هر چه بیشتر عضلات صورت شما کمک می‌‌کند و در عین حال باعث نرم و جوان‌تر شدن پوست شما می‌‌شود. هنگامی‌که شما دچار استرس هستید، ماساژ دادن پوست به آرامش اعصاب شما کمک بسیاری می‌‌کند.

1 – صورت خود را با کف دستانتان بپوشانید به گونه‌ای که انگشتان‌تان کنار یکدیگر قرار بگیرند. حال به آرامی ‌‌دستان‌تان را به صورت‌تان فشار دهید و سه ثانیه صبر کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید. حال دستان خود را به همانگونه که بود کم بالاتر قرار دهید. با استفاده از کف هر دو دست، پوست پیشانی خود را با ملایمت از وسط به سمت بیرون بکشید. این کار را نیز سه بار انجام دهید.

2 – در حالی‌که انگشت‌های‌تان هنوز به هم چسبیده‌اند، دستا‌ن‌تان را بر روی گونه‌ها قرار دهید و به آرامی‌‌دو دست خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. هنگام انجام این حرکت، پوست شما نباید کشیده شود. به مرور متوجه گرم شدن پوست خود خواهید شد. علت این حرارت افزایش جریان خون در زیر پوست شماست.

3 – هر دو انگشت اشاره خود را بر روی ابروهای خود قرار دهید به گونه‌ای که نوک انگشتان رو به هم باشند. چشمان خود را باز نگهدارید و به روبرو نگاه کنید. حال به آرامی ‌‌ابروهای خود را به سمت بالا بکشید و نگهدارید. چشمان خود را ببندید. در حالیکه هنوز ابروهای خود را بالا نگهداشته اید، چشمان‌تان را محکم ببندید. دو ثانیه به همین وضعیت باشید و سپس چشمان‌تان را باز کنید.

4 – کار خود را با ماساژ پیشانی به اتمام برسانید. کف دستان خود را بر روی پیشانی قرار دهید و به آرامی از ابروها به سمت موها بکشید. برای این کار از هر دو دست به نوبت استفاده کنید به گونه‌ای که بین حرکات وقفه‌ای ایجاد نشود. برای انجام این حرکات می‌‌توانید چشمان خود را باز یا بسته نگهدارید. تعداد دفعات این حرکت نیز بستگی به خود شما دارد و محدودیتی وجود ندارد.

برچسب ها: ماساژ پوست، زندگی آنلاین، ماساژ پوست صورت، چروک‌های پوست تعداد بازديد: 769 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز