Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:14

13
مرداد
غذا؛ داروی معجزه‌گر در بیماری تبخال

غذا؛ داروی معجزه‌گر در بیماری تبخال

آيا از تبخال‌هاي چهره (روي لب، گونه يا چانه)، مخاط دهان، زونا (التهاب دردناك...

غذا؛ داروی معجزه‌گر در بیماری تبخال

 

 

آیا از تبخال‌های چهره (روی لب، گونه یا چانه)، مخاط دهان، زونا (التهاب دردناك اعصاب حسی) و یا بالاخره از عفونت‌های متاثر از ازدیاد گویچه‌های سفید یك هسته‌ای در خون كه به ان بیماری آشتین - بار می‌گویند رنج می‌برید؟

اگر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید بد نیست بدانید فقط در امریكا 30 میلیون نفر از این بیماری در عذاب هستند و مهمتر این كه بدانیم با خوردن چه نوع غذاهایی ممكن است از پیشرفت آن كاسته و تبخال را تحت كنترل در آوریم.

بنابر پیشنهاد ریچارد گریفیت، استاد اسبق دانشكده ایندیانا و متخصص بیماری‌های عفونی با توجه به این كه در بدن 90 درصد از ما ویروس تبخال به صورت غیر فعال ساكن می‌باشد لازم است بدانیم كه چه بخوریم تا از فعال شدن آنها جلوگیری شود و به صورت نشانه‌های تبخال تظاهر ننمایند.

كنترل تبخال

در تحقیقات دهه 1950 روشن شده است كه دو نوع اسیدآمینه می توانند به صورت متضاد بر روی ویروس تبخال فعالیت نمایند. اسید آمینه "آرژنین" (كه از منابع غنی آن می‌توان به شكلات، مغزها و ژلاتین اشاره نمود)، باعث رشد و فعال شدن ویروس شناخته شده، این در حالی است كه اسید آمینه "لیزین" بر عكس عمل كرده و باعث خنثی شدن فعالیت ویروس می‌گردد. بنابر نظر دكتر گریفیت، بایستی همواره بین این دو اسید آمینه موازنه بر قرار گردد، زیرا افزایش دریافت آرژنین، به سادگی می‌تواند سبب بروز بیماری تبخال شود. در واقع حفظ "موازنه قدرت" در این جریان باید مورد توجه باشد. منابع مهم و غنی اسید آمینه لیزین عبارتند از: شیر، گوشت، (شامل گوشت گاو و گوسفند) و دانه سویا. از آنجایی كه معمولا به خوراك دام لیزین افزوده می‌شود، بنابراین گوشت دارای مقادیری "لیزین" خواهد بود. دكتر گریفیت در پایان بر این باور است كه بیماران تبخال را كسانی تشكیل می‌دهند كه اكثرا به نوشیدن شیر تمایلی نشان نمی‌دهند و حتی نوزادان وقتی از شیر گرفته شوند ممكن است در معرض تهدید این بیماری باشند.

غذاهای زمینه‌ساز تبخال (كه باید از مصرف آنها پرهیز نمود):

1- بادام

2- فندق

3- گردو

3- بادام زمینی

4- شكلات

5- ژلاتین

مصرف مواد غذایی زیر را كاهش دهید (اگر عادت به خوردن زیاد آنها دارید):

1- نارگیل

2- ذرت

3- جو

4- گندم (شامل سبوس، جوانه، خمیر)

5- كلم دلمه

 

تعداد بازديد: 540 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز