Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 21:44

20
بهمن
اصول، كاربرد و مبانی انتخاب (2)

اصول، كاربرد و مبانی انتخاب (2)

‌‌ برای صورت‌های مثلثی‌شكل، عینك‌هایی كه گوشه‌های بالایی آن رو به بالاست و یا به عبارتی گربه‌ای است، مناسب‌تر است.

 

رنگ عینك مناسب چهره شما

علاوه بر حالت صورت، معیارهای دیگری از قبیل شخصیت، شیوه زندگی و رنگ صورت و مو نیز در انتخاب عینك اهمیت دارد. اگر صورت و پوست روشنی دارید، بهتر است از رنگ‌های تند استفاده كنید؛ مثلاً آبی، مشكی، قرمز، قهوه‌ای ...

اگر صورت شما چندان سفید نیست و گندمگون یا تیره هستید، می‌توانید از رنگ‌هایی مثل مشكی و خاكستری استفاده كنید. فرم عینك باید به خطر ابرو نزدیك باش دو مردمك چشم در مركز فرم  عینك قرار بگیرد.

عینك مناسب چهره شما

ابتدا باید به فرم صورت خود توجه كنید. برای این منظور جلوی آیینه بایستید، موهایتان را كنار بزنید و به چهره خود دقت كنید تا متوجه شكل صورت خود شوید. شكل‌های اصلی شامل، مستطیل، بیضی، مربع، لوزی، گرد و مثلث هستند.

‌ در صورت‌هایی كه شكل بیضی یا تخم مرغی دارند،‌ قسمت بالایی صورت با قسمت پایینی در تعادل است. به این نوع چهره‌ها هر عینك با هر فرمی می‌آید.

‌‌ اگر صورت شما مربع‌شكل است، فرم‌های چشم گربه‌ای یا بیضی شكل انتخاب كنید تا در چهره‌تان تعادل ایجاد شود.

‌‌ برای صورت‌های مستطیلی (كشیده) فرم‌های بیضی‌شكل بهتر است تا پهنای صورت برجسته‌تر شود و چهره پهن‌تر و كوتاه‌تر به نظر آید.

‌‌ برای صورت‌های مثلثی‌شكل، عینك‌هایی كه گوشه‌های بالایی آن رو به بالاست و یا به عبارتی گربه‌ای است، مناسب‌تر است.

‌‌ صورت‌های گرد بهتر است از فرم‌های مستطیلی و گوشه‌دار انتخاب كنند تا صورتشان كشیده‌تر نشان دهد.

‌‌ صورت‌هایی كه شبیه قلب هستند، یعنی قسمت پیشانی پهن‌تر است و در قسمت چانه كوچك‌تر می‌شوند، باید از فرم‌های پهن، یعنی فرم‌هایی كه قسمت پایینی‌شان پهن‌تر از قسمت بالایی‌شان است، استفاده كنند.

‌ چهره‌هایی كه پیشانی باریك دارند ولی شقیقه‌ها پهن هستند و چانه‌ای زاویه‌دار دارند، بهتر است از فرم‌های كوچك‌تر با حالت افقی‌تر استفاده كنند.

‌‌ اگر ریش دارید، از عینك‌هایی كه فرم‌های كوچك‌تر دارند استفاده كنید؛ زیرا عینك‌های بزرگ همراه با ریش، چهره شما را زیر یك ماسك پنهان خواهد كرد.

‌‌ اگر سر كوچكی دارید، به سراغ عینك‌های درشت و پهن نروید.

‌‌ به‌طور كلی از انتخاب عینك‌هایی كه خیلی شبیه فُرم و حالت چهره‌تان هستند، خودداری كنید؛ مثلاً اگر صورت گردی دارید، عینك گرد نخرید. حالت عینك‌تان باید با حالت چهره‌تان فرق داشته باشد.

انتخاب عینك آفتابی مناسب برای كودكان

هنگام انتخاب عینك‌های طبی، بسته به نوع نزدیك‌بینی یا دوربینی، عینك مورد نظرتان را خریداری می‌كنید؛ ولی هنگام خرید عینك آفتابی برای كودكان باید  از انواع بسیار راحت آن شروع كنید. از آنجائی كه ممكن است كودكان بیشتر از بزرگسالان در معرض نور خورشید قرار بگیرند، حتماً احتیاج به عینك‌های آفتابی دارند. هرچه فرد جوان‌تر باشد، UV بیشتر به چشم او صدمه خواهد زد؛ زیرا قرینه و عدسی هنوز بسیار شفاف است.

در افراد پیر و سنین بالا، مقداری از UV بازتاب خواهد داشت زیرا عدسی و قرینه چشم كدر است. كودكان معمولاً كمتر از بزرگ‌ترها در نگهداری از وسایلشان دقت می‌كنند، بنابراین بهتر است سراغ عینك‌های مارك‌دار و گران‌قیمت نروید. از طرفی، چون دائماً در حال بازیگوشی و جست و خیز هستند، احتمال آنكه زمین بخورند و عینك‌شان بشكند، زیاد است؛ از این رو عینك‌های تلقی برای آنها مناسب‌تر است.

فقط هنگام خرید عینك سلامت و سبك بودن فرم آن را حتماً مدنظر قرار دهید. به كودك خود یاد دهید كه عینك را به‌طور صحیح روی صورت خود بگذارد و آن را نه خیلی به صورت بچسباند و نه خیلی از چشم‌ها دور كند.

 انتخاب شكل عینك فقط به خودتان بستگی دارد، اما بهتر است ظاهر عینك را متناسب با شخصیت خود انتخاب كنید. برخی از افراد عینك ظریف و لاغر و برخی دیگر عینك‌های پهن را كه ظاهری خشن و محكم دارند، ترجیح می‌دهند.

افرادی كه شغل آزاد دارند و یا در كار خرید و فروش هستند، از عینك‌های ظریف استفاده می‌كنند. افرادی كه شخصیت خلاق دارند، عینك‌های پهن و درشت را ترجیح می‌دهند. افرادی كه روابط اجتماعی قوی دارند، از عینك‌های معمولی استفاده می‌كنند.

 

 

براي خواندن بخش اول- اصول، كاربرد و مبانی انتخاب- اينجا كليك كنيد.

 

برچسب ها: عينك مناسب، رنگ عينك مناسب، عينك هاي درشت، عينك آفتابي براي كودكان، فرم هاي عينك تعداد بازديد: 527 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز