Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 05:22

29
دی
كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن (2)

كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن (2)

كراتین نوعی پروتئین است كه پوست و ناخن از آن تشكیل شده‌اند. به عنوان یك قاعده كلی می‌توان گفت، هر ماده غذایی كه برای پوست مفید باشد، برای مژه‌ها نیز مناسب است.

 

رنگ‌شده

رنگ مژه اكثر افراد، با رنگ مو و پوست آنها یكسان است. بعضی خانم‌ها و حتی آقایان تمایل به رنگ كردن مژه‌ها و تغییر رنگ آنها دارند. جدا از دلایل این تمایل، به سادگی می‌توان مژه‌ها را به صورت دائم یا نیمه‌دائم و موقت رنگ كرد.

این كار می‌تواند توسط آرایشگر و یا حتی خود فرد به شیوه‌های مختلفی انجام شود. حتی رنگ‌های گیاهی نیز وجود دارند كه بعد از شستن كاملاً از روی مژه‌ها پاك شده و به صورت موقت مژه‌ها را رنگ می‌كنند. بیشتر این رنگ‌ها به صورت ریمل‌های رنگی هستند كه با فرچه روی مژه‌‌ها كشیده می‌شوند. اگر از رنگ مژه موقت استفاده می‌كنید، حتماً هر شب قبل از خواب آن را بشویید.

نگهداری

قبل از اینكه به منظور افزایش رشد مژه‌های خود به سراغ محصولات مصنوعی بروید، سعی كنید از طبیعی‌ترین روش‌های موجود بهره بگیرید. در این زمینه یك رژیم سالم غذایی جوابگوی نیاز شما خواهد بود. بدون تغذیه مناسب، بدن خوب كار نمی‌كند و موها رشد خوبی نخواهند داشت و به علت نبود مواد مغذی، موها زبر و زشت می‌شوند.

اگر می‌خواهید مژه‌های بلند و خیره‌كننده‌ای داشته باشید، انواع ویتامین‌ها و غذاهای غنی از كاروتن، منیزیم و روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سلامت مژه‌ها به سلامت فولیكول‌های مو بستگی دارد. فولیكول در زیر سطح پوست مواد مغذی و ضروری را برای رشد مژه فراهم می‌كند، مژه از 30 درصد آب و 97 درصد كراتین تشكیل شده است.

كراتین نوعی پروتئین است كه پوست و ناخن از آن تشكیل شده‌اند. به عنوان یك قاعده كلی می‌توان گفت، هر ماده غذایی كه برای پوست مفید باشد، برای مژه‌ها نیز مناسب است. انواع توت‌ها، مركبات، چغندر، آووكادو و فلفل شیرین برای رشد مژه‌ها بسیار مفید هستند.

ویتامین C موجود در این سبزیجات و میوه‌ها، رشد مژه‌ها را افزایش می‌دهد. ویتامین C نوعی آنتی‌اكسیدان است كه موجب افزایش گردش خون در بدن و كلاژن‌سازی می‌شود. زردآلو، هلو، كدوتنبل، هویج، طالبی، سیب‌زمینی شیرین نیز به علت دارا بودن ویتامین A در رشد مژه‌‌ها موثرند. این ویتامین باعث رشد سلول‌های جدید كراتین می‌شود.

كلسیم نیز فولیكول مو را تقویت می‌كند؛ بنابراین غذاها و مواد حاوی كلسیم مثل موز، ماهی آزاد، چغندر، سبزیجات برگ سبز، انجیر، پنیر و ماست، رشد مژه‌ها را افزایش می‌دهند. مژه‌ها نیاز به روغن كاری‌دارند! شاید این موضوع به نظرتان عجیب و غیرواقعی برسد، اما حقیقت دارد. مژه‌های شما خشك می‌شوند و لازم است با یك نوع روغن طبیعی مثل روغن زیتون و یا وازلین چرب شوند. چربی و رطوبت باعث تحریك و افزایش رشد مژه‌ها می‌گردد.

پیدایش: هیچ مدرك علمی در تأیید این نظریه وجود ندارد و مردم مختلف، نظریه‌های گوناگونی در خصوص آن دارند. بعضی افراد معتقدند كه كوتاه كردن مژه‌ها باعث بلند شدن و رشد سریع آنها می‌شود و برخی دیگر اعتقاد دارند این مسأله صحت عملی ندارد.

استفاده از تقویت‌كننده‌های مژه‌: محصولات بسیاری وجود دارند كه باعث تقویت و رشد سریع مژه‌ها می‌شوند.
ماساژ پلك: به آرامی پلك را ماساژ دهید. این كار باعث افزایش جریان خون می‌شود و همان‌طور كه می‌دانید، وظیفه خون، رساندن مواد غذایی به نقاط مختلف بدن است؛ بنابراین مژه‌های شما درخشان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.
درست زندگی كردن: عدم استفاده بیش از حد از كافئین و یا نوشیدنی‌های الكلی و داشتن یك رژیم صحیح غذایی، در سلامت مژه‌‌ها موثر است.

عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی: در خرید تقویت‌كننده مژه كاملاً دقت كنید، زیرا بسیاری از محصولات تقلبی وارد بازار شده‌اند كه در واقع هیچ تأثیری بر روی رشد مژه‌ها ندارند. همانگونه كه اطلاع دارید، هر چقدر سن افراد بیشتر می‌شود، رشد موی آنها كمتر شده و تعداد موها كاهش می‌یابد. بنابراین در سنین جوانی مراقبت‌ ویژه‌ای از بدن و موهای خود بكنید تا در پیری كمتر این مسأله آزارتان دهد.

 

 

براي خواندن بخش اول- كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: ماساژ پلك، دم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی، رنگ مژه، كراتين، تاثير ويتامين ها در مژه تعداد بازديد: 635 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز