Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 08:45

13
بهمن
توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما (1)

توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما (1)

برای مصارف روزانه از ریمل‌های ضدآب استفاده نشود و فقط در مواقع خاص مورد استفاده قرار گیرد.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 برای آنكه مژه‌های خوب و سالمی داشته باشید، هنگام استفاده از ریمل چند نكته مهم را مدنظر داشته باشید. ریمل خود را هر چند وقت یكبار عوض كنید تا احتمال عفونت و یا ایجاد هرگونه حساسیت چشمی كاهش یابد. اغلب خانم‌ها از ریمل برای بلندتر و ضخیم‌‌تر كردن مژه‌هایشان استفاده می‌كنند.

وقتی كه وارد داروخانه و یا فروشگاه لوازم آرایش می‌شوید، انواع ریمل‌ها با مارك‌های مختلف توجه‌تان را جلب می‌كند و همین تنوع شاید كار را برای انتخاب ریمل مناسب كمی دشوار كند. مارك‌های قدیمی و جدید همه یك هدف مشترك را دنبال می‌كنند و آن هم جلب رضایت مصرف‌كننده است.

مصرف‌كنندگان محترم به هنگام خرید ریمل حتما این چند نكته را در نظر داشته باشند:

 ریمل مناسب خود را تهیه كنند (ضدآب یا امولوسیون)

 هر 4-5 ماه یكبار ریمل خود را عوض كنید تا از رشد باكتر‌ی‌ها و عفونت چشم جلوگیری شود.

 در استفاده از ریمل و یا هر نوع مواد آرایشی دیگر، ایمنی و بی‌خطر بودن مهم‌ترین مساله است.

 رنگدانه، موم، ماده نگهدارنده (جلوگیری كننده از فساد) و روغن. به طور كلی از ریمل برای تیره، ضخیم‌ و بلندتر كردن مژه‌ها استفاده می‌شود. برای رسیدن به این منظور، ریمل چشم حاوی كربن یا رنگدانه‌های سیاه برای تیره‌تر كردن، موم روغن (لانولین، پارافین، روغن كرچك، روغن كارنوبا یا روغن كاندلیلا) برای پر حجم كردن مژه‌ها و ضخامت آنها و افزایش طول مژه‌ها می‌باشد. سایر اجزا و مواد موجود در ریمل‌ها برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از فساد آنهاست.

 ریمل‌ها دو فرمول اصلی دارند:

 فرمول بدون آب كه هیچ آبی ندارند.

 فرمول امولوسیون كه حاوی آب و روغن هستند.

 در فرمول بدون آب، هیچ آبی در ریمل وجود ندارد؛ بنابراین اطراف چشم كمتر سیاه و تیره‌ می‌شود و به هنگام تماس با آب نیز به راحتی از بین نمی‌رود و پایداری و دوام بیشتری روی مژه‌ها دارد؛ به همین دلیل برخی از خانم‌ها این نوع را ترجیح می‌دهند. اما از طرفی این ریمل‌ها به سختی پاك و شسته می‌شوند و ممكن است موجب آسیب دیدگی و ریزش مژه‌ها شوند.

 بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌كنند برای مصارف روزانه از ریمل‌های ضدآب استفاده نشود و فقط در مواقع خاص مورد استفاده قرار گیرد.

 به هنگام خرید ریمل روی جلد آن را به دقت بخوانید؛ اگر كلمه «waterproof» روی آن درج نشده باشد، ریمل مورد نظر امولوسیون است.

ریمل زدن برای جلا دادن به نگاه شما اهمیت زیادی دارد. برای مژه‌های بالا، قبل از كشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی پایه مژه‌ها بمالید تا به اندازه كافی رنگ روی مژه‌‌ها بنشینید. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل از پایین به بالای مژه‌ها به خوبی بكشید.

هر چه با دقت‌تر اینكار را انجام دهید، نوك مژه‌ها بیشتر از هم جدا خواهند شد. مژه‌های پایین را باید با حركت عمودی میله ریمل به چپ و راست ریمل بزنید. دقت كنید زیر چشم‌های‌تان لك نیفتد. ریمل را هیچ‌گاه درون ظرف بالا و پایین نكنید؛ چون زودتر خشك می‌شود. قبل از آنكه ریمل مژه‌ها كاملا خشك شود، با دست اضافی آنها را بگیرید.

نگرانی اصلی در مورد استفاده از ریمل‌ها و سایر لوازم آرایشی كه با چشم در ارتباط هستند، آلودگی آنهاست. وجود باكتری‌ها، قارچ‌ها و مخمرها در این گونه لوازم آرایشی مصرف آنها را خطرناك می‌كند و می‌تواند به عفونت چشم و حتی كوری نیز بینجامد. این عوامل خطرساز معمولا بعد از خرید و با توجه به نوع مصرف و نحوه استفاده از آنها به وجود می‌آیند...

 

 

برای خواندن بخش دوم- توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: انتخاب ریمل مناسب، مزایای ریمل ها، معایب ریمل ها، ریمل های ضدآب، ریزش مژه ها تعداد بازديد: 659 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز