Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:24

20
تیر
زیبایی دهان (2)

زیبایی دهان (2)

  رنگ لب‌ و رنگ دندان‌ها

رنگ لب را باید طوری انتخاب كنید كه دندان‌ها را سفید و درخشان جلوه دهد. اگر دندان‌های زردی دارید، با رنگ لبی مرجانی رنگ می‌توانید از زردی دندان‌ها بكاهید و آنها را سفیدتر نشان دهید.

 به دندانپزشك مراجعه كنید!

معاینه مرتب دندان‌ها در پیشگیری از پوسیدگی و یا درمان به موقع دندان‌ها مؤثر است. در این مورد امروز و فردا نكنید.

 شكل دهان

به اندازه دهان و شكل لب‌ها توجه كنید و با آرایش درست دهان را زیباتر و متناسب‌تر نشان دهید.

 شكل تازه

شما می‌توانید خط طبیعی لب را با كرم پودر محو كنید تا با زمینه صورت یكرنگ شود. بعد با مداد لب شكل دلخواه به آن بدهید. خط تازه می‌تواند كمی داخل و یا خارج از خط اصلی لب باشد.

 لب‌ها را جوان كنید!

با بالا رفتن سن كم‌كم گوشه لب‌ها پایین می‌افتد. با آرایش درست می‌توانید این مشكل را حل كنید. به این ترتیب كه با مداد گوشه‌های لب پائین را كمی به طرف بالا ببرید و روی لب بالائی خط را در وسط لب‌ها بكشید و در گوشه‌ها محو كنید.

دست را محكم نگهدارید!

هنگام رنگ لب زدن آرنج را روی میز تكیه دهید تا دست نلرزد، به خصوص وقتی خط لب می‌كشید. دست در این حالت تسلط بیشتری دارد و صاف‌تر و راحت‌تر كار می‌كند.

 خط لب

همیشه از مداد لب نوك تیز استفاده كنید و رنگ مداد را هماهنگ با رنگ لب انتخاب كنید. مثلاً برای رنگ لب آجری یا بژ و یا قهوه‌ای مایل به قرمز مداد لب قهوه‌ای مناسب است. وقتی رژ صورتی می‌زنید، هرگز از مداد لب قرمز تیره یا صورتی تیره استفاده نكنید. اگر مداد لب‌تان تمام شده است می‌توانید از مداد چشم قهوه‌ای روشن استفاده كنید به شرط اینكه از نوع نرم آن باشد.

 لب‌های پُرچین

اگر رژ روی لب‌های شما صاف و یكنواخت نیست و لای چین‌های لب‌ جمع می‌شود، بعد از یك‌بار رژ ‌زدن، لب‌ها را به حالت لبخند درآورید و با یك تكه دستمال كاغذی اضافی رژ را بگیرید. سپس در همان حال كمی كرم پودر شفاف به لب‌ها بزنید و بعد دهان را به حال طبیعی بازگردانید و یك‌بار دیگر رژ بزنید.

 رژ را با دقت بخرید!

موقع خرید یك رژ جدید، هرگز آن را پشت دست نمالید تا رنگش را تشخیص دهید، چون لب تیره‌تر از پوست پشت دست است و در نتیجه رژ روی لب رنگ تیره‌تری پیدا می‌كند. بهتر است رژ را روی كف دست- جائی كه سرخ‌تر است- امتحان كنید.

 پارچه ابریشمی و رنگ لب

اگر لباسی از جنس براق و ابریشمین به تن دارید، از رنگ لب صدفی استفاده كنید و با برق‌لب، لب‌ها را براق و پردرخشش كنید.

 معاینه دندان‌ها و لثه‌ها

هر شش ماه یكبار، برای بررسی دندان‌ها و لثه‌ها به دندانپزشك مراجعه كنید. حتی اگر دردی در دندان‌های‌تان حس نمی‌كنید و مشكل خاصی ندارید، معاینه مرتب دندان‌ها را به تعویق نیندازید.

 خطوط لب

رنگ لب‌های صدفی خطوط لب‌ها را مشخص و چشمگیر می‌كنند. پس اگر نمی‌خواهید مرز لب‌ها متمایز شود بهتر است از رنگ لب‌های مات استفاده كنید و برای براق شدن لب‌ها از برق لب كمك بگیرید.

 دو لایه رنگ لب

همیشه رژ را دوبار بزنید. بار اول اضافه رژ را با دستمال كاغذی بگیرید و بار دوم یا رژ بزنید و یا به جای آن از برق لب استفاده كنید. استفاده از برق لب به جای رژ سبب می‌شود كه لب‌ها زیاد پررنگ به نظر نرسند.

 پوست لب

رنگ و نوع رژ وقتی اهمیت دارد كه لب‌ها سالم باشند. اگر پوست لب خشك شده باشد و رژ روی آن پوسته پوسته شود نه تنها زیبا نیست، بلكه زشت نیز به نظر می‌رسد. همیشه، به‌ویژه در زمستان‌ها لب‌ها را با كرم مرطوب‌كننده، نرم نگهدارید.

رنگ لب‌های بیرنگی برای محافظت لب‌ها به فروش می‌رسد كه در نرم نگهداشتن آنها مؤثر است. شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب نیز به لب‌ها كرم مرطوب‌كننده بزنید. زیر رنگ لب هم كرم مرطوب‌كننده را فراموش نكنید.

 رنگ لب و خانم‌های میانسال

از رنگ‌های تند و زننده بپرهیزید. رنگ‌های ملایم و نزدیك به رنگ لب برای شما مناسب‌تر است. رژ‌های صدفی مناسب شما نیست. بهتر است از رژ‌های مات استفاده كنید و در صورت لزوم با برق لب به آن درخشش بیشتری بدهید.

 

برچسب ها: پوست لب، رنگ لب‌، رنگ دندان‌ها، شكل دهان، خط لب، لب‌های پُرچین، معاینه دندان‌ها و لثه‌ها، خطوط لب، دو لایه رنگ لب تعداد بازديد: 853 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز