Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 04:57

19
خرداد
بسیاری از بیماری‌‌ها به دلیل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است

بسیاری از بیماری‌‌ها به دلیل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است

وزیر بهداشت با بیان این که خیلی از مشکلات و بیماری‌‌ها به دلیل عدم توجه به سلامت دهان و دندان است گفت: انواع بیماری‌‌های صعب‌العلاج و نیز بیماری‌‌های شایع دستگاه گوارش به دلیل بی توجهی به سلامت دهان و دندان ایجاد می‌شود...

دکتر سید حسن‌‌ هاشمی در مراسم آغاز طرح تحول سلامت و بزرگداشت روز دندانپزشک ضمن تبریک این روز به جامعه دندانپزشکی کشور اظهار امیدواری کرد که این رشته در ارائه خدمات موثری که برای مردم داشته است بايد بتواند در مسیر کاهش مشکلات مردم نهایت تلاش خود را داشته باشد. دكتر هاشمي افزود: جامعه دندانپزشکی نیز بخش مهمی از جامعه پزشکی است و اگر هم فضایی ایجاد و کار تیمی انجام شود سطح و کیفیت خدمات حوزه سلامت دهان و دندان نیز ارتقا مي‌‌یابد.

    عدم توجه به سلامت دهان و دندان دلیل ایجاد بسیاری از بیماری‌‌ها
وزیر بهداشت با بیان این که خیلی از مشکلات و بیماری‌‌ها  به دلیل عدم توجه به سلامت دهان و دندان است گفت: انواع بیماری‌‌های صعب‌العلاج و نیز بیماری‌‌های شایع دستگاه گوارش به دلیل بی توجهی به سلامت دهان و دندان ایجاد می‌شود و با توجه به هزینه‌‌های که مردم برای سلامت دهان و دندان خود مي‌‌پردازند شورای سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت تشکیل شد. دکتر‌ ‌هاشمی با اشاره به این که ممکن است افرادی به این شورا نقد داشته باشند گفت: این افراد نباید به حاشیه‌‌ها  توجه کنند و اصل تشکیل سازمان و جایگاهی برای تصمیم‌گیری‌‌ها  در حوزه دندانپزشکی به منظور کاهش مشکلات مردم در بخش سلامت دهان و دندان را مدنظر قرار دهند. وزیر بهداشت گفت: خیلی موافق اعلام این برنامه تحت عنوان آغاز طرح تحول در حوزه دهان و دندان نیستم و معتقدم ابتدا باید کار را شروع نموده و پس از اطمینان از استقرار آن، اجرای آن را اعلام نمود.

    مراقب دستاوردهای طرح تحول سلامت باشیم
دکتر ‌‌هاشمی یادآور شد: آنچه در حوزه دندانپزشکی قرار است اتفاق بیفتد عمدتاً پیشگیری آن هم از سنین کودکی است و با توجه به هدف گذاری‌‌های انجام شده، پیشگیری و درمان از گروه ابتدایی و پایه اول شروع شده و تا دوره متوسطه ادامه مي‌‌یابد. وی در عین حال ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان در افراد سنین بالا را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمه‌‌ها  باید در این زمینه کمک کنند. وی تاکید کرد: بیمارستان‌ها باید از درمانگاه‌‌های دندانپزشکی برخوردار باشند و این به معنای تقویت بخش خصوصی است.

    مشارکت بخش خصوصی برای ارتقای وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور
وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ مردم برای توجه به موضوع بهداشت و دهان گفت: مطمئناً در این طرح نیز همکاران بخش خصوصی مي‌‌توانند مشارکت کنند و برای ارتقاء وضعیت بهداشت دهان و دندان اقصی نقاط کشور کمک نمایند.
وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت ارتقای بهداشت دهان و دندان کشور نسبت به کشورهای همسایه تصریح کرد: جامعه دندانپزشکی نیز بخش مهمی از جامعه پزشکی است و اگر هم فضایی ایجاد و کار تیمی انجام شود سطح و کیفیت خدمات حوزه سلامت دهان و دندان نیز ارتقا مي‌‌یابد.

    ایجاد رشته‌‌های دستیاری دندانپزشکی
دكتر هاشمي با اشاره به کمبود دندانپزشک در کشور گفت: همچنان در مناطق محروم کشور با مشکل کمبود پزشک و دندانپزشک روبرو هستیم و برای رفع این مشکل علاوه بر اصلاح تعرفه‌‌ها  باید بخش عمده‌ای از ظرفیت‌‌ها را به نیروهای بومی اختصاص دهیم و برای ماندگاری آنها در مناطق محروم امتیازاتی را در نظر بگیریم. وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت ایجاد دسترسی نسبت به خدمات دندانپزشکی و نیز سر و سامان دادن به بازار مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد و در پایان خطاب به اعضای شورای سیاست‌گذاری سلامت دهان و دندان گفت: انتظار دارم جایگاه حوزه دندانپزشکی و نیز نقشه راه سلامت دهان و دندان در ساختار وزارت بهداشت به گونه‌ای ترسیم و تعریف شود که برنامه‌‌های این حوزه استمرار یابد و تنها مربوط به این دولت نباشد.

تحریریه مجله دنیای سلامت

 

برچسب ها: دهان و دندان تعداد بازديد: 1056 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز