Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 19:25

22
دی
بیوداروی ایرانی ام اس در دسترس بیماران- بخش دوم

بیوداروی ایرانی ام اس در دسترس بیماران- بخش دوم

داروی اكتووكس با نام تجاری مگاوكس در كشور مبدا به ثبت رسیده و ضمن دارا بودن مجوز تولید و توزیع، توسط پزشكان و بیماران مصرف می‌گردد.

در این نوشتار برخود لازم می‌دانم به بزرگوارانی كه این شركت را «تولید نما» خطاب كرده‌اند متذكر شویم، از آنجا كه دارو‌های اكتووكس و اكتوفرون در كلیه مراحل تولید دارای مجوز تولید بوده‌اند و كلیه واردات مواد اولیه، آزمایشات و مراحل تولید و مطالعات بالینی دقیقی را با اجازه سازمان محترم غذا و دارو و با نظارت این سازمان انجام داده‌اند به درستی «تولید» نامیده می‌شود و تغییر آیین‌نامه‌ای تعریف تولید دارو‌های بیولوژیك عطف به ماسبق نمی‌گردد كه اینچنین به ناحق دستاویز گروهی انحصار‌طلب گردد.

زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دارو و آن هم دارو‌های بیولوژیك در كمتر از 5 سال به ثمر نمی‌رسد و هر شركت تولید‌كننده هوشمندی ناگزیر از عبور قدم به قدم از مراحل تولید فوق‌الذكر می‌باشد.

لیكن مایه تاسف است كه سنگ‌اندازی در مراحل رشد و بلوغ طبیعی یك شركت تولیدی، توسط فردی صورت می‌گیرد كه با وجود تضاد منافع و حضور در هیات مدیره دو شركت دارویی بیولوژیك كه قبلا با عبور از همین مراحل به بلوغ نسبی رسیده‌اند، از جایگاه صنفی این حوزه اقدام به هتك حرمت و ایراد تهمت می‌نماید.

در اینجا شایسته است به ایشان یادآوری كنیم كه وظیفه ملی و عرفی ایشان در جایگاه رئیس انجمن صنفی وارد‌كنندگان و تولید‌كنندگان دارو‌های بیولوژیك حكم می‌كند كه فارغ از منافع و مطامع شخصی و با عبور از تضاد منافع فردی، با سعه صدر و نگرش بزرگوارانه حتی كوچك‌ترین اقدامات تولیدی در این حوزه را ارج نهاده و مورد حمایت قرار دهند و دغدغه اصلی ایشان و كلیه تولید‌كنندگان این دارو‌ها آرامش و رضایت بیماران ام اس و سایر بیماران نیازمند دارو‌های مذكور باشد.

با این وجود قضاوت در مورد عملكرد حرفه‌ای آن بزرگوار را به فطرت پاك خوانندگان این نگارش و مدیران و اندیشمندان این صنعت وا می‌نهیم و حق هرگونه دعوی قانونی برای احقاق حقوق مكتسبه این شركت را بر خود محفوظ می‌داریم.

به منظور اطلاع‌رسانی به بیماران گرامی مصرف‌كننده اكتووكس، لازم به ذكر است كه این دارو پس از كسب مجوز تولید با همان كیفیت و اثر‌بخشی قبلی و با استفاده از ماده اولیه به مقدار كافی به تولید رسیده و در اختیار شركت‌های پخش قرار گرفته و آماده توزیع می‌باشد و امید می‌رود به زودی در دسترس بیماران عزیز قرار بگیرد.

در نهایت لازم به اشاره است كه داروی اكتووكس با نام تجاری مگاوكس در كشور مبدا به ثبت رسیده و ضمن دارا بودن مجوز تولید و توزیع، توسط پزشكان و بیماران آن كشور تجویز و مصرف می‌گردد در ضمن این مجموعه فرصت را مغتنم شمرده و اعلام می‌دارد كه امكان بازدید از كارخانجات تولیدی دارو‌های بیولوژیك توسط پزشكان و متخصصان محترم كشور، نمایندگان انجمن‌های ام اس، متخصصان حوزه بیولوژیك، مدیران دارویی و سیاستگذاران نظام سلامت جهت تنویر افكار عمومی همواره مهیا می‌باشد.

 

برای خواندن بخش اول -بیوداروی ایرانی ام اس در دسترس بیماران- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان ام اس، داروی ام اس، داروها و مکمل ها، بیوداروی ایرانی ام اس، داروی اتووکس تعداد بازديد: 947 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز