Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:31

13
مهر
آیا سینوزیت درمان دارد؟

آیا سینوزیت درمان دارد؟

در حقیقت درمان سینوزیت وابسته به تشخیص صحیح است. اگر ما بتوانیم بر اساس معاینات اندوسکوپیک و یافته‌های تصویربرداری بفهمیم که کجای ناحیه سینوس‌ها اشکال دارد، می‌توانیم علت را رفع کنیم.

دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی در پاسخ به سوال گزارشگر زندگی آنلاین در خصوص درمان سینوزیت گفت: «به طور کلی درمان سینوزیت، یکی از مشکل‌ترین درمان‌ها در علم پزشکی است.

به دلیل اینکه تشخیص دقیقی برای بسیاری از بیماران انجام نمی‌شود، مدت‌ها انواع و اقسام داروها، آنتی‌بیوتیک‌ها و روش‌های مختلفی برای درمان‌شان به کار گرفته می‌شود و بعد که پاسخ نمی‌گیرند، فکر می‌کنند که سینوزیت درمان ندارد. خیلی از افراد با حالت ناامیدی می‌آیند و می‌پرسند که آیا سینوزیت درمان دارد یا خیر».

وی افزود: «در حقیقت درمان سینوزیت وابسته به تشخیص صحیح است. اگر ما بتوانیم بر اساس معاینات اندوسکوپیک و یافته‌های تصویربرداری بفهمیم که کجای ناحیه سینوس‌ها اشکال دارد، می‌توانیم علت را رفع کنیم.

در موارد سینوزیت‌های مزمن، که به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی و درمان‌های دیگر جواب نداده‌اند، باید درمان‌هایی انجام شود که التهاب کم بشود.

اسپری‌های مختلفی به بیماران داده می‌شود که مقداری تنگی و التهاب منافذ سینوس‌ها را کم می‌کنند».

دکتر نراقی اظهار داشت: «در نهایت در بیماران مقاوم به درمان‌های دارویی سینوزیت، جراحی‌های اندوسکوپیک انجام می‌شود که در این جراحی‌ها منافذ سینوس‌ها گشاد می‌شوند و راه ترشح و هواگیری آنها به بینی برقرار می‌گردد».

این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان بیان نمود: «نکته مهم این است که در جراحی‌های اندوسکوپیک به دلیل اینکه سینوس‌ها مجاورات حساسی با مغز و چشم دارند، یعنی سینوس درست همسایه مغز و چشم است، جراح باید تبحر زیادی داشته باشد که عوارضی مثل نشت مایع مغزی نخاعی و یا از دست دادن بینایی که می‌توانند از عوارض ناخواسته این جراحی‌ها باشند، برای بیمار پیش نیاید.

برای همین است که امروزه جراحی‌های اندوسکوپیک فقط در مواردی توصیه می‌شوند که سینوزیت به درمان‌های دارویی پاسخ ندهد.

این جراحی‌ها باید با شرایط ویژه‌ای انجام شوند که دقت زیادی در آناتومی آن ناحیه باید به کار برده شود، تا از عوارض جراحی‌های سینوس پیشگیری گردد».

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی، در مورد درمان سینوزیت، اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: گوش و حلق و بینی، درمان سینوزیت، تشخیص سینوزیت، درمان دارویی سینوزیت، جراحی سینوزیت، درمان جراحی سینوزیت، جراحی اندوسکوپیک سینوزیت تعداد بازديد: 2063 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز