Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:03

5
دی
اما و اگرهای جراحی زیبایی گوش

اما و اگرهای جراحی زیبایی گوش

جراحی اتوپلاستی به جراحی زیبایی گوش گفته می‌شود که در آن گوش، با هدف زیباتر شدن (کم کردن زاویه گوش با سر و کوچک‌تر کردن گوش) مورد جراحی قرار می‌گیرد.

دکتر جواد یزدانی؛ متخصص گوش، حلق و بینی

 

جراحی اتوپلاستی به جراحی زیبایی گوش گفته می‌شود که در آن گوش، با هدف زیباتر شدن (کم کردن زاویه گوش با سر و کوچک‌تر کردن گوش) مورد جراحی قرار می‌گیرد.

در کلیت می‌توان گفت: تناسب گوش، به زاویه گوش با سر وابستگی مستقیم دارد.

اگر این زاویه، بین 25 - 35 درجه (ترجیحاً 30 درجه) باشد، نرمال است و اگر بیش از 40 - 45 درجه باشد شخص کاندید جراحی محسوب می‌شود. 

روش‌های جراحی گوش

بعد از آن برای انجام جراحی اتوپلاستی، بی‌حسی موضعی برای بیمار استفاده می‌شود پس از کمی تأمل، پوست پشت غضروف به جهت دارا بودن بافت چربی بیشتر و ضخیم‌تر بودن نسبت به پوست جلوی غضروف، برش داده می‌شود و پوست از روی غضروف برای دسترسی به خود غضروف برداشته می‌شود.

ابتدا برای ایجاد چین تشکیل‌نشده غضروف، با 1-3 بخیه این چین ایجاد می‌شود و بعد از آن، در مواردی که غضروف کونکا خیلی بزرگ نباشد یا فرد تحت جراحی، کودک باشد ممکن است غضروف برداشته نشود صرفاً به جهت کوچک کردن غضروف کونکا، کمی روی آن تراشیده شود و در نهایت غضروف به بافت پشت گوش و ترجیحاً برای غیرقابل بازگشت بودن، به استخوان بخیه می‌شود.

ولی در مواردی که غضروف خیلی بزرگ باشد یا این که جراحی روی فردی بزرگسال و مرد انجام شود معمولاً غضروف برداشته می‌شود و در نهایت بعد از انجام اصلاحات روی غضروف، پوست کنار زده شده برای اندازه شدن با شکل جدید غضروف کمی برش داده می‌شود و در آخر از محل برش بخیه می‌شود که این بخیه‌ها می‌تواند به سلیقه جراح جذبی یا غیر جذبی باشد.

البته در برخی از موارد، بدون این که زاویه نامناسبی بین گوش و سر وجود داشته باشد تنها به دلیل درخواست بیمار، جراحی زیبایی گوش صورت می‌گیرد که این گونه جراحی‌ها، به لحاظ زیبایی کاملاً غیر ضروری هستند.

دلایل جراحی گوش

یکی از مواردی که می‌تواند زاویه نامناسب گوش و جمجمه را ایجاد کند، رشد یا بزرگی بیش از حد غضروف کونکا است و دلیل دیگر این عدم تعادل زاویه، تشکیل نشدن درست بعضی از چین‌های ‌لاله گوش می‌باشد که این موارد اغلب، زمینه وراثتی دارد.

قبل از جراحی، غضروف گوش بیمار، برجستگی گوش، ضخامت غضروف و پوست ناحیه مورد جراحی باید مورد معاینه جراح قرار گیرد.

ضمن این که آزمایشات روتین قبل از جراحی نیز باید انجام شود.

بیشتر بخوانید:

بیماری های گوش از سکته تا وزوز و پارگی

نشانه های وجود جرم در گوش

هندزفری قاتل گوش!

مراقبت از گوش کوچولو‌ها

وقتی گوش ها پیر می شوند

 

برچسب ها: جراحی گوش، زندگی آنلاین، جراحی زیبایی گوش، دلایل جراحی گوش، جراحی اتوپلاستی، لاله گوش تعداد بازديد: 673 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز