Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 05:56

29
دی
روش‌خاموش كردن وزوز گوش (2)

روش‌خاموش كردن وزوز گوش (2)

نواختن و یا گوش دادن به موسیقی‌های آرام و ملایم می‌تواند از نظر روحی به شما آرامش دهد و استرس‌ها و ناراحتی‌های روحی‌‌تان را برطرف كند.

 

استفاده از موسیقی برای درمان

بسیاری از ما دچار وزوزگوش هستیم، ولی خودمان نمی‌دانیم. این عارضه یكی از آزاردهنده‌ترین بیماری‌هاست. گوش انسان ساختاری پیچیده دارد و می‌تواند به آسانی و فقط در اثر شنیدن برخی صداهای بلند دچار آسیب شود. یافتن راهی برای خلاصی از صدای زنگ دائم در گوش كار ساده‌ای نیست و مبتلایان آرزو می‌كنند می‌توانستند با خوردن یك قرص از شر این وضعیت آزاردهنده خلاص شوند.

نواختن و یا گوش دادن به موسیقی‌های آرام و ملایم می‌تواند از نظر روحی به شما آرامش دهد و استرس‌ها و ناراحتی‌های روحی‌‌تان را برطرف كند. با حذف استرس از زندگی و تمركز روی یك موسیقی آرامبخش و ملایم، صدای وزوز پیچیده در گوشتان را راحت‌تر فراموش می‌كنید. البته بهتر است از هدفون استفاده نكنید، زیرا باعث تشدید وزوز گوش می‌شود. موسیقی‌های مخصوص مدیتیشن و صداهای طبیعت كه شما را به محیط‌های آرام و نرم می‌كشانند، تأثیر زیادی در این زمینه دارند.

روش های دیگر

برخی روش‌های جدید دیگر را برای برطرف كردن آن به كار گیرید.

1-‌ مدیتیشن و گوش دادن به موسیقی: گوش دادن به موسیقی‌های آرامبخش در حین مدیتیشن، یك راه فوق‌العاده برای كاهش علائم وزوزگوش و برگشت به حالت معمولی است. زمزمه كردن در طول مدیتیشن نیز بسیار مؤثر است.

2- فعالیت فیزیكی، ماساژ، ورزش و یوگا: رشد عادت‌های مثبت جسمی، مثل ورزش كردن، باعث رفع وزوز گوش می‌شود. وقتی از نظر فیزیكی شكل و حالت درست‌تر و بهتری دارید، مسلماً از نظر روحی نیز به آرامش و اطمینان خاطر بیشتری می‌رسید. گاهی اوقات وزوزگوش در اثر مشكلات سینوسی و یا مایع گوش میانی ایجاد می‌شود و با ورزش كردن از بین می‌رود.

3- رژیم غذایی مناسب: هر نوع غذایی كه می‌خورید، تأثیر مستقیمی روی فرایند بهبود هرگونه اختلال و یا بیماری در شما دارد؛ بنابراین مصرف غذاهای سالم و مفید، نوشیدن آب كافی و مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد.

روش تحریك الكتریكی شنوایی

این روش مؤثرترین روش برطرف كردن وزوز گوش است كه در آن عصب گوش با استفاده از الكترود خاصی كه در مجرای شنوایی قرار می‌گیرد، تحریك می‌شود. این دستگاه به مدت یك هفته در گوش قرار می‌گیرد و از شدت وزوزگوش می‌كاهد و حتی می‌تواند آن را به طور كامل برطرف كند.

سایر روش‌های درمانی شامل استفاده از داروهای آرامبخش و داروهای ضدتشنج است كه تأثیر زیادی در روند بهبودی ندارند گاهی اوقات وجود تومور در گوش و حلق و بینی باعث ایجاد این مسأله می‌شود و پزشك با درمان‌های جراحی آن را برطرف می‌كند. حتی برخی از عفونت‌ها در گوش میانی را كه باعث وزوز گوش می‌شود، می‌توان با عملكرد جراحی از بین برد.

روش درمانی كاهش استرس و ریلكس كردن تأثیر زیادی در روند بهبودی ندارند گاهی اوقات وجود تومور در گوش و حلق و بینی باعث ایجاد این مسأله می‌شود و پزشك با درمان‌‌های جراحی بیماری را برطرف می‌كند. حتی برخی از عفونت‌ها در گوش میانی را كه باعث وزوزگوش می‌شود، می‌توان با عمل جراحی از بین برد. روش درمانی كاهش استرس و ریلكس كردن تأثیر زیادی در بهبود درد و ناراحتی ناشی از وزوزگوش دارد. ماساژ، سر، گردن و سینه نیز مؤثر است و پزشكان آن را توصیه می‌كنند.

 

 

براي خواندن بخش اول- روش‌ خاموش كردن وزوز گوش- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: استفاده از موسیقی برای درمان، راهكارهاي مناسب وزوز گوش، مدیتیشن و گوش، تاثير رژيم غذايي در وزوز گوش، روش تحریك الكتریكی شنوایی تعداد بازديد: 1079 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز