Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 23:11

1
اردیبهشت
عوارض جراحی پلاستیک بینی (1)

عوارض جراحی پلاستیک بینی (1)

در جراحی بینی‌هایی که در قسمت پایینی خود، دارای انحراف هستند، اصلاح انحراف تیغه داخلی بینی، نقشی کلیدی در جراحی پلاستیک بینی دارد.

دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش؛ حلق و بيني

 

 

 

عوارض زیباسازی بینی در قسمت پایینی هرم بینی

عوارض این بخش بسیار مهم تلقی می‌شوند، زیرا اصلاح اغلب آنها مشکلتر از اصلاح عوارض قسمت بالایی بینی است. چنانچه جراح از دانش، تجربه و مهارت لازم برخوردار باشد، بروز چنین عوارضی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

فرورفتگی بالای نوک بینی

این عارضه در اثر برداشتن غضروف‌های تیغه بینی یا غضروف‌های قسمت میانی بینی ایجاد می‌شود. معمولاً در نخستین هفته‌های پس از جراحی، ورم بافت‌ها مانع آشکار شدن کامل این عارضه می‌شود.

فرورفتگی‌های پره‌های بینی

معمولاً این عارضه به دنبال برداشتن غضروف‌های پره‌های بینی برای جمع کردن نوک بینی روی می دهد. در مواردی که نوک بینی بیش از اندازه لازم جمع شود، شاید کم بودن غضروف‌های حمایت کننده نوک بینی و نزدیک شدن بیش از اندازه این غضروف‌ها به یکدیگر گذشته از آنکه فرورفتگی بیش از اندازه ای در ظاهر بینی پدید می آورد، در تنفس از راه بینی نیز اشکال ایجاد کند.

انحراف قسمت غضروفی بینی

این عارضه معمولاً به علت باقی ماندن انحراف تیغه داخلی بینی ایجاد می شود. در صورت انحراف قابل توجه تیغه بینی، اسکلت غضروفی بینی نیز به دنبال آن دچار انحراف می‌شود. در جراحی بینی‌هایی که در قسمت پایینی خود، دارای انحراف هستند، اصلاح انحراف تیغه داخلی بینی، نقشی کلیدی در جراحی پلاستیک بینی دارد.

پره وسطی تو کشیده شده بینی

در حالت طبیعی از نظر معیارهای زیبایی بینی، در نمای نیمرخ، پره وسطی بینی باید خود را در ورای پره‌های جانبی بینی نشان دهد. در صورت برداشتن بیش از اندازه غضروف‌های تیغه میانی، این پره به داخل بینی کشیده شود. این حالت،  نمودی غیرطبیعی از نیمرخ بینی به دست می‌دهد.

برداشتن بیش از اندازه پوست پره‌های بینی

در مواردی که قسمت زیادی از پره‌های بینی برداشته شود، به دلیل صاف شدن چین بین بینی و صورت، امکان دارداثر بخیه‌ها بر روی پوست صورت نمایان شود. تنگی بیش از اندازه سوراخ‌های بینی موجب مشکلات تنفسی از راه بینی  نیز می‌شود. اصلاح این وضعیت نیز، از جمله مشکلات جراحی پلاستیک بینی است، زیرا در بعضی از موارد لازم است برای جبران پوست از دست رفته، از قسمت‌های دیگر مانند لاله گوش، برای پیوند پوست قرض گرفت.

بنابراین امروزه برای برداشتن پره‌های بینی، بسیار محتاطانه عمل میکنند؛ پره‌های بسیار مشخص که با عملکرد طبیعی بینی همراه است، بسیار بهتر از پره‌های کوچک شدهای هستند که  به ایجاد اشکالات تنفسی نیز کمک می کنند. گاه، باریک بودن راه تنفسی،سبب پایین افتادگی پره کوچک شده به هنگام عمل دم می‌شود.

فروافتادگی جانبی کامل نیمه پایینی بینی

در صورتی که برداشتن بیش از اندازه غضروف‌های پره بینی با برداشتن بیش از اندازه غضروف‌های کناری قسمت میانی بینی همراه باشد، عواقب تنفسی، وخیم‌تر خواهد بود. در این حالت، فروافتادگی کامل از دو طرف موجب باریکی بیش از حد بینی، در قسمت میانی و پایینی و نیز تنگی شدید راه تنفسی می‌شود.

جهت درمان این وضعیت، از پیوند‌های گسترش دهنده  بهره می گیرند. همان‌گونه که پیش از این گفته شد، این پیوند‌ها با پهنتر کردن طاق غضروفی بینی و همچنین هماهنگ کردن دو قسمت استخوانی و غضروفی بینی، مسیر تنفسی را بازتر می‌کنند. این غضروف‌ها را می توان از تیغه بینی یا نواحی خارج از بینی تأمین نمود...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- عوارض جراحی پلاستیک بینی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: عوارض زیباسازی بینی، فرورفتگی بالای نوک بینی، قسمت پایینی هرم بینی، فرورفتگی‌های پره‌های بینی، انحراف غضروف بینی، پره بینی، پوست پره‌های بینی تعداد بازديد: 669 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز