Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:54

9
آذر
رابطه گروه‌های خونی با بيماری ها

رابطه گروه‌های خونی با بيماری ها

از نظر طبایع به نظر می‌رسد كه گروه خونی AB,O در گروه خونی گرم و دو گروه خونی B و A سرد هستند.

دكتر الهام امیرآذر

 

 

طبع‌ها و گروه‌های خونی 

از نظر طبایع به نظر می‌رسد كه گروه خونی AB,O در گروه خونی گرم و دو گروه خونی B و A سرد هستند (البته این مطالب در حد فرضیه هستند توسط بعضی پژوهشگران بیان شده‌اند؛ لذا نمی‌توان به آنها استناد كرد). در یك بررسی اجمالی، گروه خونی O معادل طبع دم در طب سنتی، B طب بلغم، A معادل طبع سودا و AB معادل طبع صفرا بیان شده‌اند. در بررسی دیگری از نظر غلظت خون AB,A نسبت به B,O از غلظت بالاتری برخوردار بوده‌اند.

بیماری‌ها و گروه‌های خونی

 گروه‌های خونی O و B بعد از اعمال جراحی، دندانپزشكی بیشتر مستعد خونریزی هستند و آسپرین نیز در این افراد باید با احتیاط مصرف شود. (همین‌طور پریودهای حجیم در این افراد بیشتر دیده می‌شود)  بیشتر امراض قلبی، عروقی و واریس در گروه‌های A و AB دیده می‌شود.  قند، چربی و اوره نیز در گروه‌‌های A و  AB بیشتر از سایر گروه‌ها ایجاد می‌شود.  بیشترین احتمال عفونت ابتلا در گروه خونی O سپس AB،A،B است. ولی چون سیستم ایمنی گروه اول خوب است، این افراد زودتر از عفونت بهبود می‌یابند و دو گروه آخر دیرتر دچار عفونت و دیرتر هم درمان می‌شوند. 

گاستریت یا ورم معده در گروه‌های AB,A بیشتر دیده می‌شود.   ورم روده‌ها، در گروه‌های خونی مختلف دیده می‌شود. در گروه خونی O عامل تشدید آن لبنیات و در گروه خونی B نان گندم، بلال، مرغ و جوجه است. در گروه خونی AB,A نیز مصرف لبنیات آن را تشدید می‌كند.  یبوست: بیشترین گروه خونی مبتلا به یبوست AB و كمترین آن O است و این بیماری كه امروزه بسیار نیز شایع می‌باشد و اغلب ما شاید به آن به شكل بیماری نیز نگاه نمی‌كنیم بسیار جدی می‌باشد و در صورت مزمن شدن می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از اختلالات (در اثر تجمع سموم در بدن) گوارشی، واریس ... و حتی سرطان باشد.

سایر بیماری‌ها

هلیكوباكتریپلوری را شما می‌شناسید باكتری كه تقریباً در معده قریب به اتفاق مردم در كشور ما وجود دارد و این آمار بسیار نگران كننده است به هر حال این باكتری بیشتر در گروه خونی O و سپس B دیده می‌شود.  گلو درد چركی، در گروه‌های B,O بیشتر دیده می‌شود، ولی همان‌طوری كه گفته شد، این گروه‌ها زودتر بهبود می‌یابند.  التهاب مفاصل در گروه خونی O بیشترین آمار و بعد گروه خونی A دارد.  تزریق واكسن‌ها در گروه خونی O ممكن است تب و درد ایجاد كند. در گروه خونی B ممكن است حالتی مثل بیماری صرع و یا تشنج در هر دو گروه‌های AB,A معمولاً عوارض جانبی خاصی ندارد.

مزاج گروه‌های خونی

گروه خونی O با طبع دم مطابقت دارد. صبور، شجاع و مثبت نگرند، تمایل به گوشتخواری دارند. ورزش‌های نیمه سنگین انجام دهند نان و لبنیات كمتر استفاده كنند. گروه خونی A  با طبع سودا در ارتباطند: منظم، حساس و زیرك هستند. با رژیم غذایی گیاهی به شكوفایی می‌رسند. برنامه ورزش آنها ورزش‌های آرام بخش (یوگا، شنا) می‌باشد. گروه خونی B  با طبع بلغم در ارتباطند: انعطاف‌پذیر، سازش كار و حساسیت كمی دارند. رژیم غذایی متنوع شامل گوشت، سبزیجات، لبنیات و غذاهای دریایی برای آنها مناسب است. تمرینات نرمشی و آرام بخش مفید است. گروه خونی AB با صفرا مطابقت دارد. شناخت آنها كمی دشوار است چون خصوصیات اخلاقی تلفیقی از تمام گروه را دارند.

تغذیه و گروه‌های خونی

می‌دانیم كه امروزه مصرف گوشت قرمز منع می‌شود. مرتباً از وسایل ارتباط جمعی می‌شنویم می‌خوانیم و می‌بینیم كه گوشت كمتر بخورید به جای آن از سبزی‌ها استفاده كنید! یكی از مراجعین من اظهار می‌كرد كه هر وقت رژیم و سبزی‌ها را در منزل اجرا می‌كند، بسیار سرحال و شاداب می‌شود، در حالی كه همسرش نه تنها حالت بیمارگونه و خمیده پیدا می‌كند، بلكه اصلاً این رژیم را نمی‌پسندد. این خانم در ابتدا تصور می‌كرد كه همسرش به رژیم جدید عادت ندارد؛ بنابراین به این برنامه غذایی ایراد می‌ورزد و با تعجب شاهد بیماری جدی همسرش شد! چرا؟! باید گفت كه خصوصیات روحی، اخلاقی و تغذیه‌ای و حتی جسمانی افراد یكسان نیست؛ مثلاً با خوردن یك غذای پروتئینی بدن افراد مختلف واكنش‌های متعددی نشان می‌دهد.

به گروه خونی O لفظ شكارچی، گروه خونی A لفظ كشاورز گروه خونی B لفظ مهاجر یا چادر نشین و به AB لفظ معمار را لقب می‌دهند (این الفاظ توسط دانشمندان اروپایی انتخاب شده است و در زیر توضیح داده می‌شود).  اگر شما از مشخصات ویژه گروه خونی خودتان پیروی كرده و از آن به عنوان یك راهنما استفاده كنید سالم‌تر مانده و طبعاً به وزن ایده‌آل خود خواهید رسید و به مرور چالاكی و نشاط خود را باز خواهید یافت.

اهمیت گروه‌های خونی را در داستان تكامل انسان‌ها می‌توان یافت. گروه خونی O قدیمی‌ترین آنهاست بعد از آن گروه خونی A هنگامی شكل گرفت كه اجتماعات تشكیل یافت (مثل دوران كشاورزی) و گروه B حاصل مهاجرت انسان‌ها به مناطق شمالی و سردسیر و سخت‌تر از نظر زندگی بوده است و پیدایش گروه AB كمترین تمایل را به گوشت دارد. در مثال قبل احتمالاً آقا از گروه O و خانم از گروه AB برخوردار بوده‌اند كه به این علت رژیم گیاهخواری در مرد تحمل نشده است.

 

برچسب ها: بیماری و گروه خونی، گروه خونی، انواع گروه خونی، طبع گروه های خونی، تغذیه و گروه های خونی تعداد بازديد: 1945 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز